کد خبر: 70507 A

کتابخانه محمد بن راشد| محمد بن راشد| محمد احمد محمد المر | کتابخانهmbrl

اول کلمه اول کتاب اینجا دبی کتابخانه شیخ محمد بن راشد / ابتکارات محمد احمد محمد المر

اول کلمه اول کتاب اینجا دبی کتابخانه شیخ محمد بن راشد / ابتکارات محمد احمد محمد المر

کتابخانه شیخ محمد بن راشد mbrl دبی آنقدر زیباست که به یکی از جذاب ترین لوکیشن های سینمایی بدل شده است. با حضور محمد احمد محمد المر به عنوان ریاست کتابخانه و پرشمار شدن رویدادهای هنری و مشارکتی، استقبال از این مکان چشمگیر شده است.

ایران آرت:  کتابخانه شیخ محمد بن راشد mbrl دبی Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Library در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده ، مشرف به نهر دبی که به شکل رحل طراحی شده است. ساختار هفت طبقه این مکان شاید به هفت آسمان اشاره دارد و معماری با شکوه و خلاقانه ای ست که به یکی از نگین های دبی است.

در کنار این سازه معناگرا، خرید میلیون‌ها کتاب از سراسر جهان و انبوه رویدادهای فرهنگی هنری نهادی قدرتمند در خاورمیانه پدید آورده است.

کتابخانه محمد بن راشد از ده مجموعه اصلی تشکیل شده است: کتابخانه عمومی، کتابخانه بزرگسالان، کتابخانه کودکان، مرکز اطلاعات، کتابخانه نقشه و اطلس، کتابخانه رسانه و هنر، کتابخانه تجاری، کتابخانه امارات، کتابخانه نشریات ادواری و کتابخانه مجموعه های ویژه.

3

مجموعه وسیعی از نسخه‌های خطی کمیاب و همچنین آثار فرهنگی هنری جهان عرب، جهان اسلام و سراسر جهان مخاطبان را بهت زده می کند و بیش از 600000 عنوان کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی نشانه روزآمدی این مجموعه است.

کتابخانه محمد بن راشد همواره مجموعه ای هیجان انگیز و متنوع از رویدادها، کارگاه های آموزشی و مشارکتی و فعالیت های هنری فرهنگی را به صورت رایگان برپا می کند که در مدت اخیر با حضور محمد احمد محمد المر به عنوان رئیس پررنگ تر و باشکوه تر شده است.

6

محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی

شیخ محمد احمد محمد المر، یکی از چهره های شناخته شده فرهنگی هنری امارات و منطقه است که در گذشته مسئولیت های بزرگ به عهده داشته است، حضور او در کتابخانه گویای اهمیتی ست که این نهاد برای دولت دبی و امارات دارد.

شیخ محمد احمد محمد المر، سالیان سال است آشنای اهل فرهنگ و هنر است ، ایشان مجموعه دار شهیر نسخ خطی و علاقمند جدی هنر خوشنویسی ست و در تقویت و تبلیغ جریان هنر اسلامی بسیار کوشیده است.

2-10-COPY-15

شیخ المر، رئیس هیئت مدیره بنیاد کتابخانه محمد بن راشد در گفتگویی با رسانه ها درباره این نهاد گفته است: « رهبری امارات علاقه زیادی به گسترش علم و کتابخوانی دارد و توسعه روزافزون کتابخانه‌های عمومی و ارتقای آنها به سطوح بین‌المللی بیانگر این مهم است. »

شیخ المر گفت: « در گذشته فعالیت های روزنامه نگاری داشتم که در روزنامه البیان مقاله ای نوشتم و در آن به ضرورت ایجاد کتابخانه های عمومی در محله های مسکونی به دلیل اهمیت زیاد آنها اشاره کردم. که با تعامل مسئولان وقت مواجه شد، از این رو کتابخانه هایی در شعب مختلف در محله های مسکونی ایجاد شد.»

574510435311922928

محمد احمد محمد المر رئیس کتابخانه محمد بن راشد آل مکتوم

با فرا رسیدن پاییز، و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ، کتابخانه mbrl هم برنامه های متنوعی طراحی کرده است که حتمن آن را به اطلاع خوانندگان عزیزمان خواهیم رساند.

ساعت کار کتابخانه mbrl دوشنبه تا پنجشنبه ۹ صبح تا ۹شب ، جمعه ۲ بعداز ظهر تا ۹ شب و شنبه ۹ صبح تا ۹شب است.

کتابخانه شیخ محمد بن راشد محمد احمد محمد المر محمد بن راشد کتابخانه mbrl mbrl Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Library
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین