کد خبر: 16557 A

جنجال تازه درباره زمان فوت هنرمند ایرانی در لندن/ پای بالا کشیدن تابلوها وسط است

جنجال تازه درباره زمان فوت هنرمند ایرانی در لندن/ پای بالا کشیدن تابلوها وسط است

خبر درگذشت صادق تبریزی، یک ماه پیش هم دروغ از آب درآمد

ایران آرت : چند روز پیش خبر درگذشت صادق تبریزی، نقاش مکتب سقاخانه و خوش‌نویس، منتشر شد که زمان فوت دقیق او مشخص نشده بود؛ با این حال همسر این هنرمند به ایسنا گفت او بیش از یک ماه پیش درگذشته است.

همان روز (۱۱ بهمن‌ماه) مهرداد فلاح ـ از اقوام تبریزی ـ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید خبر فوت و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت در لندن، اظهار کرد: تاریخ دقیق فوت او از طریق خانواده و فرزندان او اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین اطلاعیه‌ای در روز ۱۵ بهمن از طرف فلاح منتشر شد که در متن آن آمده است: « مرگ پایان راه همه ماست، اما مرگ هنرمندان گویی ما را از موهبتی بزرگ محروم می‌کند؛ مرگ هنرمندانی چون صادق تبریزی که حلقه اتصال ما با گذشته بودند فقدان بیشتری را هم به‌همراه دارد. استاد صادق تبریزی ۴ ماه پیش به علت بیماری تحت درمان قرار گرفته و در بیمارستانی در تهران بستری شدند. همان زمان بیماری ایشان سرطان پیشرفته تشخیص داده شد. با نظر خودشان و تصمیم خانواده جهت ادامه درمان به کشور انگلستان عزیمت نمودند که متاسفانه درمان‌ها در آن کشور موثر واقع نشد و ایشان از بین ما رفت. پیکر ایشان طی مراسمی در آن کشور به خاک سپرده شد. خانواده ایشان همین جا وظیفه خود می‌داند مراتب قدردانی خود را از تمامی هنرمندان، اقشار مردم، اصحاب رسانه، مسوولان، موزه‌های داخلی و خارجی و مدیران حراج‌های داخلی و خارجی که بازماندگان را در تحمل این مصیبت یاری بخشیدند و با تلفن، پیامک، ارسال اعلامیه، ایمیل و پارچه نوشته مرهمی بر قلب داغدارمان بودند، اعلام نماید. تاریخ مراسم یادبود ایشان در تهران به زودی از طریق رسانه ها اعلام می‌گردد.»

در این میان خدیجه نائینی ـ خواهرزاده تبریزی ـ در تماسی با ایسنا، می‌گوید: دایی من ۱۲ آذرماه امسال ایران را به همراه پسرش به قصد انگلستان ترک کرد؛ او در روز ورودش به این کشور (۱۳ آذر) و پیش از رسیدن به پزشک فوت می‌کند.

او ادامه می‌دهد: بیماری او سرطان کبد بود. دایی من با همسر دومش زندگی می‌کرد و او از خروج دایی من از ایران اطلاعی نداشت و دو ماه تلاش زیادی کرد تا از طریق وزارت‌ امور خارجه به او اعلام کردند سفارت انگلستان اطلاع داده او ۱۳ آذرماه درگذشته است.

نائینی ادعا می‌کند: تمام تابلوهایی که در منزل این خانم وجود داشته از طریق پسر تبریزی، جمع‌آوری شده و اکنون سرنوشت و جای آن‌ها نامعلوم است.

خواهرزاده صادق تبریزی همچنین اظهار می‌کند: دایی من صاحب برجی در خیابان سمیه است که با مهندسی خود او ساخته شده است. این ساختمان بعد از پلاسکو، دومین برجی است که در تهران ساخته شده است.

 

صادق تبریزی مهرداد فلاح درگذشت صادق تبریزی خدیجه نائینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین