کد خبر: 71774 A

علی شیرازی | بنیاد سلطان بن علی العویس Sultan bin Ali Al Owais

علی شیرازی و چهار اثر در نمایشگاه گنجینه بنیاد سلطان بن علی العویس دبی/عکس ها

علی شیرازی و چهار اثر در نمایشگاه گنجینه بنیاد سلطان بن علی العویس دبی/عکس ها

چهار اثر از علی شیرازی این روزها در نمایشگاه گنجینه بنیاد سلطان بن علی العویس دبی به تماشاست.

ایران آرت : این روزها بنیاد سلطان بن علی العویس Sultan bin Ali Al Owais بخشی از گنجینه هنری خود را به نمایش گذاشته است.

این گنجینه ارزشمند که آثاری شاخص از هنرمندان جریان ساز خاورمیانه مانند قادر الرئیس Abdul Qader Al Rais ، نجاه مکی Najat Makki و محمد القصاب Mohammed Al Qassabهنرمندان اماراتی ، فاتح المدرس Fateh Al Modarres هنرمند سوریه ای و ... دارد چهار اثر از علی شیرازی Ali Shirazi استاد خوشنویسی شناخته شده ایرانی نیز از مخزن بیرون آورده و به نمایش گذاشته است.

بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویس Al Owais Cultural Foundation

در کتاب گنجینه بنیاد سلطان بن علی العویس که به تازگی در ۲۰۰ صفحه منتشر شده در معرفی علی شیرازی نوشته شده است:  

" علی شیرازی خوشنویس ماهری است که به دلیل مهارتش در خط سنتی نستعلیق مشهور است. او در نمایشگاه های خوشنویسی عربی دبی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاههای نقاشی خط، هنر خود را به نمایش گذاشته است. در آثار اخیر، شیرازی به آفرینش حروف در اندازه بزرگ به خط نستعلیق، با گنجاندن تزئینات گل به عنوان پس‌زمینه، که منعکس‌کننده رویکرد مدرنیستی همسو با سنت گسترده‌تر خوشنویسی ایرانی است، خلاقیت خویش را بروز می دهد. 

علی شیرازیعلی شیرازی خط را زیر نظر اساتید گرانقدر خوشنویسی غلامحسین امیرخانی و معین الکتاب اصفهانی آموخت. شیرازی با تربیت دو استاد خوشنویسی معاصر، شناخت عمیقی از خاستگاه، قواعد و سبک های خوشنویسی عربی پیدا کرد. مهارت استثنایی او باعث شد تا به عضویت انجمن خوشنویسان اصفهان درآید و حتی مدتی ریاست آن را برعهده داشت. 

علی شیرازیهمچنین شیرازی از اعضای شورای ارزشیابی هنری ایران است. او دانش خود را با تدریس خوشنویسی در انجمن خوشنویسان ایران در اصفهان و تهران به دیگران منتقل می کند. علی شیرازی استعداد خود را از طریق نمایشگاه های انفرادی در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته است. مشارکت او در نمایشگاه های گروهی متعددی گسترش می یابد که در آن مهارت های متنوع خوشنویسی را ارائه می کند.

علی شیرازییکی از کنش های جالب توجه علی شیرازی این است که آثارش در کتاب های متعددی در حدود 40 سال پیش به چاپ رسیده است؛از جمله کتاب های «او هفت کرمان»، «گروه آستان جانان»، «گروه قم مهر» و «گروه کل افشان». علاوه بر این شبکه سان SUN آمریکا فیلمی از علی شیرازی تهیه و پخش کرده است که بیانگر شهرت بین المللی اوست. "

علی شیرازی

گفتنی ست این روزها بنیاد سلطان العویس هجدهمین دوره جوایز چهار گانه خود را اعلام کرده که جایزه ای بسیار مهم و مورد توجه در دنیای هنر عرب محسوب می شود.

علی شیرازی

بنیاد العویس در خیابان الرقه منطقه دیره دبی دایر است.

ایران آرت : از آثار هنری علی شیرازی چهار جلد کتاب منتشر شده است:

۱ -دفتر دانائی  (گزیده ای از شاهنامه ) سال ۱۳۶۹

۲ -مرقع قاصدک (نقاشیخط) ۱۳۷۵

۳- گزیده آثار  ۱۳۷۶

۴-شکوه نستعلیق (زیر چاپ)

علی شیرازی بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویسAl Owais Cultural Foundation علی شیرازی Ali Shirazi
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین