کد خبر: 26365 A

اعتراض بازیگران و نمایشنامه‌نویسان به تئاتر ملی ولز

اعتراض بازیگران و نمایشنامه‌نویسان به تئاتر ملی ولز

نمایشنامه‌نویسان و بازیگران ولزی در نامه‌ای مدعی شدند تئاتر ملی ولز هویت تئاتری‌اش را از دست داده است.

ایران آرت: چهل نمایشنامه‌نویس و بازیگر در نامه‌ای به تئاتر ملی ولز حمله کرده و این نهاد را متهم به حمایت از بازیگران انگلیسی و کمپانی‌های غیرولزی کرده‌اند.

در این نامه سرگشاده، هنرمندان ولزی مدعی شدند تئاتر ملی ولز که در گذشته برای تولیدات خارق‌العاده روی صحنه رفته در سواحل، کوه‌ها و کارخانه‌ها تحسین شده است، به نظر به «زدودن خویش از هویت تئاتری و حتی ملی‌اش» افتخار می‌کند.

به گزارش تسنیم، این هنرمندان اظهار کرده‌اند کمپانی تولیدات بسیاری اندکی روی صحنه برده و اشاره کرده‌اند علی‌رغم دریافت یک و نیم میلیون پوند از شورای هنر ولز، تنها یک پروژه برای ادامه سال ۲۰۱۸ در فهرست قرار داده است که آن هم یک نمایشگاه عکس با دوربین‌های قابل‌عرضه است.

تئاتر ملی ولز در سال‌های گذشته برای تولیداتی چون «هوس» با بازی مایکل شین و «رادیکالیزه کردن برادلی منینگ» مورد تحسین قرار گرفته بود؛ اما نویسندگان این نامه مدعی شده‌اند تئاتر ملی ولز مسیرش را گم کرده است و به سمت تولیدات انگلیسی روی صحنه رفته در بهار رفته‌اند.

سخنگوی تئاتر ملی ولز گفته است از متن نامه آگاه است و مدعی شده است بسیاری از محتوای نامه «واقعاً اشتباه» است. او گفته «درهای تئاتر ملی همیشه به روی هنرمندان باز است. کارگردان هنری ما هم‌اکنونی برنامه‌هایی برای ملاقات با بسیاری از امضاکنندگان نامه در نوامبر دارد. اما اگر آنها ترجیح می‌دهند زودتر ملاقاتی داشته باشند، ما بابت این کار خوشحال می‌شویم.»

تئاتر ملی ولز نپذیرفته است روشن کند کدام بخش از نامه ناصحیح است.

شورای هنر ولز، منبع مالی اصلی تئاتر ملی ولز گفته است از مناظره استقبال می‌کند. یک فرد سخنگو گفته است «ما از زمان پدید آمدن نامه آگاهیم، تئاتر ملی ولز وجود داشته تا هرروز اظهاراتی را به چالش کشد که تئاتر می‌تواند و باید در قرن ۲۱ انجام دهد.»

تئاتر تئاتر لندن تئاتر انگلستان تئاتر ملی ولز تئاتر ولز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین