کد خبر: 68510 A

سامانه یکپارچه خودرو| سامانه یکپارچه تخصیص خودرو| سامانه تخصیص خودرو

علت غیبت ایران خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو

علت غیبت ایران خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو

ایران آرت: اگرچه ایران خودرو در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت داشت اما این شرکت خودروسازی در مرحله دوم این طرح شرکت نکرده است.

مدیران این شرکت، سه عامل را دلیل غیبت ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو عنوان کرده و گفته‌اند: استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری، اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را دلیل اصلی عدم حضور خود اعلام کرده‌اند.

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودروهای فروش‌رفته سال آتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل‌توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران‌خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران‌خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

ایران خودرو حتی از عرضه هایما در این مرحله هم انصراف داد و علی رغم وعده‌هایی که داده بود خودروی هایما را هم در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو عرضه نکرد. این شرکت در توضیح این مساله هم گفته است: با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

البته قرار بوده که ایران خودرو تنها با طرح مادران در مرحله دوم فروش خودرو حضور داشته باشد. در این طرح آن دسته از مادرانی که دارای فرزند دوم و بیشتر هستند و پیامک ثبت نام از ایران خودرو گرفته‌اند می‌توانند از این خودروساز خودرو بگیرند.

سامانه یکپارچه خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین