کد خبر: 64493 A

نقاشی ۵ میلیون دلاری یا یک کپی بی‌ارزش؟

نقاشی ۵ میلیون دلاری یا یک کپی بی‌ارزش؟

اصالت یک تابلوی نقاشی ۴۰۰ ساله که تا مدت‌ها تصور می‌شد یک کپی بی‌ارزش باشد، تایید شد.

ایران آرت: یک نقاشی ۴۰۰ ساله که برای مدت‌ها ظن می‌رفت کپی باشد، در بلو ماونتینز استرالیا کشف شده و پس از آن که اصالت آن از سوی تاریخ دانان هنر تایید شد ارزشش تا ۵ میلیون دلار افزایش یافت. 

این اثر هنری که طبیعت بی جان (Still Life) نام دارد، در سال ۱۹۷۹ میلادی به عنوان بخشی از مایملک آکادمی وودفورد به موسسه نشنال تراست استرالیا اهدا شده بود.

این نقاشی برای دهه‌ها در انبار مانده و خاک خورده بود تا این که در جریان عملیات مرمت و بازسازی، امضای نقاش اصلی آشکار و به این ترتیب اصالتش تایید شد.

ربکا پینچین، مدیر بخش مجموعه‌های نشنال تراست، در این باره گفت: کشف یک نقاشی معتبر متعلق به قرن هفدهم در انباری نشنال تراست فراتر از هیجان انگیز بود و نفسم را بند آورد. شانس پیدا شدن امضای چنین هنرمندی پای یک تابلو چیزی است که یک در میلیون اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایرنا، تابلوی طبیعت بی جان که یک میز غذاخوری مجلل را به تصویر می‌کشد به گریت ویلم هدا، پسر ویلم کلس هدا، از اساتید معروف دوران طلایی نقاشی در هلند، منسوب شده است.

آثار هدای پدر در برخی از مهمترین موزه‌های جهان از جمله موزه ملی آمستردام و نگارخانه ملی هنر واشنگتن بخ نمایش گذاشته شده است و از او به عنوان یکی از بزرگترین اساتید نقاشی در سبک طبیعت بی جان یاد می‌شود.  

تاریخ ۱۶۴۰ که در کنار امضای نقاشی ثبت شده نشان می‌دهد گریت به هنگام کشیدن این نقاشی تنها ۱۷ سال سن داشته است.

تحقیقات روی این نقاشی هنوز ادامه دارد و کارشناسان هنری معتقدند این پدر و پسر هنرمند ممکن است با هم روی این نقاشی کار کرده باشند، چیزی که ارزش آن را تا ۵ میلیون دلار بالا می‌برد.

تابلوی طبیعت بی‌جان در تاریخ ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) به عنوان بخشی از جشنواره میراث استرالیا در آکادمی وودفورد به نمایش گذاشته خواهد شد.

اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین