کد خبر: 59028 A

میلیون‌ها دلار برای نقاشی خانه‌ای در کالیفرنیا اثر دیوید هاکنی/ عکس

میلیون‌ها دلار برای نقاشی خانه‌ای در کالیفرنیا اثر دیوید هاکنی/ عکس

یکی از نقاشی های دیوید هاکنی در حراجی پیش‌رو فیلیپس میلیون‌ها دلار به مزایده گذاشته می‌شود.

ایران آرت: در حراجی پیش‌رو هنر مدرن و معاصر «فیلیپس» واقع در نیویورک، یکی از نقاشی‌های «دیوید هاکنی» ـ هنرمند معاصر انگلیسی ـ که خانه‌ای در کالیفرنیا را به تصویر کشیده است به مزایده گذاشته می‌شود.

این نقاشی که ارزش تقریبی آن بین ۱۲ الی ۱۸ میلیون دلار برآورد شده است یکی از ارزشمندترین آثار حاضر در حراجی خواهد بود که در ۲۳ ژوئن به مزایده گذاشته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «چمن آراسته» در سال ۱۹۶۷ به عنوان یکی از آثار مجموعه «رویاپردازی درباره کالیفرنیا» خلق شد و چمن مرتبی را در مقابل یک ساختمان و فواره‌های آب به تصویر می‌کشد.

 

این نقاشی که از نظر کارشناس «فیلیپس» یکی از مهم‌ترین نمونه‌های مجموعه «کالیفرنیا» این هنرمند به شمار می‌رود، آخرین‌بار در سال ۲۰۰۶ در حراجی کریستیز به قیمت ۳.۶ میلیون دلار فروخته شد تا در آن زمان رکورد فروش آثار این هنرمند شکسته شود.

از آن زمان قیمت فروش آثار «هاکنی» در حراجی‌ها افزایش چشمگیر پیدا کرد. نقاشی «استخر با دو پیکر» که در سال ۱۹۷۲ توسط این نقاش خلق شده بود در حراجی سال ۲۰۱۹ کریستیز به قیمت ۹۰.۳ میلیون دلار فروخته شد تا «هاکنی» به یکی از گرانترین هنرمندهای زنده جهان تبدیل شود.

 

دیوید هاکنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین