کد خبر: 70548 A

کنسرت|کنسرت موسیقی پاپ

چرا تب برگزاری کنسرت‌ها فروکش کرد؟ / پایان ماه صفر و تنها پنج کنسرت

چرا تب برگزاری کنسرت‌ها فروکش کرد؟ / پایان ماه صفر و تنها پنج کنسرت

اکنون که ایام سوگواری محرم و صفر به پایان رسیده است، انتظار می‌رود که هنرمندان و فعالان موسیقی برنامه خود برای برگزاری کنسرت را اعلام کنند، اما تعداد کنسرت‌هایی که قرار است طی روزهای آینده برگزار شود،‌ چندان پر شمار نیست.

ایران آرت: ایام محرم و صفر امسال با تعطیلی مطلق برگزاری کنسرت همراه نبود و اتفاقا کنسرت‌های مذهبی مختلفی با اجرای افرادی از جمله حسام‌الدین سراج، مصطفی راغب، حسام آرین، ارکستر «نوای آفتاب» و اخراجی‌های ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه رفت.

حال شاید بتوان علت تعدد برگزاری کنسرت‌های مذهبی امسال را در این دید که مسئولان فرهنگی به نوعی متوجه اهمیت موسیقی در تکریم این ایام و البته محدود نبودن ماهیت موسیقی به یک فضای شاد و مفرح، شده‌اند؛ زیرا عمدتا هر ساله با نزدیک شدن به ایام ماه محرم و صفر، این سوال عنوان می‌شد که چرا در این دوران کنسرت‌ها و موسیقی به طور کلی تعطیل می‌شود؟ مگر ماهیت موسیقی تنها از جنس شادی است؟

به گزارش ایسنا، اکنون که این ایام پس از برگزاری چند کنسرت‌ متناسب با ایام سوگواری به پایان رسید، انتظارها بر این است که کنسرت‌ها باری دیگر به روی صحنه بیایند و برنامه هنرمندان از پپش اعلام شده باشد. اما اگر به سایت‌های فروش بلیت مراجعه کنید، تنها با برگزاری پنج کنسرت، آن هم در ژانرهایی به غیر از پاپ مواجه خواهید شد.

قرار است در روزهای آینده ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی در روزهای چهارشنبه پنجم مهر و پنجشنبه ششم مهر ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت، نمایش آئینی سنتی «حیران خانم» جمعه هفتم مهر در دو سانس ۱۲ و ۱۵ در برج آزادی، رسیتال پیانوی فریدون ناصحی جمعه هفتم مهر ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت، گروه شهپر دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۱۹ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

البته که آغاز برگزاری کنسرت‌ها با ژانرهایی به غیر از پاپ اتفاق مثبتی است؛ به حال ژانرهای موسیقی نواحی، کلاسیک، موسیقی ایرانی و ... به علت نداشتن اسپانسرهای قدرتمند همچون موسیقی پاپ معمولا در حاشیه بودند اما در حال حاضر چراغ کنسرت‌ها را روشن نگه داشته‌اند.

 

کنسرت کنسرت موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین