کد خبر: 70683 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا طوفان به پا کرد | ۴۸ ساعت باورنکردنی در بازار طلا و سکه

قیمت طلا طوفان به پا کرد | ۴۸ ساعت باورنکردنی در بازار طلا و سکه

قیمت طلا و سکه طی 24 ساعت اخیر با جهشی قابل توجه همراه شده و به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسیده است.

ایران آرت: قیمت طلا طی چند روز گذشته روندی افزایشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد دوباره افزایشی شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه از ایران آرت بخوانید.

قیمت طلا، سکه و دلار امروز در بازار تهران صعودی بود.

قیمت دلار در بازار تهران یک هزار و ۵۶۱ تومان افزایش یافت و به کانال ۵۱ هزار تومان وارد شد.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۳ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۳۰ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان به فروش می‌رود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، شانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان

یورو: ۴۳ هزار و ۶۵۹ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۶ میلیون و ۸۵ هزار تومان

سکه امامی: ۳۰ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۸۳۲.۵۹ دلار

قیمت طلا

مهار قیمت طلا و سکه ممکن است؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش قیمت طلا، سکه و دلار در پی شروع جنگ حماس و رژیم صهیونسیتی بوده است.

جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی درباره پیش بینی قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: «روند قیمت در بازارهای مالی ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری طی ماه‌های گذشته در نوسان کاهشی محدودی قرار گرفت. باید توجه داشت کاهش قیمت‌ روزهای اخیر نیز در واقع کاهش نیست و همان افت هیجانات اولیه در بازار متعاقب افت ارزش انس جهانی طلا است.»

وی با اشاره به اینکه اگر سد سیاست‌گذار نباشد دلار و متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد، افزود: «مردم به طور طبیعی در برابر کاهش ارزش پول ملی از افت ارزش دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند. بنابراین طبیعی است که وقتی نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی اوج می‌گیرد تقاضا در بازارهای مالی روند صعودی می‌گیرد.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر تاثیر موضوعات کلان اقتصادی بر قیمت طلا و سکه گفت: «تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را نمی‌توان انکار کرد و اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها مقطعی است و قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند.»

بعد از ریزش مقطعی، قیمت طلا و سکه افزایش می‌یابد

علی‌ طباطبایی کارشناس اقتصادی نیز در خصوص روند قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «سرعت افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از دو فاکتور دلار و طلای جهانی است. بنابراین در میان‌مدت بعد از ریزش مختصر دیگری، می‌توان شاهد روند صعودی قیمت در بازارهای مالی بود.»

وی افزود: «صنایع بالادستی کشور، با قیمت دلار در کانال‌های بالاتر معامله‌ می‌شوند و بعید است کاهش دستوری قیمت دلار جواب دهد. به همین دلیل باید انتظار روند افزایشی این اسکناس و متعاقب آن افزایش قیمت طلا و سکه را نیز داشته باشیم.»
قیمت طلا
این کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات اخیر طلای جهانی گفت: «این نوسانات طلای جهانی در بازار داخلی پروپاگاندایی ایجاد کرده که خود طلافروش‌ها هم از خرید طلا فاصله گرفته‌اند. واضح است که این فاصله گرفتن از خرید طلا روی سکه نیز اثر می‌گذارد. زیرا مردم به بازار سکه متاثر از طلای جهانی نگاه می‌کنند. بنابراین موضوع ریزش طلای جهانی بر روند تقاضا و قیمت تاثیر گذاشته است.»

وی ابراز کرد: «حتی اگر قیمت دلار ثابت بماند انس جهانی به مرور روند صعودی خود را شروع خواهد کرد. به اعتقاد من در میان‌مدت بعد از ریزش مختصر دیگری، می‌توان شاهد روند صعودی قیمت در بازارهای مالی بود.» 

قیمت طلا قیمت طلا روز قیمت طلا و سکه قیمت طلای دست دوم قیمت طلای بدون اجرت قیمت طلای 18 عیار قیمت طلای آب شده قیمت طلا ۲۳ خرداد قیمت طلا لحظه ای قیمت طلا و سکه امروز قیمت طلا دلار سکه قیمت طلا سکه دلار قیمت طلا مهر قیمت طلا ریخت قیمت طلا کاهشی قیمت طلا فردا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین