کد خبر: 17089 A

انتظار صحنه تئاتر برای بزرگترین مرد نمایش

انتظار صحنه تئاتر برای بزرگترین مرد نمایش

طبق یک سنت قدیمی، تعریف و تبلیغ شفاهی تماشاگران از اثر هنری، از جمله عوامل مهم در موفقیت بالای آن است

ایران آرت: آیا موفقیت مالی فیلم سینمایی بزرگترین شومن که آن را «بزرگترین مرد نمایش» نیز می خوانند راه را برای موفقیت آن روی صحنه تئاتر، آن هم تئاتر برادوی،  فراهم می‌کند؟ این پرسشی است که این روزها از طرف هر دو گروه منتقدان سینما و تئاتر پرسیده می‌شود.

نه‌تنها منتقدان سینمایی این فیلم سینمایی را پسندیده‌اند، بلکه مورد علاقه تماشاگران معمولی هم بوده است اما همه می دانند حکایت تئاتر چیز دیگری ست. 

طبق یک سنت قدیمی، تعریف و تبلیغ شفاهی تماشاگران از یک فیلم سینمایی، از جمله عوامل مهم در موفقیت بالای هر محصول سینمایی است. اگر فیلمی مورد پسند تماشاگران سینما قرار گیرد، آنها در تبلیغات شفاهی و دهان به دهان خود دیگران را تشویق به دیدن آن فیلم می‌کنند. به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، بیش از 20درصد موفقیت مالی فیلم‌های سینمایی، به‌واسطه همین تبلیغات شفاهی است. بزرگ‌ترین مرد نمایش بهره خوبی از تبلیغات شفاهی تماشاگران گرفته است.

این موضوع در کنار موفقیت ترانه‌های متن فیلم، آن را به‌صورت یکی از کارهای موفق این فصل سینما کرده است. آیا این موفقیت می‌تواند زمینه را برای اجرای صحنه‌ای این داستان فراهم کند؟

هیو جکمن مرد گرگ نمای سینما، در بزرگ‌ترین مرد نمایش در نقش کاراکتر پی‌تی بارنوم ظاهر شده است. او صاحب یک سیرک نمایش است که در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا، مردم عادی را سرگرم می‌کند. طی کمتر از یک ماهی که از اکران عمومی فیلم در آمریکای شمالی می‌گذرد، فروش آن به رقم 120 میلیون دلار رسیده است.

به گفته اهل فن، این درام موزیکال می‌رود تا به پرفروش ترین فیلم موزیکال تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود. تماشاگران سینما در خارج از آمریکا و در دیگر کشورهای دنیا هم، رقمی حدود 140 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کرده‌اند. اما نکته مهم تر این است که به سازندگان فیلم پیشنهاد داده‌اند، نمایش صحنه‌ای آن را نیز در برادوی اجرا کنند. رسانه‌های گروهی می‌نویسند همه چیز در مراحل ابتدایی قرار دارد و چیزی قطعی نشده است. بر این اساس، این پرسش مطرح می‌شود که آیا هیو جکمن قبول می‌کند نقش سینمایی اش را روی صحنه برادوی هم تکرار کند؟

واقعیت امر این است که جکمن با دنیای تئاتر و صحنه برادوی چندان بیگانه نیست. این بازیگر استرالیایی تبار، طی سال‌های قبل بازیگر اصلی تعدادی از نمایش‌های موفق این مرکز بزرگ تئاتری بوده و در سال 2004 هم جایزه تونی را برای نمایش «پسرهایی از آز» گرفت. در عین حال، او چهار بار در مراسم جوایز تونی که به بهترین‌های سال تئاتر آمریکا اختصاص دارد (و از آن به‌عنوان اسکار تئاتری اسم می‌برند) به عنوان مجری ظاهر شده است.

پیتر چرنین که بزرگ‌ترین مرد نمایش را برای کمپانی فوکس قرن بیستم تهیه کرده، در رابطه با اخبار مربوط به این فیلم می‌گوید: «استقبال تماشاگران از فیلم حاوی چند درس مهم است. اول این که در دنیای کمیک استریپی و اکشن کمپانی والت دیزنی، تماشاگران به دنبال داستان‌ها و سوژه‌های متفاوت هستند.

درس دوم این است که موفقیت یک فیلم سینمایی می‌تواند راهگشای اجرای صحنه‌ای آن در برادوی باشد.»

این تهیه‌کننده از علاقه‌اش برای اجرای صحنه‌ای داستان فیلم صحبت کرده و ابراز امیدواری می‌کند بازیگران اصلی آن هم در این راه با او همراه باشند. به جز جکمن، بازیگرانی چون زک افران، میشل ویلیامز و زندایا هم در فیلم حضور دارند. منتقدان هم به این نکته اشاره دارند که داستان فیلم، مناسب هر دو گروه سنی جوان و بزرگسال است. نسخه سینمایی با هزینه تولید 84 میلیون دلاری تهیه شده است. اما هزینه تولید نسخه تئاتری آن، بسیار کمتر از این رقم خواهد بود.

هیو جکمن مایکل گریسی بزرگترین مرد نمایش پیتر چرنین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین