کد خبر: 69870 A

کریستوفر نولان| اوپنهایمر| کیلین مورفی

تمجید خالق راننده تاکسی از فیلم جدید نولان/ اوپنهایمر بهترین و مهمترین فیلم قرن است

تمجید خالق راننده تاکسی از فیلم جدید نولان/ اوپنهایمر بهترین و مهمترین فیلم قرن است

نویسنده «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از تازه‌ترین ساخته «کریستفر نولان» تمجید کرده است.

ایران آرت: «پل شریدر» نویسنده «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و کارگردان «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» را «بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن» نامیده است. این فیلمساز فیلم تاریخی نولان را در افتتاحیه نیویورک آن دیده است.

شریدر مانند همیشه در فیسبوک می‌نویسد: «اگر امسال یک فیلم را در سینماها می‌بینید بهتر از آن فیلم «اوپنهایمر» باشد. من از هوادار نولان نیستم اما این یکی در را از پاشنه در می‌آورد [و موفق‌تر است].»

به گزارش ۳۰نما، «اوپنهایمر» بر اساس کتابی به نام «پرومتئوس آمریکایی» (American Prometheus) نوشته «کای برد» و «مارتین جی. شروین» ساخته شده و خلق اولین بمب اتم تاریخ توسط «جی. رابرت اوپنهایمر» با بازی «کیلین مورفی» و دیگر دانشمندان «پروژه منهتن» در لس‌آلاموس را روایت می‌کند. «مت دیمون»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «امیلی بلانت» و «بنی سفدی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

برد ماه گذشته از فیلم نولان ستایش کرده و نوشته بود: «در این لحظه، مبهوتم و احساساتم در حال بهبودی از دیدن فیلم. فکر می‌کنم دستاورد هنری خیره‌کننده‌ای خواهد بود و امیدوارم که بحثی ملی، و حتی جهانی به راه بیندازد درباره مشکلاتی که اوپنهایمر سعی داشت از آن‌ها بگوید – درباره اینکه چگونه باید در عصر اتمی زیست، چگونه باید با این بمب زیست و درباره مک‌کارتیسم – معنای میهن‌پرستی چیست و نقش یک دانشمند در جامعه‌ای غرق در تکنولوژی و علم چیست، تا از مشکلات اجتماعی بگوید.»

«اوپنهایمر» ۲۱ ژوئیه اکران خواهد شد و به دنبال افتتاحیه ۴۹ میلیون دلاری در بازارهای داخلی است.

 

کریستوفر نولان کیلین مورفی پل شریدر اوپنهایمر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین