کد خبر: 50937 A

مونالیزا، دختری با گوشواره مروارید و مجسمه آزادی ماسک زدند/ عکسها

مونالیزا، دختری با گوشواره مروارید و مجسمه آزادی ماسک زدند/ عکسها

هنرمند اهل تورنتوی کانادا با بازآفرینی نقاشی‌های معروف دست به ابتکاری جالب زده تا هنردوستان را به استفاده از ماسک تشویق کند.

ایران آرت: یک هنرمند کانادایی برخی از معروف‌ترین آثار کلاسیک دنیای هنر را با اضافه کردن ماسک بازآفرینی کرد، ابتکاری که با استقبال هنردوستان در فضای آنلاین روبه‌رو شد.

در روزهایی که کارشناسان سلامت استفاده از ماسک تنفسی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را تنها راه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا می‌دانند، ژنوویو بِله (Genevieve Blais) هنرمند اهل تورنتوی کانادا دست به ابتکاری زده تا هنردوستان را به استفاده از ماسک تشویق کند.

به گزارش ایرنا، وی برخی از معروف‌ترین آثار هنری تاریخ از تندیس داوود میکلانژ و مونالیزای لئوناردو داوینچی گرفته تا مجسمه آزادی را به گونه‌ای بازآفرینی کرده که تمام افراد حاضر در قاب، ماسک به صورت داشته باشند.

 

مونالیزا اثر داوینچی

این طرح‌های ابتکاری که با استقبال قابل توجه کاربران اینترنت روبه‌رو شده، نشان می‌دهد هر کدام از این آثار اگر در دوره همه‌گیری کرونا آفریده می‌شدند به چه شکلی درمی‌آمدند.

 

مجسمه آزادی

به گفته بله، این آثار بر مبنای تم‌هایی چون فناپذیری و نمادگرایی یا سمبولیسم خلق شده‌اند.

 

دختری با گوشواره مروارید اثر ورمیر
 

 

خودانگاره گوستاو کوربه

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یادکرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۱۳ میلیون نفر را مبتلا کرده است که از این میان بیشتر از ۶۱۹ هزار نفر جان باخته اند. شواهدی از ابتلای افراد به این بیماری از چهارشنبه (۳۰ بهمن) در ایران نیز دیده شد، از آن زمان تاکنون ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر بر اثر آن درگذشته‌اند.

نقاشی ادوارد مونک مونالیزا نقاش جیغ دختری با گوشواره مروارید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین