کد خبر: 70984 A

سود سهام عدالت| واریز سود سهام عدالت| سود سهام عدالت 1402

سود سهام عدالت آماده واریز شد | منتظر پیامک سود سهام عدالت باشید

سود سهام عدالت آماده واریز شد | منتظر پیامک سود سهام عدالت باشید

امسال هم طبق روال، کسانی که سهام عدالت دارند در روزهای پایانی آذرماه باید منتظر پیامک واریز سود باشند.

ایران آرت: دارندگان سهام عدالت در سال های اخیر معمولا در اسفند ماه سود سهام عدالت را دریافت می کنند. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال 1401 طی دو مرحله واریز شد. در سال 1402 فرآیند پرداخت سود سهام عدالت تغییر کرده است. به گفته رئیس سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سود سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافته است.

امسال هم طبق روال، کسانی که سهام عدالت دارند در روزهای پایانی آذرماه باید منتظر پیامک واریز سود باشند.

زمان زیادی تا زمان پرداخت اولین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ باقی نمانده است. سال گذشته اواخر آذرماه سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ به سهامداران پرداخت شد و دومین مرحله آن نیز اسفند به حساب سهامداران واریز شد. امسال هم طبق روال، کسانی که سهام عدالت دارند در روزهای پایانی آذرماه باید منتظر پیامک واریز سود باشند. حتی اگر جزو کسانی باشید که در سال‌های گذشته سود سهام عدالت بدون دردسر برایتان واریز شده، باید حواستان به حساب بانکی و شماره شبایی که برای دریافت سود ثبت کرده‌اید باشد.

گاهی اوقات حساب بسته یا بلوکه می‌شود، در این صورت شماره شبا دیگر در سامانه کارایی ندارد و باید شماره شبای جدید ثبت کنید. در این میان کسانی هستند که سهام عدالت دارند ولی اصلا از این موضوع اطلاع نداشته‌اند. آمارها نشان می‌دهند واقعا چنین نوابغی در کشور وجود دارند. تعلل این افراد در ثبت‌نام سامانه سجام و معرفی شماره شبا باعث شده تا حالا سودی به حساب آنها واریز نشود. این افراد در یک ماه و نیم باقیمانده تا واریز سود می‌توانند تکلیف خودشان را روشن کنند و در زمره افرادی قرار بگیرند که سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

ورثه مالکان سهام عدالت که فوت کرده‌اند نیز امسال موفق می‌شوند با طی کردن مراحل انحصار وراثت، سهام عدالت را به‌ نام خود کنند. سود سهام عدالت امسال و سود انباشته سال‌های گذشته نیز به هر نفر بسته به میزان سهمی که دارد تقسیم خواهد شد. موضوع مهم این است که یک ماه و نیم تا پایان آذرماه وقت باقی مانده و همه افرادی که می‌خواهند امسال سود بگیرند باید دست بجنبانند، وگرنه سودشان نزد دولت می‌ماند و تا پاییز و زمستان سال آینده امکان دسترسی به آن را پیدا نمی‌کنند.

سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

به گزارش هفت صبح، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس اعلام کرده سهامداران تا پایان آذرماه سود سهامشان را دریافت می‌کنند. پارسال هم پایان آذرماه سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده. سال گذشته سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰دردو مرحله واریز شد، ۳۰ آذرماه و ۲۵ اسفندماه. در مرحله اول سهامدارانی که سهام ۴۵۲ هزار تومانی داشتند، ۵۱۰ هزار تومان سود گرفتند. به حساب کسانی که سهام ۴۹۲ هزار تومانی داشتند ۵۵۵ هزار تومان واریز شد و کسانی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشتند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان سود گرفتند. بعضی از افراد هم سهام یک میلیون تومانی دارند که به حساب آنها در مرحله اول مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز شد.

در مرحله دوم مبلغ سود کمی بیشتر بود. کسانی که سهام ۴۵۲ هزار تومانی داشتند، ۶۱۳ هزار تومان و سهامدارانی که مبلغ سهامشان ۴۹۲ هزار تومان بود، سود ۶۶۷ هزار تومانی دریافت کردند. به حساب کسانی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی داشتند نیز مبلغ ۷۲۱ هزار تومان سود واریز شد. همچنین افرادی که سهام یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند. مبلغ نهایی سود سهام عدالت هنوز قطعی نشده، چندی پیش وزیر اقتصاد و دارایی درباره چگونگی و زمان واریز سود سهام عدالت گفته بود، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده. اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن بیشتر می‌شود. اما اگر مثل سال گذشته سود برخی شرکت‌ها را با تاخیر واریز کنند پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد. با این اوصاف مبلغ آن هم مشخص نیست.

سود سهام عدالت سود سهام عدالت ۱۴۰۲ سود سهام عدالت واریز شد سود سهام عدالت آذر سود سهام عدالت جاماندگان سود سهام عدالت آبان سود سهام عدالت جدید افزایش سود سهام عدالت
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین