کد خبر: 4340 A

آتش به مال یک تئاتر با بازی لادن مستوفی

آتش به مال یک تئاتر با بازی لادن مستوفی

فیلمنامه فیلمش را نمایشنامه‌نویس جوانی نوشته است به اسم فرهاد، اما حالا در آستانه شروع فیلمبرداری فرهاد پیشنهاد تازه‌ای دارد.

ایران‌آرت: کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «نویسنده مرده است» با تاکید بر اینکه در دنیا دولت تسهیلات خاصی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، در عین حال از ارائه یک تخفیف ویژه به دانشجویان تمام رشته‌ها برای تماشای نمایش‌اش خبر داد.

آرش عباسی بیان کرد: نمایش «نویسنده مرده است» تا 13 اردیبهشت ماه در تالار «حافظ» اجرا خواهد شد که فعلا قصد داریم، دو روز ابتدایی هفته را با تخفیف 50 درصد میزبان دانشجویان رشته‌های مختلفی باشیم که علاقه‌مند به تماشای این نمایش هستند.

او گفت: در همه جای دنیا اینگونه است که برای قشر دانشجو تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود و هیچ دولتی دانشجویانش را رها نمی‌کند. در واقع در بسیاری از کشورها تحصیل در مقطع دانشگاه کمک هزینه دارد تا جوان‌ها بتوانند درس بخوانند و دولت وظیفه خود می‌داند که خوراک فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار دهد یعنی متولیان آموزش و نیز فرهنگ و هنر باید کمک کنند تا دانشجویان از برنامه‌های فرهنگی بتوانند استفاده کنند.

عباسی در گفت‌وگویی با ایسنا افزود: اما متاسفانه در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و البته این وظیفه گروه‌های تئاتری هم نیست تا در شرایطی که برای اجرا سالن‌ اجاره می‌کنند و مالیات بر ارزش افزوده هم باید به دولت پرداخت کنند به دانشجویان تخفیف دهند، اما به هر حال ما به عنوان افرادی که کار فرهنگی انجام می‌دهیم، وظایفی داریم. هر چند آنقدر با عدم حمایت روبرو هستیم که توانی برای عمل به تعهدات اخلاقی باقی نمی‌ماند.

این کارگردان تئاتر که قصد دارد به زودی نمایش «آناکارنینا» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد، یادآور شد: من به عنوان کسی که هم در ایران دانشجو بودم و هم در اروپا تحصیل کرده‌ام متوجه هستم که تفاوت‌ در اینجا با آنچه در خارج از کشور وجود دارد دردآور است، چرا که می‌بینیم در ایران بسیاری از دانشجویان حتی در رشته تئاتر به دلیل مشکلات مالی از دیدن نمایش‌هایی که روی صحنه می‌رود محروم هستند و کسی هم پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: بنابراین نمایش «نویسنده مرده است» را چند روزی با تخفیف ویژه  برای دانشجویان اجرا خواهیم کرد و البته انتظار ندارم بقیه گروه‌های نمایشی هم چنین کاری انجام دهند، چون خوب می‌دانم برای تئاتری که درآمدش را به زحمت به دست می‌آورد سخت است بخواهد با تخفیف، نمایشی را به صحنه ببرد.

آرش عباسی همچنین گفت: ای کاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت علوم به بخشی از تعهدات خود در این زمینه عمل کنند چون آن‌ها وظیفه دارند به گروه‌های تئاتری کمک کنند و از آنها بخواهند که با ارائه شرایط ویژه به دانشجویان، آثار خود را اجرا کنند. آن هم در شرایطی که بلیت تئاتر ارزان نیست چون تمام درآمد خود را باید خودش کسب کند اما دولت هم فعلا  خود را کنار کشیده و شرایط به گونه‌ای است که امروز درآمدزایی مهم‌ترین مساله یک گروه تئاتری شده است.

وی در پایان اظهار کرد: فرهنگ ایرانی آنچه را به این شکل در تئاتر ایران رخ داده تا سال‌ها فراموش نخواهد کرد و شاید امروز عمق فاجعه معلوم نباشد، اما تاریخ درباره آن قضاوت خواهد کرد که در چه دوره‌ای تئاتر به یک هنر بازاری تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، در خلاصه‌ داستان نمایش «نویسنده مرده است» با بازی لادن مستوفی و آرش عباسی آمده است: «لیلی رحیمی ستاره سینمای ایران قرار است پس از سال‌ها بازیگری، برای اولین‌بار کارگردانی را تجربه کند. فیلمنامه فیلمش را نمایشنامه‌نویس جوانی نوشته است به اسم فرهاد، اما حالا در آستانه شروع فیلمبرداری فرهاد پیشنهاد تازه‌ای دارد.»

 

 

آرش عباسی نمایش نویسنده مرده است لادن مستوفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین