کد خبر: 67376 A

محسن شریفیان، لیان

واکنش محسن شریفیان به حاشیه‌های کنسرتش/ مخاطبان من منشوری نیستند

واکنش محسن شریفیان به حاشیه‌های کنسرتش/ مخاطبان من منشوری نیستند

محسن شریفیان در واکنش به منشوری خواندن کنسرت قبلی‌اش در تالار وحدت عنوان کرد: مخاطبان لیان و هیچ مخاطب موسیقی در ایران منشوری نبوده و نیستند.

ایران آرت: روز گذشته خبرگزاری ایسنا ذیل تیتر «شب سخت تالار وحدت با مخاطبان منشوری یک کنسرت» درباره کنسرت ۱۰ اسفند محسن شریفیان نوشت: «اجرای گروه موسیقی بوشهری در تالار وحدت که پس از مدت‌ها انجام شد، مخاطبانش را گاه چنان به وجد آورد که مسؤولان انتظامات کنسرت در این تالار، عملا شب سختی را از نظر رعایت ضوابط منشوری از جانب مردم، سپری کردند.» محسن شریفیان در واکنش به این مطلب می‌گوید: مخاطبان گروه لیان منشوری نیستند.

تسنیم نوشت: کنسرت گروه موسیقی بوشهری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان شامگاه پنجشنبه یازدهم اسفند در تالار وحدت تهران برگزار شد.

گروه موسیقی لیان کنسرت خود را در شرایطی روی صحنه برد که یک آغاز متفاوت را تجربه کرد و این بار در حالی که تمام سالن منتظر حضور محسن شریفیان در ابتدای برنامه بودند، دختر این نوازنده و پژوهشگر بوشهری یعنی «لیانا شریفیان» با لباس محلی بوشهری و در حال نواختن ساز نی انبان روی صحنه آمد.

سپس محسن شریفیان روی صحنه آمد و کنسرت همچون همیشه با انرژی و هیاهوی فراوان آغاز شد و قطعات شاد و عمدتا ریتمیک بوشهری، حال و هوای تالار وحدت را پس از چندماه سکوت و سردی، گرم و داغ کرد.

محسن شریفیان در بخشی از صحبت‌های ابتدایی خود گفت: «معتقدم انسان‌ها در هرشرایطی به شنیدن موسیقی احتیاج دارند. این موسیقی همواره دربرگیرنده کارکردهای مختلفی است که نباید شنیدن آن را از مخاطب دریغ کنیم. قطعاً در این چارچوب ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای از شما مردم عزیز ایران باشیم.»

در ادامه محسن شریفیان از «هیوا رنجبر» نوازنده دف که نوازنده مهمان گروه لیان بود دعوت کرد که روی صحنه بیاید و اجرای آثاری از موسیقی کردستان فضای تالار وحدت را بسیار شاد کرد تا یک بار دیگر پتانسیل‌های موسیقی اقصی نقاط ایران در تزریق حال خوب به مخاطب، نمایان شود.

شریفیان پیش از اجرای آثار کُردی گفت: «متاسفانه در حالی که دیروز مراسم خاک سپاری مادر بزرگ هیوا رنجبر بود، اما او خودش را به این کنسرت رسانده تا در این گفتمان موسیقی همراه ما باشد و همراه او بگوییم که جغرافیای ایران خط قرمز ماست و برای حفظ آن دریغ نمی‌کنیم.»

به گزارش تسنیم، سرپرست گروه لیان پیش از اجرای قطعه آخر کنسرت گفت: «کار من موسیقی است. خانواده من در نسل‌های مختلف موسیقی کار کرده‌اند و هیچ علاقه‌ای هم به گرفتن پست سیاسی ندارم. اینها را گفتم که بگویم نقد بسیاری به اتفاقات و موضوعات مختلف دارم و همیشه هم حرفم را زده‌ام. صبح امروز من یک تیتر در یک خبرگزاری داخلی و دولتی دیدم که مخاطبان گروه لیان را «مخاطبان منشوری» لقب داده بود. نسبت به این تیتر و دست‌اندرکاران این رسانه ابراز تاسف می‌کنم و اعلام می‌کنم مخاطبان لیان و هیچ مخاطب موسیقی در ایران منشوری نبوده و نیستند. مخاطبان ما مخاطبانی فهیم و قدردان هستند که همواره و در هر شرایطی از ما حمایت کرده‌اند.»

لیانا شریفیان، محمود بردک نیا، حمزه مقدم، حمید اکبری، مرتضی پالیزدان، محسن قدرتی، فرزاد خسروی، حسین کاوه خو، محمد رضا مقدم و... اعضای گروه لیان در این کنسرت به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی بودند.

این برنامه به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار شد و «پرواز همای» و «گلاره عباسی» نیز مهمانان ویژه برنامه بودند.

 

محسن شریفیان لیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین