کد خبر: 13083 A

نمایش مردگان در جهنم/ اجرایی اثری از ژان پل سارتر در تهران

نمایش مردگان در جهنم/ اجرایی اثری از ژان پل سارتر در تهران

نمایش "دوزخ" اثری ملهم از نمایشنامه "دربسته" ژان پل سارتر است که این روزها در تهران اجرا می‌‍شود.

ایران آرت: نمایش "دوزخ" به نویسندگی و کارگردانی رضا اصغری از 14 آبان‌ماه ساعت 19 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که براساس نمایشنامه "دربسته" نوشته ژان پل سارتر است، توماج دانش بهزادی، رویا بختیاری، میترا شیرک‌وند و ایمان اصفهانی نقش‌آفرینی می‌کنند. نمایشنامه "دوزخ" سال‌ها پیش با ترجمه‌ حمید سمندریان منتشر شده بود و اکنون اصغری در اولین تجربه‌ کارگردانی خود، نگاهی متفاوت به این اثر داشته و نمایشنامه‌ای برگرفته از آن را طراحی کرده است.

رضا اصغری در این‌باره گفت: نمایشنامه ژان پل سارتر برایم دارای جذابیت‌هایی بود و تصمیم گرفتم آن را آداپته و تا حدی به زندگی خودم نزدیک کنم.

وی در ادامه افزود: داستان این نمایشنامه درباره 3 نفر است که به ظاهر مرده‌اند. آن‌ها را در مکانی دربسته حبس می‌کنند که تصور می‌شود جهنم است. اما از سرب داغ و آتشی که گمانش را می‌بردند اثری نیست. به شک افتاده و با هم درگیر می‌شوند و با کردارشان یکدیگر را شکنجه می‌دهند و ...

کارگردان نمایش "دوزخ" درباره شیوه و سبک اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: نمایشنامه داستانی سورئال دارد اما اجرای آن به صورت رئال و انسان‌های واقعی نزدیک است.

اصغری همچنین اضافه کرد: تم و مضمون نمایشنامه به روابط می‌پردازد. ارتباطات در دنیای ما سخت، پیچیده و نامفهوم است که به راحتی حل شدنی نیست. 

وی درباره انتخاب بازیگران نمایش تصریح کرد: در انتخاب بازیگران نمایش هماهنگی چند ویژگی کاراکتر با چند خصیصه بازیگر و همچنین توانایی ایفای نقش توسط بازیگران را مدنظر قرار دادم که به نظرم به درست‌ترین انتخاب رسیده‌ام.

رضا اصغری در پایان در خصوص استقبال مخاطبان از نمایش "دوزخ" به هنرآنلاین گفت: خوشبختانه با اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایش را از شروع اجرا آغاز کردیم استقبال به نسبت خوب بوده است اما آنچه که انتظار داشتیم، اتفاق نیافتده است.

نمایش "دوزخ" تا چهاردهم آذرماه با مدت زمان یک ساعت و ده دقیقه روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاترشهرزاد تهیه کنند.

 

تئاتر تبلیغات حبس نمایش zwnj
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین