کد خبر: 68271 A

حامیم| زانکو| آرمین| معین زد| کنسرت

شادمانی خبرگزاری دولت برای مجوز گرفتن حامیم، زانکو، آرمین، معین زد/ اندیشه بایکوت کنسرت‌ها باطل شد

شادمانی خبرگزاری دولت برای مجوز گرفتن حامیم، زانکو، آرمین، معین زد/ اندیشه بایکوت کنسرت‌ها باطل شد

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: در شرایط کنونی، کنسرت خوانندگان بسیاری، سولداوت شده و صندلی‌ها در بازه زمانی اندکی پر می‌شود که این رویکرد، فارغ از باطل‌شدن اندیشه بایکوت کنسرت‌ها، از عطش و نیاز بالای دوستداران موسیقی به اجرای زنده حکایت دارد.

ایران آرت: ایرنا نوشت: حامیم، چهارمین خواننده‌ای است که پس از زانکو، معین زندی و آرمین، طی ۳ ماه‌ونیم اخیر، نخستین کنسرت خود را برگزار کرد. قطعا اتفاق مثبتی است که نشان می‌دهد پوست‌اندازی موسیقی پاپ، با جدیت دنبال شده و تلاش بسیاری می‌شود تا این گونه موسیقی، حیات طبیعی داشته و مسیر معمول خود را بپیماید.

حامیم البته غافلگیری‌های بسیاری در خود داشت. از تمام شدن ۱۰ هزار بلیت طی حدود ۳ ساعت گرفته تا مخاطبانی که از راه‌های دور خود را به این کنسرت رساندند. فقط در یک مورد دیده شد که ۲ مخاطب، دوان‌دوان خود را به رویال‌هال رساندند و عنوان کردند که هواپیمای آنها همین الان نشسته و آنها موفق شدند تنها در نیم ساعت پایانی این کنسرت حضور پیدا کنند.

برخی نگهبانان سالن نیز عنوان کردند که مخاطبانی از مشهد و مازندران به این اجرا آمده‌اند. قطعا تعداد افرادی که موفق شدند تا در ۴ سانس کنسرت حامیم حضور داشته باشند، به‌مراتب بیشتر از این تعداد است.

به نوشته خبرگزاری رسمی دولت، این اتفاق قطعا در کنسرت‌های دیگر نیز رخ می‌دهد و مخاطبانی از شهرهای دیگر، خود را به تهران می‌رسانند که این مهم، در ذات خود، نشان‌دهنده چند اتفاق است:

نخست آن‌که، کنسرت، تنها محدود به چارچوب سرگرمی نمی‌شود و به عنصری تاثیرگذار در زندگی بسیاری از جوان‌ها تبدیل شده است به‌طوری‌که آنها را مجاب می‌کند تا با متوسط هزینه بلیت ۴۰۰ هزار تومانی، اقدام به خریداری آن کنند.

نکته مهم بعدی، تغییرات سبک زندگی خانواده‌ها و علی‌الخصوص جوان‌ها است که تلاش می‌کنند تا در این شرایط اقتصادی، از شهرهای دور و نزدیک به این اجراها آمده و مخاطبان کنسرت باشند.

نکته سوم، به رونق کنسرت‌ها بازمی‌گردد. در شرایط کنونی، کنسرت خوانندگان بسیاری، سولداوت شده و صندلی‌ها در بازه زمانی اندکی پر می‌شود که این رویکرد، فارغ از باطل‌شدن اندیشه بایکوت کنسرت‌ها، از عطش و نیاز بالای دوستداران موسیقی به اجرای زنده حکایت دارد.

به نقل از ایرنا، این ۳ نکته مهم را باید در کنار توجه به رونمایی از استعدادهای جدید قرار داد تا شتاب این روند، خود را بیشتر نشان دهد. شتابی که قطعا به نفع جریان نواندیش حوزه موسیقی، استعدادهای جدید، حیات موسیقی پاپ و البته مردم خواهد بود. در کنار این مولفه‌ها، سرانه نشاط اجتماعی با افزایش چشمگیری مواجه شده و گوش شنیداری جامعه، تنوع و حق انتخاب بیشتری پیدا خواهد کرد.

هم‌اکنون ۲ ماه تا اتمام فصل کنسرت‌ها زمان باقی مانده که در این مدت، خوانندگان جدید و قدیمی بسیاری، در حال نهایی کردن برنامه‌های خود برای اجرا در تهران و شهرستان‌ها هستند. اتفاقی که قطعا به طراوات بیشتر جامعه خواهد انجامید و امیدها برای ورود استعدادهای حوزه مختلف موسیقی به بازار حرفه‌ای را بیشتر می‌کند. این ‌رویکرد باید تقویت شود تا سرانه تمامی مولفه‌هایی که عنوان شد با افزایش بیشتری همراه شده و اتفاق‌های خوشایندی در حوزه موسیقی، فرهنگ و اجتماع کشورمان رخ دهد.

 

کنسرت آرمین زارعی معین زد حامیم زانکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین