کد خبر: 68086 A

احمدرضا احمدی| پری زنگنه| خواننده زن

خواننده زن برای احمدرضا احمدی سنگ تمام گذاشت

خواننده زن برای احمدرضا احمدی سنگ تمام گذاشت

پری زنگنه، خواننده ترانه‌هایی خاطره‌انگیز نظیر شکار آهو و گنجشکک اشی مشی، یادداشتی ستاریش آمیز برای احمدرضا احمدی منتشر کرد.

ایران آرت: به بهانه بیماری احمدرضا احمدی، پری‌زنگنه یادداشتی درباره این هنرمند در خبرآنلاین منتشر کرده که متن این یادداشت را در ادامه می خوانید:

«و خدا احمدرضا را آفرید...

ممکن نیست که در گلگشت بهاری در باغ هنرِ پیشروِ ایران‌زمین نشانه‌ای و اثری از حضور احمدرضا احمدی نبینید. آثار احمدرضا همچون موسم تولدش، اردیبهشت، بهشتی پرگل و رنگارنگ است. او پس از ده‌ها سال فعالیت فرهنگی و هنری، همچنان همان جوان جسوری‌ست که موج نو را در شعر و هنر ایرانی پدید آورد و بی‌مهابا در همه‌ی زمینه‌ها ادامه داد. ادبیات نو همیشه به نویسندگی و شاعرانگی احمدرضا وامدار خواهد ماند.

اما آنچه مرا به یادکردِ این مرد بزرگ برانگیخت، سپاس و ستایش من بابت کوشش‌های خستگی‌ناپذیرش در عرصه‌ی موسیقی و تدارک آثار ارزشمند و ماندگار است، آثاری که به لطف و همت او نام مرا هم مفتخر کرده است و ای بسا اگر مدیریت بی‌مانند و شخصیت پرجذبه‌ی او در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نبود، «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» آن دوران طلایی و آن‌همه آثار طلایی را بر تارُکِ تاریخ خود نمی‌دید.

احمدرضا احمدی جز اینکه در ذات، مدیری خلاق و هنرمندی صف‌شکن است، برای من دوست و همکار عزیزی‌ست که با صمیمیتی فوق‌العاده، و شخصیتی مهربان، و شوخ‌طبعی بی‌نظیرش ساعت‌های پربار و پرکار و ارزشمندی را برای تهیه‌ی آثار موسیقایی در کنارش گذراندم و از لحظه لحظه‌ی حضورش آموختم و لذت بردم. تنها از پسِ احمدرضای پرشور ما برمی‌آمد که آن‌همه فشار کاری در استودیوها و خستگی‌های نیمه‌شبی در آن محیط بسته و جدی را با همدلی و همراهی و البته طنز منحصربفردش به فضایی دلنشین و کانونِ پدیداریِ هنر ناب بدل کند. من نخست به پاس مهربانی‌ِ اختصاصی‌اش به من، و آنگاه برای راهنمایی‌ها و رهنمودهایش برای خلق آوا و نواهای ماندگار، در برابر وجود عزیزش سر تعظیم فرود می‌آورم و اردیبهشت را به هوای احمدرضا احمدیِ نازنین که هدیه‌ی عزیز این ماه زیباست، عزیز می‌دارم.

اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ و اردیبهشت‌ماه همه‌ی سال‌ها!

پری زنگنه (پری‌رخ شاه‌یلانی)

 

احمدرضا احمدی

پری زنگنه احمدرضا احمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین