کد خبر: 70715 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ترمز می‌برد؟ | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در پاییز ۱۴۰۲

قیمت طلا ترمز می‌برد؟ | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در پاییز ۱۴۰۲

بازار طلا و سکه هفته بسیار پرنوسانی را سپری کرد.

ایران آرت: قیمت طلا طی چند روز گذشته روندی افزایشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد دوباره افزایشی شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه از ایران آرت بخوانید.

قیمت طلا و سکه در هفته سوم مهر روزهای پرفراز و فرودی را پشت سر گذاشتند. بازار طلا که از ابتدای سال جاری در رکود قرار داشت با خبر تنش میان اسرائیل و حماس طی چند ساعت پرش‌های چند میلیونی داشت.

با فروکش کردن جو روانی و تخلیه هیجانات ناشی از رخدادهای منطقه در دو روز میانی هفته روند قیمت‌ها با همان شیب تندی که صعودی شد عقب‌نشینی کرد. اما روز گذشته برخلاف کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار، قیمت تمام قطعات سکه افزایش‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی داشتند.

تحلیلگران فنی سقف قیمت سکه امامی را محدوده ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آنها کف ۲۷ میلیون و ۷۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را برای سکه امامی منطقه تعادلی می‌دانند.

همچنین در تحلیل طلای جهانی کارشناسان اقتصادی معتقدند منطقه ۱۸۱۴ دلاری منطقه حمایتی انس جهانی است و شکست این محدوده می‌تواند افت بیشتری به همراه داشته باشد. آنها ساختار فعلی انس را صعودی پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند ورود به منطقه ۱۹۰۰ دلاری را می‌توان برای طلای جهانی انتظار داشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی با افت نزدیک به ۶ دلاری با قیمت ۱۸۶۸ دلار در حال معامله است.

روز گذشته پنجشنبه ۲۰ مهر قیمت سکه امامی با رشد ۵۰۰ هزار تومانی پرچمدار بیشترین مقدار افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۱ هزار تومانی معامله شد. همچنین سکه‌ بهار افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان رسید.

دیروز نیم و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۹۰ و ۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان معامله شدند.

روز گذشته سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. این قطعه در دو روز پایانی هفته گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشت.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اما هزار و ۷۰۰ تومان کاهش داشت و به رقم دو میلیون و ۳۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۶۴ هزار تومان معامله شد.

در بیستمین روز مهر حباب سکه در تمام قطعات به تناسب رشد قیمت، افزایش داشت. حباب سکه امامی با افزایش ۵۸۵ هزار تومانی ۶میلیونی شد. روز گذشته حباب سکه بهار ۳۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۸ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲ هزار تومان افزایش داشتند.

KZ3todvPk7kp

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه تا به امروز، هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشته است. سکه امامی حتی به کانال 31 میلیون تومانی هم رفت اما به تدریج، با تخلیه هیجانات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل، روند قیمت‌ها کاهشی شد. در این شرایط، دو کارشناس در گفتگو با تجارت‌نیوز، تحلیل و پیش‌بینی خود را از شرایط حال و آینده قیمت طلا و سکه تشریح کرده‌اند.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند رشدی بازار فلز زرد از ابتدای هفته جاری تا کنون، به تجارت‌نیوز گفت: «افزایش قیمت دلار در پی رخدادهای منطقه، عامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی محسوب می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش قیمت‌ها روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد، خاطرنشان کرد: «با وجود بالا رفتن قیمت‌ها اما تقاضا نیز تشدید نشده و شرایط بازار عادی است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش‌بینی روند بازار در روزهای آتی گفت: «با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در روزهای گذشته زیاد بوده، بعید است بازار میزبان نوسان چشمگیری در روزهای آینده باشد. ولی اکنون نمی‌توان درباره مقطعی یا ادامه‌دار بودن روند صعودی بازار طلا نظر داد، یا آینده بازار را پیش‌بینی کرد.»

وی گفت: «باید منتظر اخبار و تغییرات در شرایط اقتصادی و سیاسی ماند. اما در مجموع اگر اخبار و اتفاقات خاصی رخ ندهد، نوسانات زیادی در بازار طلا نخواهیم داشت.»

jh814AG3DkcO

واکنش بازار به افزایش قیمت طلا 

سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال اقتصادی نیز به تجارت‌نیوز گفت: «به دلیل رخدادهای منطقه در روزهای گذشته، قیمت دلار در بازار تهران افزایش داشت و بالا رفتن این اسکناس باعث شد که قیمت طلا و سکه نیز افزایشی شود.»

او در مورد شایعات مربوط به جو امنیتی و تعطیلی بازار طلا توضیح داد: «همیشه و در زمان‌های نوسان شدید قیمت، معامله‌گران این بازار سعی می‌کنند زودتر تسویه‌های روزانه را انجام دهند یا کمتر معامله کنند. که البته این موضوع منطقی است. باید توجه داشت نوسان روزهای گذشته نیز به قدری شدید نبوده که بازار طلا بخواهد چنین واکنشی نشان دهد.»

وی افزود: «طی سال‌های گذشته بازارهای مالی کشور نوسانات خیلی شدیدتر و بالاتری را تجربه کرده است و هیچ وقت اتفاق خاصی هم نیافتاده و بازار راه خود را ادامه می‌دهد. این نوسان نیز قابل توجه نبود.»

اشرفی با اشاره به تاثیر طلای جهانی بر قیمت طلا و سکه ادامه داد:«بازار جهانی طلا نقش خیلی مهمی در روند قیمت‌ در بازار داخلی طلا طی روزهای آتی دارد. سیاست‌های فدرال رزرو در نرخ بهره باعث شد قیمت طلای جهانی با فشار به منطقه ۱۸۰۰ دلاری نزدیک شود.

اشرفی گفت: «از ابتدای سال تا الان قیمت‌ طلا و سکه روند نزولی داشته است و بازار خیلی آرام پایین آمده و افزایش یا کاهش شارپی نداشتیم . اما وقتی رشد قیمت روزهای اخیر و حتی امروز را با سال‌های قبل مقایسه می‌کنم نوسانات روزهای اخیر چندان قابل توجه نبوده که بازار طلا واکنش خاصی (مانند تعطیل شدن یا جو امنیتی) از خود نشان دهد.»

قیمت طلا قیمت طلا روز قیمت طلا و سکه قیمت طلا سکه قیمت طلا لحظه ای قیمت طلا و سکه امروز قیمت طلا سکه دلار قیمت طلا در بازار قیمت طلا مهر قیمت طلا ریخت قیمت طلا کاهشی قیمت طلا فردا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین