کد خبر: 71413 A

بنیاد سلطان العویس Al Owais Cultural Foundation| کتابخانه MBRL

بنیاد العویس عکس های عبدالله ال خان را به کتابخانه محمد بن راشد برد/ ابراهیم الهاشمی: عبدالله ال خان شاهد زمان

بنیاد العویس عکس های عبدالله ال خان را به کتابخانه محمد بن راشد برد/ ابراهیم الهاشمی: عبدالله ال خان شاهد زمان

نمایشگاه امارات از طریق لنز عکاس این روزها در کتابخانه محمد بن راشد دایر است. این نمایشگاه نخستین بار به مناسبت ۵۲مین سالگرد تاسیس امارات توسط بنیاد العویس به تماشا درآمد.

ایران آرت : نمایشگاه امارات از طریق لنز عکاس این روزها در کتابخانه محمد بن راشد MBRL دایر است. این نمایشگاه نخستین بار به مناسبت ۵۲مین سالگرد تاسیس امارات توسط بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویس Al Owais Cultural Foundation به تماشا درآمد.

گزیده همین نمایشگاه توسط بنیاد العویس ماه گذشته در شهر عجمان نیز ارائه شد.

بنیاد سلطان العویس درباره ارائه این نمایشگاه در کتابخانه محمد بن راشد نوشته است: 

" بنیاد کتابخانه محمد بن راشد با همکاری بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویس در حال حاضر میزبان نمایشگاه "امارات متحده عربی از طریق لنز عکاس" توسط عبدالله ال خان Abdullah Al Khan عکاس شاخص بحرینی است.

 این نمایشگاه عکس جذاب که از ۹ تا ۳۱ ژانویه برگزار می‌شود، شامل ۴۳ عکس کمیاب است که زندگی و فعالیت‌های روزمره در امارات را از سال ۱۹۶۳ به تصویر می‌کشد و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را از دریچه لنز این عکاس کهنه‌کار ارائه می‌دهد. این نمایشگاه یک سفر بصری متمایز به تاریخ امارات متحده عربی را ارائه می دهد که هنرمند جوهر زندگی، فضاهای عمومی، جزئیات پیچیده جاده ها و پل ها را به تصویر می کشد و در عین حال فعالیت های شیوخ، حاکمان و مقامات امارات را نیز مستند می کند. 

یکی از برجسته ترین تصاویر این نمایشگاه، پرتره شیخ زاید بن سلطان آل نهیان در سال ۱۹۶۶ است که به عنوان یکی از برجسته ترین تصاویر برجسته شده است. این پرتره بعدتر به عنوان پرتره رسمی حاکم ابوظبی پذیرفته شد.

کتابخانه محمد بن راشد به عنوان میزبان این نمایشگاه، بر تعهد و قدردانی مشارکت با بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویس تاکید دارد. همچنین نشان‌دهنده تعهد آن به غنی‌سازی فرهنگ و هنر است و پنجره‌ای منحصر به فرد به تاریخ غنی و میراث معتبر امارات متحده عربی ارائه می‌کند. 

کتابخانه با میزبانی این نمایشگاه جذاب، موقعیت خود را به عنوان یک مرکز حیاتی برای یادگیری، کشف و ارتباطات فرهنگی و به عنوان منبع الهام برای بازدیدکنندگان از هر سن و پیشینه فرهنگی تثبیت می کند. کتابخانه از طریق این رویدادهای هنری و فرهنگی خود را به عنوان پل ارتباطی گذشته و حال تثبیت می کند. این رویدادها نقش مهمی در پرورش درک عمیق میراث و تاریخ غنی امارات متحده عربی، کاوش در مراحل مختلف توسعه آن، و تقویت هویت ملی و تاریخی آن ایفا می کنند. این کتابخانه از بازدیدکنندگان خود، به ویژه علاقه مندان به فرهنگ، هنر و تاریخ می خواهد که از این تجربه استثنایی و رایگان لذت ببرند. آنها را تشویق می کند تا از نمایشگاه "امارات متحده عربی از طریق لنز عکاس" واقع در لابی تئاتر کریک کتابخانه بازدید کنند تا خود را در شاهکارهای تصاویری که تاریخ غنی، زیبایی و میراث اصیل امارات را به نمایش می گذارد غوطه ور کنند."

عبدالله ال خان Abdullah Al Khan بنیاد فرهنگی العویسAl Owais Cultural Foundation

گفتنی ست در افتتاحیه این نمایشگاه در بنیاد العویس محمد المر Mohammed Al Murr رئیس بنیاد کتابخانه محمد بن راشد آل مکتوم در کنار هیئت مدیره بنیاد العویس نیز حضور داشت.

_ ابراهیم الهاشمی : عبدالله ال خان شاهد زمان است

ابراهیم الهاشمی مدیر بنیاد العویس،Ibrahim Al Hashemi پیش از این در یادداشتی در روزنامه الخلیج درباره این مجموعه آثار زیر تیتر : "عبدالله الخان و امارات" نوشته است:

ابراهیم الهاشمی Ibrahim Al Hashemi

" عبدالله ال خان ...حافظه بصری و کلامی غنی است. او با دوربینش به مناطق و کشورهای زیادی سفر کرد و مناسبت ها و رویدادهای بسیاری را ثبت کرد. او فقط یک عکاس رویداد نبود. او چشمی ست که شاهد زمان است. او فاصله بیننده و کلمه را کوتاه کرد، زمان و مکان و واژگان و مفاصل زندگی را زیر نظر داشت، با چشمی که نگاه نافذ و مستند ساز است، یک چشم حرفه ای که با استانداردهای حرفه ای عکاسی می کند. هنرمندی که با عشق و علاقه به مطالعه این هنر پرداخت. آرشیو عکاسی که او در اختیار دارد، ال خان شاهد دوره‌های زمانی متفاوتی است و آنچه را که باید با هزار و یک کلمه توصیف کرد فقط با یک صحنه و یک فریم عکس او مستند ارائه می شود."

کتابخانه محمد بن راشد (MBRL) بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویسAl Owais Cultural Foundation بنیاد فرهنگی العویس عبدالله ال خان Abdullah Al Khan محمد المر Mohammed Al Murr رئیس بنیاد کتابخانه محمد بن راشد آل م ابراهیم الهاشمی مدیر بنیاد العویس،Ibrahim Al Hashemi عجمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین