کد خبر: 70128 A

قیمت نان| افزایش قیمت نان| قیمت نان 1402

افزایش قیمت نان در تهران و شهرستانها | قیمت نان در تهران چقدر است؟

افزایش قیمت نان در تهران و شهرستانها | قیمت نان در تهران چقدر است؟

افزایش قیمت نان از مشهد آغاز شده و در بیش از 13 استان انجام شده و حالا قرار است به تهران برسد.

ایران آرت: قیمت نان از سال 1399 تاکنون ثابت مانده و تغییری نداشته است. نانواداران طی یک سال گذشته همواره از افزایش نیافتن قیمت نان گلایه مند بوده اند زیرا معتقدند تورم روی کار آنها تاثیر گذاشته است. دولت سعی دارد با ثابت نگه داشتن قیمت نان جلوی انتقال فشار افزایش قیمت به مردم را بگیرد اما باید دید این مقاومت تا چه زمانی ادامه دارد. زمزمه های افزایش قیمت نان از ابتدای سال 1402 شنیده می شود. تازه ترین خبر درباره قیمت نان را در ادامه بخوانید.

تغییر قیمت نان یکی از مباحث جدی و چالشی است که در تمامی دولت‌ها سعی می‌شود تا حد امکان ثابت بماند. در سال‌های اخیر که هدفمندسازی یارانه‌ها وارد فاز اجرایی شد قیمت نان با احتیاط تغییر کرد، اما به‌منظور کاهش تبعات اجتماعی و اقتصادی، مابه‌التفاوت نرخ نان در قالب یارانه ۴۵ هزار تومانی نقدی جبران شد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، در دو سال اخیر، قیمت کالا‌های اساسی به دلیل شرایط بین‌المللی و تبعات تجربه تورم بالای ۷۰ درصدی در گروه کالایی مواد غذایی، جهش قیمت ارز، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش هزینه خدمات دولتی رشد معناداری پیدا کرده است به همین دلیل زمزمه‌های تغییر قیمت نان از ماه‌ها پیش به گوش می‌رسید.

هرچند که از پذیرش افزایش قیمت نان از سوی دولت تکذیب شد، اما در روز‌های اخیر اجرای طرح افزایش نرخ نان در چند استان کشور کلید خورد و نرخ نان در این استان‌ها افزایش ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

طی روز‌های اخیر و همزمان با ایجاد موج گرانی نان در چند شهر و استان، نانوایان تهرانی نیز دست به کار شدند و با کاهش کیفیت در پخت نان مقدمات گرانی این محصول را فراهم کرده اند.

این روز‌ها مشتریان از کیفیت پایین نان گلایه دارند و معتقدند؛ این اقدام نانوایان تنها برای آماده سازی فضا جهت افزایش قیمت نان است.

طبق مشاهدات میدانی، نان‌های خمیر و یا سوخته آن هم در ابعاد و وزن کمتر از حد استاندارد از دیگر اقداماتی است که نانوایان جهت ایجاد نارضایتی در بین مشتریان ایجاد کرده اند که به محض فراهم شدن شرایط به بهانه افزایش کیفیت، قیمت نان را گران کنند.

1

افزایش قیمت نان در پایتخت

به‌رغم اینکه مسئولان ارشد اجرایی کشور در فضای رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که برای سال جاری قصد افزایش قیمت نان را ندارند، اما این طرح از مشهد کلید خورد و ظاهراً قرار است به پایتخت برسد.

یک منبع آگاه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با اعلام این مطلب اظهار کرد: معاون اقتصادی استانداری در کارگروه آرد و نان اعلام کرد که قرار است طرح افزایش قیمت نان از مردادماه سال جاری کلید بخورد.

این منبع آگاه افزود: طبق اعلام معاون استاندار تهران قرار است افزایش نرخ نان به‌صورت آزمایشی از شهرستان‌ها شروع‌شده و به تهران برسد. همچنین قرار است قیمت نان در تهران از اواخر مردادماه گران شود.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت نان در مشهد ۴۰ درصد بوده، اما با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی در تهران میزان افزایش قیمت نان در تهران ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از مشهد خواهد بود.‌

2

قیمت نان در استان مرکزی متناسب‌سازی شد

در این میان، دهم مردادماه مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی از متناسب‌سازی نرخ نان خبر داد. محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: از امروز، دهم مردادماه، نان با قیمت متناسب‌سازی شده در نانوایی‌های استان عرضه می‌شود. وی توضیح داده بود: قیمت نان بین ۵ تا ۲۵ درصد متناسب‌سازی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: پیرو تصمیمات کشوری به منظور جبران بخشی از هزینه‌های نانوایان و با توجه به گلایه نانواداران مبنی بر عدم افزایش قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون با وجود افزایش هزینه‌های دستمزد، تجدید نظر پیرامون قیمت نان‌ها به استان‌ها واگذار شد. استان مرکزی نیز پیرو این تصمیم، بررسی‌هایی را به منظور تغییر قیمت انجام داد و در نهایت عرضه نان با قیمت متناسب‌سازی شده در نانوایی‌های استان کلید خورد.

نرخ نان در استان یزد متناسب‌سازی می‌شود

امروز، چهاردهم مردادماه نیز خبرگزاری دولت در خبری به نقل از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، از متناسب‌سازی قیمت نان در این استان خبر داد.

محمدعلی شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: میانگین افزایش نرخ نان در استان نسبت به دو سال قبل افزایش نداشته و به تناسب استان‌های همجوار مثل کرمان و فارس هنوز ارزان‌تر است.

به گفته او، متناسب‌سازی نرخ نان در دستور کار قرار گرفته و با توجه به بخشنامه معاون اول ریاست‌جمهوری باید این اقدام انجام می‌شد که پس از تایید در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

3

قیمت نان در گلستان هم افزایش یافت؟

در این فضا، خبرگزاری ایلنا در گزارشی اعلام کرد که محمد برزعلی، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان صبح پنجشنبه ۱۲ مرداد در گفتگو با خبرنگاران گفته است: از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹ هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و تافتون با وزن ۲۰۰ گرم هر عدد ۴ هزار تومان خواهد بود.

البته بلافاصله برزعلی اعلام کرد: قیمت نان در استان گلستان تغییری نکرده است و قیمت اعلام شده در رسانه‌ها صرفا مصوبه پیشنهادی کارگروه آرد و نان استان فقط در مورد نانوایی‌های سوپر آزاد بوده است که آرد مورد استفاده آنها از آرد غیریارانه‌ای یا آزاد بوده به علاوه اینکه این مصوبه برای ابلاغ نهایی و اجرایی شدن نیاز به طی فرایند قانونی دارد.

به گفته او، نان در همه نانوایی‌های استان کماکان با همان قیمت سابق عرضه خواهد شد و قیمت‌های پیشنهادی نان برای نانوایی‌های سوپر آزاد به منظور یکسان بودن وزن چونه و قیمت در استان گلستان به کارگروه آرد و نان استان ارائه شده بود.

قیمت نان در تهران چند است؟

قیمت نان هنوز به‌شکل رسمی افزایش پیدا نکرده و در خیلی از استان‌ها آن را با همان قیمت‌های قبلی می‌فروشند.

به گزارش فردای اقتصاد، ​در مرکز تهران یکی از نانوایی‌های آنلاین نان بربری سبوس‌دار را هشت هزار تومان می‌فروشد. از سوی دیگر قیمت نان سنگک در تهران نهایتا ۳۰ هزار تومان است.

قیمت نان هنوز به‌شکل رسمی افزایش پیدا نکرده و در خیلی از استان‌ها آن را با همان قیمت‌های قبلی می‌فروشند. مثلا در تهران قیمت نان سنگک ساده یا نان بربری ساده حداقل پنج هزار تومان است و نانواها از ابتدای سال با همین قیمت نان را در تهران می‌فروشند. البته در نانوایی‌های آنلاین که معمولا قیمت نان بیشتر است، حداقل قیمت نان بربری به شش هزار تومان رسیده.

در مرکز تهران یکی از نانوایی‌های آنلاین نان بربری سبوس‌دار را هشت هزار تومان می‌فروشد و بابت هر چانه نان بربری ماشینی ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کند. آنطرف قیمت نان سنگک در تهران نهایتا ۳۰ هزار تومان است.

مثلا یکی از نانوایی‌های آنلاین نان سنگک سنتی زعفرانی را با این قیمت می‌فروشد و هر چانه بربری زعفرانی را ۲۵ هزار تومان برای فروش گذاشته است. در یکی دیگر از نانوایی‌های آنلاین قیمت نان سنگک با سیاه‌دانه ۲۰ هزار تومان اعلام شده و بابت هر چانه نان بربری با سیاه‌دانه ۱۸ هزار تومان دریافت می‌کنند.

قیمت نان قیمت نان لواش قیمت نان بربری قیمت نان صنعتی قیمت نان امروز قیمت نان 1402 قیمت نان سنگک قیمت نان باگت قیمت نان سال 1402 قیمت نان جدید قیمت نان در تهران قیمت نان در ایران
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    لعنت بر گران فروش

  • ناشناس
    پاسخ

    یک کم هم به فکر مردم باشید

  • بازنشسته
    پاسخ

    ولله این قیمتی که در یایت اعلام شد اصلادرهمه جای تهران صدق نمیکند چرا تنها بدنبال افزایش قیمت هستید خوب اگه دولت راست میگه بیاد یارانه نان رو براساس تعدادخانوار وکارت ملی به نانوایی اختصاص بده تاهم از افزایش قیمت جلوگیری کنه وهم ازتبعات ناشی از افزایش که به خودی خود درسایر کالا ها هم تاثیر خواهدداشت

  • ناشناس
    پاسخ

    مردم چقدر بگن نان قوت غالب مردم در سه وعده ی غذایی هست.مردم با نان و آب زنده آند. گرسنگی مردم در گرانی نان است. قیمت نان افزایش پیدا کند مردم ازبین میرن بااینحال چرا تصمیمی بر متوقف کردن افزایش قیمت نان گرفته نمی شنه؟ و هر لحظه از افزایش نان صحبت میشه؟ مردم نان هم نخورن چی بخورن؟ افزایش قیمت نان ظلم به مردم است

  • بی خیال
    پاسخ

    مگر میخواهید خانه نشین شوید.کسیکه تصمیم به گران شدن نان بگیره خیلی شجاع است

  • حبیب ولی زاده
    پاسخ

    من یک نانواهستم که نان لواش میپزم یک رستوران امدصدتانان ازبندخریدگفتم پول نمیخوام برام یک پرس غذابیارگفت نمیشه چون نان بنده شد۵۰هزار
    غذاپول غذاشد۱۵۰هزارمنه نانوابایدنونه خالی بخورم

  • حبیب ولی زاده
    پاسخ

    هرچه کارمیکنیم شرمنده هستیم دراین گرما نه بیمه داریم نه درامددرستی من بیست ساله که کارگرنانوای هستم ولی دریغ از یک روز بیمه که ندارم چه کسی مرامیبیند

  • حبیب ولی زاده
    پاسخ

    لوش باید دو تومان باش
    با۵۰۰تومان کرایه خانه راهم نمی‌توان داد

  • ناشناس
    پاسخ

    من از خودم نانوایی دارم بیمه خبازی ریختم حالا به من مگن چون پروانه به نام خودت است بیمه شما بیمه کارگر ساده می شد من ۳۲ساله خودم کار می کنم چرا باید این همه ظلم در حق یک نانوا این هم از گران کردن نان ما نانواها باید چه کنیم هرروز هم که آرد کم می کنن فرمانداری میریم می فرسته جهاد از جهاد می فرسته اتحادی از اونجا شرکت غله دو باره غله می گی با فرمانداری خدای بگید ما پیش کی وکجا بریم از حق مان دفاع کنیم مگر ما نانوایی بنده خدا نیستیم چراااااا ما که به خلق خدا خدمت می کنیم حق ما این نست

  • آرش مهربان
    پاسخ

    نانوایی ها هم حق دارند در این هوای گرم
    و با گران شدن این همه وسیله حق دارند

  • ناشناس
    پاسخ

    فقط خدا لعنتتون کنه

  • نانوا
    پاسخ

    چرا هیچ کس به فکر نانوا نیست.با دمای پنجاه درجه ای هیچ کارمندی حاضر نشد زیر کولر گازی کار کنه همه جا رو تعطیل کردن ولی نانوا تو گرما کنار تنور در ویست درجه ای داره جون میده .زیر فشار گرانی داره خورد میشه دولت بعد سه سال اعلام نرخ میکنه سر و صدای همه درمیاد.فقط میخوام مسوولین یک ساعت صندلی و کولرشون رو ول کنن بیا نیم ساعت کنار نونوا وکارگر نونوا جلوی تنور وایستن تحملش رو دارن؟ خودشون که هر سال همون اول سال به حقوقهاشچن اضافه میشه بتز سر و صداشون بلنده ولی قیمتنون رو هر موقع که دلشون بخواد یک درصد ناچیزی اضافه میکنن اونهم بعد چند سال فقط برای جبران گرانی ملزومات نان .مگر نانوا تو این مملکت زندگی نمیکنه .خرج و مخارجش رو از یک کره دیگه براش میفرستن.خیلی خیلی ظلمه که سخت ترین کار دنیا رو داشته باشی با کمترین درآمد بدون بیمه بدون استراحت و تفریح.به جان خودم عروسی بچه ام فقط تونسم به زور فقط شیفت غروب تعطیل کنم برم عروسی بچه ام.پونزده سال که نونوایی دارم با بچه هام مسافرت نرفتم.

  • ناشناس
    پاسخ

    فقط ازادسازی

  • محمدی
    پاسخ

    یارانه اگر برای مردم است مستقیما به خود مردم که بالغ ،عاقل، رشید و هوشمند هستند دهید و آنها را در خرید کالا های اساسی که نان هم یکی از آنهاست آزاد گذاشته، آنگاه خواهید دید ریشه فساد از بین می رود، هر کس به اندازه نیاز نان خرید می کند، صف در نانوایی کوتاه، کیفیت نان خوب، ضایعات نان کم، احتیاج به دستگاه نظارتی کم می شود و همه احساس رضایت خواهند کرد.

  • ناشناس
    پاسخ

    <b>پیش کی برین ودردتون را به کی بگین ... نانواها باهم باشین ... </b>

  • ناشناس
    پاسخ

    بعدش هم توی نانوا که میگی قیمت نان سه ساله ثابته والان گران شد صدای همه دراومد چرا دروغ میگین مگه همین نانواها نیستن که برای پختن نان ظهر دوسه تا کنجد می‌پاشند روی نان نان ۱۳۰۰ را میدن ۳۰۰۰ تومان وقتی هم گفتم که آقا من کنجد نمیخوام گفت نمیشه من میپاشم روی بعضی ها به همه میدم دعوام شد وزیر قبول نکردم نون نخریدم

  • حمیدمرادی
    پاسخ

    <b>بیشرفا نه گوشت داریم نه مرغ نه میوه دلمون به همون نون خالی خوش بود ...</b>

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین