کد خبر: 64569 A

فصل رویایی تئاتر از راه رسید/ از محمد رحمانیان تا بهرام افشاری نمایش اجرا می‌کنند/ حضور متفاوت نوید محمدزاده و پرویز پرستویی

فصل رویایی تئاتر از راه رسید/ از محمد رحمانیان تا بهرام افشاری نمایش اجرا می‌کنند/ حضور متفاوت نوید محمدزاده و پرویز پرستویی

اردیبهشت برای گروه‌های نمایشی فصل خوب اجرا است؛ نمایش‌هایی که پشت سر هم اجرای خود را در سالن‌های دولتی و تماشاخانه‌های خصوصی دارند. نکته قابل توجه حضور بازیگران سینما و تئاتر و کارگردانان سینما در مقام تهیه‌کنندگی تئاتر است.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: به‌نظر می رسد اردیبهشت برای گروه‌های نمایشی فصل خوب اجرا باشد؛ نمایش‌هایی که پشت سر هم اجرای خود را در سالن‌های دولتی و تماشاخانه‌های خصوصی دارند. نکته قابل توجه حضور بازیگران سینما و تئاتر و کارگردانان سینما در مقام تهیه‌کنندگی تئاتر است. اما بلیت‌ها هم مانند هر کالای فرهنگی یا معیشتی افزایش قیمت داشته‌اند؛ بلیت نمایش‌ها از کف 60 هزارتومان آغاز می‌شود و به 150هزار تومان می‌رسد. جز اینها در ماه اردیبهشت اجرای نمایشنامه‌خوانی را هم سالن‌های مختلف تجربه می‌کنند.
نمایشنامه‌خوانی‌هایی که باید برای حضور در سالن بهار 30تا 50هزار تومان بپردازیم و این اجراها نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. تماشاخانه‌های خصوصی تمام تلاش خود را برای جبران شکست 2سال گذشته می‌کنند و جدول برنامه‌ها را با اجراهای صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی پر کرده‌اند. در تالار وحدت علی سرابی تئاتر موفق و پرفروش «آن سوی آینه» را روی صحنه دارد؛ نمایشی که کف قیمت آن 100و سقف قیمتش 200هزار تومان است؛ نمایشی که با بازی علی سرابی، پژمان جمشیدی، الناز حبیبی و مارال بنی‌آدم روی صحنه است. این نمایش هم تا 23اردیبهشت اجرا می‌شود.
در کنار تالاروحدت، تئاترشهر هم میزبان چند نمایش است. هادی مرزبان «دکتر نون» را در تالار اصلی دارد. «هملت پشت کوهی» ابراهیم پشت‌کوهی تا 14اردیبهشت در چهارسو اجرا می‌شود و «خماری» هم در قشقایی تا 2هفته دیگر روی صحنه است. همینطور «فریاد خاموش» محمدهادی عطایی هم در تئاترشهر اجرایش را تا 22اردیبهشت دارد.

ترافیک در شهرزاد


بعد از تئاترشهر، یکی از تماشاخانه‌های خصوصی که روزهای بهاری پرکاری را می‌گذراند، شهرزاد است، شهرزاد اردیبهشت خود را با اجرای 7نمایش سپری می کند؛ نمایش‌هایی که البته با قیمت کف 70هزار تومان و سقف 150هزار تومانی فروش دارند.

افشاری با یک جوجه تیغی دیگر


محمد رحمانیان، بهرام افشاری، آرش عباسی، سجاد افشاریان، بهاره رهنما و کامران شهلایی از کارگردانانی هستند که در 3سالن این تماشاخانه اجرا خواهند داشت. بهرام افشاری، بازیگر بعد از اجرای موفق «جوجه تیغی» نمایش جدید خود را از 14اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌برد. نمایش «چه‌کسی جوجه تیغی را کشت؟» با طراحی، نویسندگی و بازی بهرام افشاری و همراهی تینو صالحی روی صحنه می‌رود. محمد رحمانیان، کارگردان تئاتر تصمیم دارد نمایش تازه خود به اسم «اولد سانگر: عشق روزهای کرونا» را به تهیه‌کنندگی علی اوجی از ۱۴اردیبهشت روی صحنه ببرد .احترام برومند، مهتاب نصیرپور، مهدی ساکی، میترا حجار، اندیشه فولادوند، نرگس محمدی، علی اوجی، شکیب شجره و... در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و رضا یزدانی، خواننده این اجراست.

جوجه تیغی - بهرام افشاری

تولستوی و آرش عباسی 


«آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از 15اردیبهشت روی صحنه می‌رود. این نمایش با اقتباس از «آناکارنینا» رمان مشهور تولستوی ساخته شده و به اجرا درآمده است. معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگران این نمایش هستند.

1396042810215114011434324
 

پرستویی و محمدزاده تهیه‌کننده


«فصل فراموشی» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بهاره رهنما، از 5اردیبهشت اجرا می‌شود. «اول شخص مفرد» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی از 5اردیبهشت روی صحنه می‌رود. 

امید نیاز و مونس پورفاتحیان، بازیگران این اثر نمایشی با همراهی لیلا بامنیری هستند. نمایش کمدی «نصف شبی» به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی از نیمه اردیبهشت در سالن شماره 3روی صحنه می‌رود .در این نمایش رامین ناصر‌نصیر و مهسا ایرانیان ایفای نقش می‌کنند. نمایش کودک «دزد لالایی‌ها» نوشته فائزه فیض و بهرام جلالی‌پور با طراحی و کارگردانی آرش شریف‌زاده از اواسط اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

 تمدید 4نمایش

4نمایش نیز در اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهرزاد تمدید شدند و روی صحنه می‌مانند. «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان با بیش از ۳۷هزار مخاطب همچنان به‌عنوان انتخاب اول مخاطبان تئاتر در این پردیس کارش را ادامه می‌دهد و «کریم لوژی» که روایتی متفاوت از نمایش ایرانی و «کریم‌ شیره‌ای» به قلم مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی است تا اواسط اردیبهشت در تئاتر شهرزاد تمدید شد.«شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده ازجمله آثار موفق جشنواره تئاتر دانشگاهی است که تندیس بازیگر نقش اول و تندیس کارگردانی بیست‌و‌سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی را دریافت کرده است. این نمایش که از 14فروردین در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته تا اوسط اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. «هاری یا مردی که..» به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی دومین بخش از یک سه‌گانه است که نخستین بخش آن «شازده احتجاب» بود که سال ۹۸ اجرا شد. این نمایش نیز تا نیمه اردیبهشت روی صحنه می‌ماند. اصغر خلیلی هم نمایش «مده آ در قندهار» را تا هفته دوم اردیبهشت در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌کند. تماشاخانه ایرانشهر هم میزبان چند نمایش است. سالن ناظرزاده کرمانی میزبان «بودن» مرتضی جلیلی‌دوست است. تهیه‌کنندگی این نمایش را هم نوید محمدزاده برعهده دارد. در سالن سمندریان هم نمایش امیر بهاور اکبرپور به تهیه‌کنندگی محمدزاده روی صحنه است؛ نمایشی که بلیتش برای دانشجویان با تخفیف اختصاص داده شده است. سعید روستایی هم تهیه‌کنندگی نمایش «داغ ننگ» فرهاد شنتیایی را برعهده دارد. این نمایش هم همراه 3نمایش ایرانشهر تا 23اردیبهشت اجرا دارند.

53901_img_0988-1.2d42c6

مکبث در مولوی

نمایش «مکبث» از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در سالن اصلی تالار مولوی ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود. این نخستین تجربه کارگردانی کوزه‌گر است و محمدهادی غضنفری، ناعمه علمی‌نژاد و دنیز خاطری در نمایش «مکبث» به ایفای نقش می‌پردازند. در تالار اصلی مولوی همچنین نمایش «ساختن» به نویسندگی ارژنگ طالبی‌نژاد به کارگردانی مصطفی ذره‌پرور ساعت  20  اجرا می‌شود.

 

 

 

پرویز پرستویی محمد رحمانیان نوید محمدزاده علی سرابی بهرام افشاری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین