کد خبر: 68633 A

سامانه یکپارچه خودرو| سامانه یکپارچه تخصیص خودرو| ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو

راز اعلام نشدن قیمت اطلس، شاهین اتوماتیک، کوییک GL و ساینا GL در سامانه یکپارچه خودرو | وزارت صمت به جنجال سامانه یکپارچه خودرو ورود کرد

راز اعلام نشدن قیمت اطلس، شاهین اتوماتیک، کوییک GL و ساینا GL در سامانه یکپارچه خودرو | وزارت صمت به جنجال سامانه یکپارچه خودرو ورود کرد

ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو در حالی همچنان ادامه دارد که مشخص نشدن قیمت چهار خودروی پرطرفدار این طرح باعث سردرگمی بسیاری از هموطنان شده است. در واقع مشتریان قرار است خودرویی را پیش خرید کنند که هیچ اطلاعی نسبت به قیمت آن ندارند!

ایران آرت: سامانه یکپارچه خودرو به منظور عرضه و فروش خودروهای دو شرکت سایپا‌ و ایران خودرو و خودروهای مونتاژی به مشتریان راه اندازی شده است. در سامانه یکپارچه خودرو طرح‌هایی مانند فروش فوق العاده و پیش‌فروش محصولات انجام می شود که هر کدام متقاضیان و طرفداران زیادی دارد. مرحله نخست عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو زمستان ۱۴۰۱ انجام و هزاران ایرانی برای خودروهای سایپا و ایران خودرو ثبت نام کردند. مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو به تازگی آغاز شده و مشتریان در این مرحله خودروهای مختلفی را پیش روی خود می بینند که از میان آنها می توانند ۵ خودرو را انتخاب کنند. ایران خودرو در دومین مرحله ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو غایب است

ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو در حالی همچنان ادامه دارد که مشخص نشدن قیمت چهار خودروی پرطرفدار این طرح باعث سردرگمی بسیاری از هموطنان شده است. در واقع مشتریان قرار است خودرویی را پیش خرید کنند که هیچ اطلاعی نسبت به قیمت آن ندارند!

وزارت صمت به تازگی به این ماجرا ورود کرده و دلیلی را برای اعلام نشدن قیمت آن چهار خودرو عنوان کرده که باید دید از نگاه مشتریان قانع کننده هست یا خیر؟

وزارت صمت می گوید هدف سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف و نه فروش است سپس فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می شود.

سامانه یکپارچه خودرو

وزارت صمت: هدف سامانه یکپارچه خودرو ایجاد لیست انتظار مرکزی شفاف است و نه فروش!

به گزارش خبرآنلاین، دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از چهارشنبه ۳ خردادماه آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کنند.

البته فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور ۵ اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

اما اجرای این طرح که از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شده همچنان دچار ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است؛ نخست اینکه در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

وزارت صنعت در همین ارتباط می‌گوید: هدف سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف و نه فروش است سپس فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می شود. پس لازم است در هنگام فراخوان خودروساز قیمتها روشن اعلام شود. در این مرحله تنها نوبت دهی برای تخصیص معین می شود و فروش توسط خود خودروسازان در مرحله آتی انجام می شود. همه این موارد به روشنی در اطلاعیه سامانه یکپارچه نوبت دهی بیان شده است. بر همین اساس این سامانه کارش فروش خودرو نیست صرفا ایجاد لیست انتظار است بگونه ای که شفاف باشد.

فروش ۴ خودرو در سامانه یکپارچه بدون قیمت+ جدول

قیمت کدام خودروها در سامانه یکپارچه خودرو اعلام نشده است؟ 

از صبح روز سوم خردادماه سامانه یکپارچه فروش خودرو به آدرس https://esalecar.ir/ برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی برای متقاضیانی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی و مسدود کرده باشند، فعال شده است.

در این بین از ۲۳ خودروی عرضه شده، قیمت نهایی ۴ محصول سایپا شامل ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک، کوئیک مدل GX و اطلس هنوز مشخص نشده و حتی زمان تحویل نیز شفاف نیست و عبارت «تحویل از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بعد» نوشته شده است.

این در حالیست که متقاضیان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو در حساب بانکی خود مسدود کرده‌اند با این حال نمی‌دانند خودروی مدنظر را با چه قیمتی قرار است تحویل بگیرند؛ در واقع مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

خودرو اطلس سورپرایز سایپا در طرح پیش فروش/ خودرویی جذاب‌تر از کوییک که قیمت آنچنانی ندارد/ مشخصات و قیمت خودرو اطلس | ایران آرت

 

‌نکته مهم اینکه در حالی این محصولات در سامانه یکپارچه در معرض فروش گذاشته شده‌اند که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

در این راستا پی گیری ها از شورای رقابت حکایت از آن دارد که با توجه به اینکه این ۴ خودرو، خودروهای جدید محسوب می‌شوند و صورت‌های مالی حسابرسی شده ندارند در چرخه بررسی قیمت در سازمان حمایت هستند.

در حال حاضر سازمان حمایت در حال بررسی قیمت این خودروها است و بعد از اعلام به کارگروه خودروی شورای رقابت، قیمت‌ها از سوی شورا ابلاغ و در نهایت اعلام می‌شود.

ثبت نام یک میلیون نفر در سامانه یکپارچه خودرو

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: در حال حاضر یک میلیون نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردند نکته مهم این که متقاضیان هر پنج انتخاب خود را بر اساس اولویت تعیین کنند.

تقدسی گفت: در حال حاضر یک میلیون نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردند و متقاضیان هر پنج انتخاب خود را بر اساس اولویت تعیین کنند.

آغاز فروش فوری سایپا به قیمت کارخانه | تحویل فوری سایپا بدون قرعه کشی

او گفت: در حال حاضر سامانه اختلال ندارد، بیشتر مشکل افرادی که در طرح قبل انصراف داه اند این است که حساب خود را در زمان تعیین شده بلوکه نکردند.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: برخی از افرادی که در طرح قبلی حضور داشتند، فکر می‌کردند بانک حساب قبلی آن‌ها را ارسال می‌کند و برای وکالتی کردن اقدام نکردند.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها هنوز بخشی از اطلاعات را ارسال نکرده‌اند، گفت: این موضوع به بانک‌ها اعلام شده تا امروز دوباره اطلاعات باقی مانده را ارسال کنند و افرادی که هنوز اطلاعاتشان به سامانه نرسیده بتوانند فردا ثبت نام خود را انجام دهند.

سامانه یکپارچه خودرو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو سامانه خودرو تخصیص خودرو یکپارچه خودرو پیش فروش خودرو سامانه تخصیص خودرو سایپا سامانه تخصیص خودرو اطلس قیمت اطلس سامانه یکپارچه خودرو قیمت خودرو
نظرات خوانندگان
  • علی امیری
    پاسخ

    بسه دیگه چقد دوستدارید مردم را زجر بدهید قیمت اطلس را اعلام کنید ببینیم چکاره هستیم توان خرید داریم یا نه

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین