کد خبر: 65692 A

الویس پریسلی

ماجرای قهرمانانه الویس پریسلی در پمپ بنزین/ روزی که آقای اسطوره به کاراته متوسل شد!

ماجرای قهرمانانه الویس پریسلی در پمپ بنزین/ روزی که آقای اسطوره به کاراته متوسل شد!

الویس پریسلی یک بار برای دفاع از غریبه‌ای که مهاجمان در پمپ بنزین او را دوره‌ کرده بودند، از کاراته استفاده کرد.

ایران آرت: الویس پریسلی که ۴۵ سال پیش در چنین روزی [۱۶ اوت] درگذشت، چند هفته پیش از مرگ، برای کمک به مردی که در آن جدال گیر افتاده بود، از لیموزین خود بیرون پرید.

«سلطان راک‌اندرول» اولین بار هنگام خدمت سربازی به کاراته علاقه‌مند شد و در سال ۱۹۷۴، در این ورزش رزمی کمربند مشکی گرفت.

به گزارش مجله فار اوت (Far Out)، این واقعه دیروقت شب در ویسکانسین رخ داد. وقتی خودرو پریسلی پشت چراغ قرمزی ایستاده بود، او متوجه مرد جوانی شد که دو نفر دیگر در محوطه جلو یک پمپ بنزین او را گرفته بودند.

او با مقاومت در برابر خواسته محافظانش که همراه او در خودرو بودند، در لحظه حرکت خودرو، از آن بیرون پرید.

دیک گراب یکی از محافظانی که در آن لیموزین همراه او بود، گفت: «داشتم سکته می‌کردم. خدایا، الویس وسط یک درگیری خیابانی از خودرو بیرون پرید؛ بدون آنکه به ما خبر دهد. می‌خواهد چه کند. لعنتی، ممکن بود تیر بخورد.»

به نوشته ایندیپندنت، در این سفر، یک مامور پلیس به نام تام مک‌کارتی نیز همراه الویس بود و به یاد دارد چطور الویس در حالت آماده‌باش کاراته پشت سر آن مردان رفت و گفت: «از پس هر دو شما برمی‌آیم.»

اما درگیری پیش نیامد و نوجوانانی که به آن پسر حمله کرده بودند، مات و مبهوت شدند. الویس در نهایت اوضاع را آرام کرد و با آن‌ها دست داد.

در این میان پسر ۱۷ ساله‌ای که هدف حمله قرار گرفته بود، به درون محوطه دوید تا به دوستانش خبر بدهد الویس پریسلی در پمپ‌بنزین حضور دارد.

 

IMG_20220821_172047_109

 

الویس پریسلی ۱۶ اوت ۱۹۷۴، درست چند هفته بعد از این حادثه عجیب، در اثر ایست قلبی درگذشت.

فیلم اخیر باز لورمن درباره زندگی‌نامه‌ پریسلی دوباره این خواننده را در کانون توجه قرار داد. از جمله شمار کسانی که یاد می‌گیرند آهنگ‌های این نوازنده را با گیتار بنوازند، جهش یافت.

شرکت فندر گزارش داد بعد از نمایش فیلم «الویس»، شمار کاربرانش که ترانه‌های پریسلی شامل «مشکلی نیست» (All Right)، «راک در زندان» (Jailhouse Rock)، «هتل دل‌شکستگان» (Heartbreak Hotel)و «عشق سوزان» (Burning Love) را می‌نوازند، دو برابر شده است.

لورمن که این فیلم را کارگردانی کرد، می‌گوید مدت فیلم در اصل چهار ساعت بود.

 

الویس پریسلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین