کد خبر: 67203 A

سیروان خسروی، رضا صادقی، زانکو، کنسرت

اجرای زنده سیروان و رضا صادقی و مشکل جدید کنسرت گذارها

اجرای زنده سیروان و رضا صادقی و مشکل جدید کنسرت گذارها

آزاده جعفریان - کنسرت زانکو با سقف قیمت بلیط ۴۹۵ هزار تومان برگزار شد و همان زمان گمانه می‌رفت که این قیمت تا مدتی، قیمت کنسرت‌های آینده باشد که البته سقف قیمت بلیط کنسرت‌های چند روز آینده بر این فرض صحه می‌گذارد. اما آیا بلیت‌ها برای مدتی ثابت می‌ماند یا شرایط قرار است تغییر کند؟

ایران آرت: ایسنا نوشت: خوشبختانه جریان سکون مطلق کنسرت‌ها مدتی است که در کشور به پایان رسیده و با برگزاری چند اجرا در روزهای پیش‌رو، از جمله سیروان خسروی و رضا صادقی، فضای موسیقایی کشور به تدریج برای برگزاری جشنواره فجر آماده می‌شود. اما پرسش اینجاست که با توجه به دشواری‌هایی که بعضا از سوی تهیه‌کنندگان موسیقی درباره تحمیل هزینه‌های برگزاری کنسرت‌، مطرح می‌شود آیا سقف ۵۰۰ هزار تومان برای بلیط یک کنسرت باقی خواهد ماند یا چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست؟

به گزارش ایسنا، استیج‌های کنسرت‌ مدتی بود که خاموش بود تا اینکه «زانکو» نخستین اجرای رسمی همراه با بلیط فروشی را پس از مدت‌ها وقفه رقم زد، حال خارج از حواشی این کنسرت از نظر کیفیت اجرای خواننده، اما به نظر می‌رسد این کنسرت توانست آغازگر چهار کنسرت دیگر باشد که روزهای پیش‌رو به روی صحنه می‌روند.

در حوادث اخیر، کنسرت‌ها برای مدتی متوقف شدند و این توقف چند ماهی به طول انجامید. البته که در این مدت وزیر فرهنگ بارها از اهالی هنر خواست که فعالیت خود را از سر بگیرند ولی چندان شاهد اقدام عملی از سمت هنرمندان موسیقی نبودیم؛ تا اینکه اجراهای غیررسمی بدون بلیط‌فروشی مانند اجرای امید جهان در تالار وحدت، ارکستر ملی و پرواز همای به روی صحنه رفتند. 

در همان زمان گفته شد که برگزاری این اجراها بهانه‌ای بوده است برای آغاز مجدد کنسرت‌ها که همین‌گونه هم شد و پس از این اجراهای غیررسمی، کنسرت زانکو همراه با بلیط فروشی به روی صحنه رفت. 

این کنسرت با سقف قیمت بلیط ۴۹۵ هزار تومان برگزار شد و همان زمان گمانه می‌رفت که این قیمت تا مدتی، قیمت کنسرت‌های آینده باشد که البته سقف قیمت بلیط کنسرت‌های چند روز آینده بر این فرض صحه می‌گذارد.

کنسرت‌هایی که قرار است به روی صحنه بروند به ترتیب زمان، اجرای سیروان خسروی یکشنبه ۲۳ بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، گروه ماکان ۲۳ بهمن در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، رضا صادقی سه‌شنبه ۲۵ بهمن در دو سانس ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و کنسرت نمایش کافه عاشقی از ۲۷ بهمن تا شش اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد، است.

به نوشته ایسنا، اما مسئله‌ای که در این میان به چشم می‌خورد، این است که هنرمندان موسیقی که قصد برگزاری کنسرت دارند، به علت نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، کمتر از دو ماه زمان دارند و پس از آن بنا بر سنت قبل دوباره باید به مدت حدود یک ماه خانه‌نشین شوند؛ مگر اینکه این بار وزارت ارشاد با به کارگیری تمهیداتی، مانع تعطیلی کنسرت‌ها شود و زمینه برپایی اجراهایی متناسب با این مناسبت مذهبی را در سالن‌ها فراهم کند.

مسئله دیگری که به نظر می‌رسد برگزارکنندگان کنسرت را کلافه کرده است، افزایش هزینه‌های برگزاری است؛ در حقیقت گویا صاحبان سالن‌های دولتی مانند برج میلاد و نمایشگاه بین‌المللی تهران، به جای حمایت و ارائه تخفیف در هزینه‌ها، قیمت‌های سرسام‌آوری را برای اجاره سالن‌ها در نظر گرفته‌اند.

همچنین گفته می‌شود، این سالن‌ها روزهای اندکی را برای برگزاری کنسرت در اختیار تهیه‌کنندگان قرار می‌دهند که این امر با توجه به تعطیل بودن سالن‌های اسپیناس پالاس و ایرانیان، برگزاری کنسرت را برای اهالی موسیقی دشوار کرده‌ است. 

حال با توجه به شرایط ترسیم‌شده، در کنار تاکید مسوولان برای برگزاری مجدد کنسرت‌ها و وعده‌هایی جهت ارائه تخفیف در اجاره‌ی سالن‌ها، نوعی پارادوکس را رقم زده که سرنوشت کنسرت‌ها را مبهم می‌نمایاند.

ضمن اینکه باید دید با وجود این افزایش قیمت‌ها و کوتاه نیامدن سالن‌های دولتی در قیمت‌گذاری هزینه اجاره سالن‌ها، به زودی با چه افزایش قیمتی در فروش بلیط‌ها رو به رو خواهیم بود؟ آیا کنسرت‌گذاران فعلا بلیط‌ها را تا سقف ۴۹۵ هزار تومان به فروش خواهند رساند یا اینکه با یک افزایش قیمت نجومی رو به رو خواهیم بود؟

 

کنسرت رضا صادقی سیروان خسروی زانکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین