کد خبر: 70698 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا به پرواز درآمد | افزایش شدید قیمت طلا و سکه

قیمت طلا به پرواز درآمد | افزایش شدید قیمت طلا و سکه

پس از آنکه روز گذشته قیمت طلا و سکه کاهش یافت و انتظار می‌رفت این روند کاهشی ادامه داشته باشد، صبح امروز قیمت‌ها دوباره مردم را غافلگیر کرد.

ایران آرت: قیمت طلا طی چند روز گذشته روندی افزایشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد دوباره افزایشی شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه از ایران آرت بخوانید.

قیمت دلار در بازار تهران ۱۵۰ تومان افزایش یافت و در کانال ۵۱ هزار تومان ماند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۲ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان به فروش می‌رود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز چهارشنبه، نوزدهم مهرماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۰۷ تومان

یورو: ۴۳ هزار و ۷۵۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان

سکه امامی: ۲۹ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۸۶۷.۰۹ دلار

قیمت طلا

چرا قیمت طلا افزایشی شد؟

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: یک بخشی از شرایط کنونی بازار طلا و سکه، به افزایش شدید قیمت اونس جهانی طلا برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به نوسانات و افزایش قیمت ارز ارتباط دارد. خبرهای سیاسی در سطح دنیا درباره تنش فلسطین و اسراییل، روی بازار ارز تاثیر گذاشته است.

وی می‌افزاید: به تبع افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بازارهای داخلی طلا و سکه نیز افزایش قیمت داشته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به این‌که سکه، کانال ۳۰ میلیون تومان را رد کرده است، عنوان می‌کند: دیروز هر گرم طلای ۱۸عیار در حدود ۶۳ هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش قیمت را تجربه کرد. سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه حدود یک میلیون تومان، ربع‌سکه یک میلیون تومان و سکه یک‌گرمی بانک مرکزی ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بذرافشان با بیان این‌که این میزان افزایش چشمگیر بوده است، تصریح می‌کند: این شرایط در حالی است که از لحاظ تقاضا، تغییری در بازار شاهد بودیم و این‌که بازار هیجانی شود، اتفاق نیفتاده است و بازار، روال عادی خود را طی می‌کند.

وی متذکر می‌شود: با این حال، افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش منطقه، بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. ولی این‌که بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.

قیمت طلا

پرییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه در پاسخ به این پرسش که امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟ تاکید می‌کند: باید ببینیم در روزهای آینده خبرهای سیاسی و اقتصادی چه مراحلی را طی می‌کند. همچنین چه رقم‌هایی را اونس جهانی طلا به خود می‌بیند و بازار ارز چه شرایطی دارد.

بذرافشان عنوان می‌کند: اگر خبر خاصی وجود نداشته باشد، تغییری نباید وجود داشته باشد. با این حال، الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید ببینیم وضعیت اونس جهانی طلا به چه شکل است.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال

علی‌ طباطبایی کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «سرعت افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از دو فاکتور دلار و طلای جهانی است. بنابراین در میان‌مدت بعد از ریزش مختصر دیگری، می‌توان شاهد روند صعودی قیمت در بازارهای مالی بود.»

وی افزود: «صنایع بالادستی کشور، با قیمت دلار در کانال‌های بالاتر معامله‌ می‌شوند و بعید است کاهش دستوری قیمت دلار جواب دهد. به همین دلیل باید انتظار روند افزایشی این اسکناس و متعاقب آن افزایش قیمت طلا و سکه را نیز داشته باشیم.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات اخیر طلای جهانی گفت: «این نوسانات طلای جهانی در بازار داخلی پروپاگاندایی ایجاد کرده که خود طلافروش‌ها هم از خرید طلا فاصله گرفته‌اند. واضح است که این فاصله گرفتن از خرید طلا روی سکه نیز اثر می‌گذارد. زیرا مردم به بازار سکه متاثر از طلای جهانی نگاه می‌کنند. بنابراین موضوع ریزش طلای جهانی بر روند تقاضا و قیمت تاثیر گذاشته است.»

وی ابراز کرد: «حتی اگر قیمت دلار ثابت بماند انس جهانی به مرور روند صعودی خود را شروع خواهد کرد. به اعتقاد من در میان‌مدت بعد از ریزش مختصر دیگری، می‌توان شاهد روند صعودی قیمت در بازارهای مالی بود.»

قیمت طلا قیمت طلا روز قیمت طلا و سکه قیمت طلای دست دوم قیمت طلای بدون اجرت قیمت طلای 18 عیار قیمت طلا سکه قیمت طلای آب شده قیمت طلا لحظه ای قیمت طلا و سکه امروز قیمت طلا دلار سکه قیمت طلا سکه دلار قیمت طلا مهر قیمت طلا ریخت قیمت طلا کاهشی قیمت طلا فردا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین