کد خبر: 9276 A

بازار داغ مهمانان برای «یک دقیقه و سیزده ثانیه»/چرمشیر و ابراهیم حقیقی هم به تماشای نمایش زنان خیابانی نشستند

بازار داغ مهمانان برای «یک دقیقه و سیزده ثانیه»/چرمشیر و ابراهیم حقیقی هم به تماشای نمایش زنان خیابانی نشستند

اکبر عالمی، ابراهیم حقیقی، محمد چرمشیر، آناهیتا همتی، مجید توکلی و محمد حیدری میهمانان «یک دقیقه و سیزده ثانیه» بودند

ایران‌آرت: اکبر عالمی، ابراهیم حقیقی، محمد چرمشیر، آناهیتا همتی، مجید توکلی و محمد حیدری به تماشای "یک دقیقه و سیزده ثانیه" نشستند.

به گزارش ایران‌آرت، "یک دقیقه و سیزده ثانیه" شب گذشته میزبان اکبر عالمی مجری و کارشناس تلویزیون، نویسنده، استاد دانشگاه و مستندساز، ابراهیم حقیقی طراح گرافیک و عکاس، محمد چرمشیر نویسنده، آناهیتا همتی بازیگر، مجید توکلی کارگردان و محمد حیدری دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر بود.

 

ابراهیم حقیقی: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" با تماشاگر ارتباط ویژه‌ای برقرار می‌کند

ابراهیم حقیقی،طراح گرافیک، عکاس و مدیر هنری ضمن بیان این‌که نمایشنامه را از پیش خوانده، عنوان کرد: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" از آن‌دسته اجراهایی است که از متن فراتر رفته و ارتباطی ویژه با تماشاگر برقرار می کند. هم‌چنین از نمایش‌هایی است که فرم و محتوا در خدمت هم هستند.

حقیقی در ادامه اظهار کرد که دیدن نمایش قسمتی از شعر شاملو را برای او یادآوری کرده:

"او شعر می‌نویسد،

یعنی

او دست می‌نهد به جراحاتِ شهرِ پیر

یعنی

او قصه می‌کند

به شب

از صبحِ دلپذیر

او شعر می‌نویسد،

یعنی

او دردهایِ شهر و دیارش را

فریاد می‌کند"

حقیقی در پایان بیان کرد: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" مانند دانه است، از همان‌هایی که در نمایش هم دیدیم؛ کاشته می‌شوند و قطعا تاثیرات خود را وقتی که تبدیل به نهال و بعد درخت می‌شوند، خواهند گذاشت. ما از این‌گونه درخت‌ها در نمایش‌های ایرانی کم نداشتیم اما همیشه بهتر است بیشتر بکاریم.

 

محمد چرمشیر: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" نمایشی نفس‌گیر است

محمد چرمشیر، یکی از نویسندگان نمایشنامه "یک دقیقه و سیزده ثانیه" پس از تماشای نمایش، ضمن بیان این مطلب که متن این نمایشنامه اجرایی است، عنوان کرد:

با شهرام گیل‌آبادی و بهمن عباسپور از آغاز فضای نمایش را متصور بودیم. به‌نظرمن باید این مسیر را ادامه دهیم و به سمت متن‌هایی برویم که قابلیت‌های اجرا و کارگردانی به‌وفور در آن پیدا شود، نه متن‌هایی که پشت میز نوشته شود و کارگردان به کمک بازیگران دنبال راهکارهای اجرایی باشند.

چرمشیر در پایان ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری فضایی جدید بین بازیگران و تماشاگران تئاتر و نفس‌گیر بودن نمایش بیان کرد: اجرای "یک دقیقه و سیزده ثانیه" بسیار خوب و پرنَفَس است و بازیگران با تماشاگران ارتباط‌ فوق‌العاده‌ای برقرار می‌کنند.

 

آناهیتا همتی: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" من را به خودم بازگرداند

آناهیتا همتی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ضمن اظهار تاسف از افزایش زنان کارتن‌خواب بیان کرد: ما در تهران زندگی می‌کنیم وکارتن‌خواب‌های زیادی را می‌بینیم، به‌خصوص اگر کمی فعال اجتماعی هم باشیم. با دیدن این نمایش، به خودم بازگشتم، از بعضی رفتارهایم ناراحت شدم و به خودم و بعد به تمام اطرافیانم انتقاد داشتم. ای‌کاش کمی فضا بازتر شود، نداشتن سرپناه برای زنان بسیار معضل بزرگی است و با توجه به سازمان‌های مردم‌نهادی(NGO) که وجود دارند و کمک‌هایی هم که صورت می‌گیرد، تا زمانی که جامعه بیمار، درمان نشود و تا زمانی که مردان رفتار خود را با زنان درست نکنند، نمی‌توانیم کار چندانی پیش ببریم.

همتی در پایان عنوان کرد: من امیدوارم روزی برسد که کشورمان تا این اندازه مردسالار نباشد و قوانین به‌نفع زنان هم باشد. "یک دقیقه و سیزده ثانیه" تاثیر زیادی بر من گذاشت و فوق‌العاده زیبا بود؛ هم‌چنین از بازی دوستانم بسیار لذت بردم و دست تک‌تک آن‌ها را می‌بوسم.

نمایش "یک دقیقه و سیزده ثانیه" به نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور، کارگردانی شهرام گیل آبادی و بازی پانته‌آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی تا ۱ شهریور در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر ساعت ۲۱ به صحنه می‌رود.

 

ابراهیم حقیقی محمد چرم‌شیر پانته آ بهرام لادن مستوفی نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه شهرام گیل آبادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین