کد خبر: 71392 A

لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum | گالری FN Designs تشکیل Tashkeel|خیابان آلسرکال اونیو دبی

کلکسیون خصوصی لطیفه بنت مکتوم در تشکیل / از دیمین هرست تا منیر فرمانفرمائیان، مجید ال یوسف، روگن براون، حمزه حرب و صداهای دیگر

کلکسیون خصوصی لطیفه بنت مکتوم در تشکیل / از دیمین هرست تا منیر فرمانفرمائیان، مجید ال یوسف، روگن براون، حمزه حرب و صداهای دیگر

عصر فردا مجموعه خصوصی خانم لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum چهره مهم و تاثیر گذار هنر امارات در گالری FN Designs مجموعه تشکیل به نمایش درمی آید.

ایران آرت : عصر فردا مجموعه خصوصی خانم لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum چهره مهم و تاثیر گذار هنر امارات در گالری FN Designs مجموعه تشکیل Tashkeel در خیابان آلسرکال اونیو دبی به نمایش درمی آید.

مجموعه تشکیل دبی Tashkeel یکی از متفاوت ترین مجموعه های هنری خاورمیانه است که رویدادهای کنش گرا در خصوص مسائل مهم انسانی مانند محیط زیست، پایداری و ... ارائه می کند. خانم لطیفه بنت مکتوم هنرمند، کیوریتور، مجموعه‌دار قدیمی هنری و مدیر هنری است که کلکسیون خصوصی او از ۱۶ تا ۲۸ ژانویه به تماشا خواهد بود.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار هنری که خانم لطیفه در طول دو دهه گردآوری کرده به تماشای مردم گذاشته می شود و فرصتی ست تا ذائقه این مجموعه دار هنری و طیف متنوعی از صداهای هنری که او آنها را جمع‌آوری کرده روی دیوار رود.

 

لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum گالری FN Designs تشکیل Tashkeel

این مجموعه تلفیقی هماهنگ از شاهکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است که نشان‌دهنده تعهد کیوریتور به پل زدن میان مرزهای فرهنگی و تجلیل از زبان جهانی هنر است. 

بازدیدکنندگان با مجموعه‌ای غنی از سبک‌ها، تم‌ها و تکنیک‌ها مواجه می‌شوند که هر قطعه داستانی متقاعدکننده را روایت می‌کند که از محدودیت‌های جغرافیایی فراتر می‌رود.

 از قطعات پر جنب و جوش معاصر که مرزهای سنت را جابجا می کنند تا کلاسیک های جاودانه که با پژواک های تاریخ طنین انداز می شوند، "مجموعه خصوصی لطیفه" گواهی است بر تعهد تزلزل ناپذیر او به قدرت دگرگون کننده هنر. 

در این کلکسیون از دیمین هرست چهره پیش رو هنر معاصر می توان اثر دید تا آیینه کاری شرقی منیر فرمانفرمائیان، یا خوشنویسی مجید الیوسف و حمزه حرب و ...

لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum گالری FN Designs تشکیل Tashkeel

مجموعه تشکیل در بیانیه مطبوعاتی در خصوص این نمایش نوشته است:

"همانطور که در نمایشگاه حرکت می کنید، شاهد همگرایی دیدگاه های خلاقانه مختلف خواهید بود. 

مجموعه لطیفه به عنوان شاهدی بر نقش او نه تنها به عنوان یک مجموعه دار هنری ، بلکه به عنوان راوی گفت و گوی فرهنگی عمل می کند و درک عمیق تری از به هم پیوستگی چشم انداز هنری جهانی را تقویت می کند. این نمایشگاه شما را دعوت می کند تا خود را در سفری بصری غوطه ور کنید که فراتر از زمان و مکان است، و دعوت به تفکر، قدردانی و ارتباط عمیق با ملیله غنی خلاقیت انسان است. این نمایشگاه به عنوان ادای احترام به میراث ماندگار لطیفه بنت مکتوم و کمک های ارزشمند او به دنیای هنر و فرهنگ است."

لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum گالری FN Designs تشکیل Tashkeel

درباره لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum  

خانم لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum موسس و مدیر Tashkeel است، مرکز هنر و طراحی معاصر که در سال 2008 تأسیس شد و امکانات تخصصی را برای هنرمندان و طراحان ساکن امارات متحده عربی فراهم می کند. 

لطیفه در سال 2007 با مدرک لیسانس از کالج لطیفه دانشگاه زاید فارغ التحصیل شد. او با رویکرد هنر دیجیتال آثار هنری خلاقه ای پدید آورده که می توان آنها را در مجموعه های خصوصی ملی و بین المللی یافت.

 لطیفه از سال 2004 در نمایشگاه‌هایی در شهرهایی مانند برلین، ونیز، واشنگتن، پاریس، نیویورک، دنور، بریزبن، شانگهای و سئول شرکت کرده است، از جمله: Perceptions (2006، خط سوم، دبی). No Such Place 2 (2008، هتل راجر اسمیت، نیویورک) آموزش آنلاین هنرمندان (2008، سیراکیوز نیویورک) عبارات اماراتی (2009 و 2011، قصر امارات/ منارات السعدیات، ابوظبی) در سراسر خلیج (2009، دوسالانه قوس بریزبن) دبی بعدی: چهره های فردا (2013، Institut du Monde Arabe، پاریس) گذشته به جلو: هنر معاصر از امارات (14-2013، تور ایالات متحده) 1971: هنر معاصر از امارات (2015، بنیاد فرجام، دبی) Jardins d’ Orient (2016، Institut du Monde Arabe، پاریس)؛ پرتره یک ملت (2016 / 2017، کاخ امارات / اتاق کلکسیونرها، ابوظبی / برلین)؛ راه های دیدن (2018، NYU ابوظبی). او در Better City Better Life (2010, UAE Pavilion, Expo Shanghai) به نمایش گذاشته است. نمایشگاه هنر بستکیه (2010 و 2012، دبی)؛ و آرت دبی (2011، 2012). در سال 2011 لطیفه یکی از سه هنرمندی بود که برای نمایشگاه در غرفه ملی امارات متحده عربی – la Biennale di Venezia 2011، به سرپرستی واسف کورتون انتخاب شد. 

لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum گالری FN Designs تشکیل Tashkeel

لطیفه بنت مکتوم برنده جایزه حامیان هنر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (2010، 2011) و جایزه حامی برجسته هنر (2012) است. لطیفه از سال 2012 در حراج Art4Sight در حمایت از برنامه جهانی بنیاد نور دبی برای پیشگیری از نابینایی مشارکت داشته است.

کلکسیون خصوصی خانم لطیفه از ۱۶ تا ۲۸ ژانویه در گالری FN Designs مجموعه تشکیل Tashkeel در خیابان آلسرکال اونیو دبی به نمایش به تماشا خواهد بود.

لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum گالری FN Designs تشکیل Tashkeel

السرکال اونیو دبی استودیو تشکیل شیخه لطیفه بنت مکتوم لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum گالری FN Designs مجموعه تشکیل Tashkeel
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین