کد خبر: 69577 A

قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار آزاد

قیمت دلار ۵۰ هزار تومان شد | طغیان قیمت دلار، طلا و سکه

قیمت دلار ۵۰ هزار تومان شد | طغیان قیمت دلار، طلا و سکه

قیمت دلار امروز در بازار تهران وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و همچنین قیمت طلا نیز کانال جدید را تجربه کرد.

ایران آرت: علیرغم تاکیدات دولت سیزدهم بر حذف دلار از مبادلات ارزی، قیمت دلار همچنان برای بازار ارز ایران مهم است زیرا همچنان معاملات ایران با اکثر کشورهای خارجی با دلار انجام می شود. قیمت دلار در سال های اخیر افزایشی بوده و زمستان سال گذشته حتی به 60 هزار تومان هم رسید. قیمت دلار در بازار آزاد از ابتدای سال ۱۴۰۲ با نوسان همراه بوده است. طی یک ماه اخیر قیمت دلار به زیر 50 هزار تومان سقوط کرده بود اما از هفته جاری بار دیگر روند افزایشی قیمت دلار آغاز شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه می خوانید.

قیمت دلار امروز در بازار تهران ۲۱۷ تومان بالا رفت و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ هزار تومان افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۶۲ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۴۹ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۱۹.۶۲ دلار

قیمت دلار

قطع سیگنال‌های مثبت برجامی باعث افزایش قیمت دلار شد

در سه هفته گذشته قیمت دلار در کانال 48 و 49 هزار تومان در نوسان بود و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که دلار خود را در کانال 49 هزار تومان تثبیت کرده و کف قیمت دلار همین رقم است و دلار وارد کانال پایین‌تر نمی‌شود اما احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

به گزارش تجارت نیوز، امروز 11 تیر ماه قیمت دلار به نزدیک کانال 50 هزار تومان رسید و فقط یک پله تا این قیمت فاصله دارد. البته باید منتظر ماند و دید تغییر کانال دلار مانند هفته گذشته مقطعی است یا نه. چون هفته گذشته و همزمان با شورش واگنرها در روسیه، قیمت دلار برای یک روز وارد کانال 50 هزار تومان شد اما دوباره یک کانال عقب نشست. این عقب‌نشینی نشان می‌داد که دلار نقطه تعادلی خود را پیدا کرده و فعلا در همین محدوده ماندگار است.

اما امروز بدون هیچ رویداد سیاسی خاصی دلار کانال 49 هزار و 800 تومان که عددی مهم در بازار بود را پشت سر گذاشت و به 49 هزار و 900 تومان رسید. ین افزایش می‌تواند پیرو اخبار سیاسی منفی مخابره شده درباره برجام باشد. تا قبل از این بازار در بیم و امید مذاکرات هسته‌ای بود و احتمال احیای برجام، قیمت دلار را مهار کرده بود.

اما از هفته گذشته سیگنال‌های مثبت برجامی قطع شد و دو روز قبل هم میدل ایست آی خبر داد که مذاکرات میان ایران و آمریکا متوقف شده چون دو کشور درباره تبادل زندانی با همدیگر به توافق نرسیده‌اند. مساله دیگر سفر امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران به عمان و قطر بود که نتوانست با خبر خوش برجامی همراه شود.

حالا به نظر می‌رسد که بازار ارز از مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام ناامید شده است. سیگنال‌های مثبتی که تا قبل از این روزانه به بازار ارز می‌رسید قطع شده است.

ماندگاری دلار در کانال 49 هزار تومان سبب شد که کارشناسان بسیاری اعلام کنند که دلار به کف قیمتی خود رسیده است و اگر توافقی در کار نباشد، دلار به محدوده پایین‌تری ورود نمی‌کند و احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد.

معامله‌گران می‌گویند مرز روانی قیمت دلار محدوده 49 هزار و 800 تومان است و اگر دلار این مرز را پشت سر بگذارد وارد کانال 50 هزار تومانی می‌شود. به گفته این گروه مقاومت بعدی قیمت دلار رقم 50 هزار و 800 تومان است. اگر دلار این دو مرز را پشت سر بگذارد احتمالا تقاضای جدید وارد بازار می‌شود و روند قیمت صعودی می‌شود.

اما اگر بازارساز بتواند قیمت دلار به کانال 49 و یا 48 هزار تومان برگرداند، می‌تواند قیمت را در محدوده کنونی مهار کند و اجازه رشد قیمت را به دلار ندهد.

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

به عقیده برخی از معامله گران کمرنگ شدن اخبارسیاسی مثبت  و سیگنال های منفی پیرامون مذاکرات برجام و... یکی از دلایل اصلی نوسان صعودی قیمت دلار در اولین روز هفته بود. 

در شرایط فعلی عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با باز شدن بازارهای همسایه و با اخبار احتمال اینکه تقاضا به بازار بیاید وجود دارد، بازار ارز افزایشی می‌شود. در مقابل برخی دیگر باور دارند که بازار ساز به راحتی اجازه نوسان صعودی را نخواهد داد. 

فعالان بازار می گفتند با بازگشایی بازار های همسایه در روزهای آینده احتمال نوسانات صعودی در بازار ارز تهران هم محتمل خواهد بود.با این حال عده ای هم باور دارند تا زمانی که بازار های همسایه در تعطیلات به سر می برند احتمال صعود معنادار نرخ دلار در تهران کم است. 

به عقیده دسته ای از  معامله گران اگر قیمت دلار امروز یکشنبه 11 تیرماه به بالای مرز روانی 50 هزار تومان سرک بکشد؛مقاومت بعدی 50 هزار و 800 تومان خواهد بود؛ اما بازار برای نزول بیشتر حمایت مهم 48 هزار و 800 تومان را دارد.  قیمت دلار  بین دو سطح 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان حمایت مهمی ایجاد کرده که در روزهای گذشته هر وقت به آن رسیده واکنش داشته است.

قیمت دلار قیمت دلار و سکه امروز قیمت دلار امروز قیمت دلار صرافی ملی قیمت دلار صرافی قیمت دلار توافقی امروز قیمت دلار توافقی قیمت دلار آزاد قیمت دلار لحظه ای قیمت دلار طلا قیمت دلار طلا سکه بروزترین قیمت دلار قیمت دلار یکشنبه 11 تیر 1402 قیمت دلار 11 تیر 1402 قیمت دلار دوشنبه 12 تیر 1402
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین