کد خبر: 71470 A

گالری Rizq Art Initiative |جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island| شفینا یوسف علی Shafeena Yusuff Ali

گالری Rizq Art Initiative در جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island/ از نمایشگاه تا اقامت هنری 12 هفته ای

گالری Rizq Art Initiative در جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island/ از نمایشگاه تا اقامت هنری 12 هفته ای

گالری Rizq ابوظبی که توسط شفینا یوسف علی Shafeena Yusuff Ali بنیانگذاری شده و مینا واری Meena Vari کیوریتور ارشد و مدیر هنری آن است فراتر از برگزاری نمایشگاه به یک نهاد هنری تبدیل خواهد شد.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME گالریRizq Art Initiative فضای هنری تازه در ابوظبی ست که توسط زنان تأسیس شده است و هنرمندانی از منطقه، هند و شمال آفریقا را به نمایش می‌گذارد.

 لوور ، پلتفرم 421، گالری هنر مدرن اتحاد و ... مناظر هنری ابوظبی را به یکی از در حال رشد ترین منظره های منطقه بدل کرده است. 

اکنون یک نام جدید هیجان‌انگیز برای افزودن به این فهرست در قالب ابتکار هنری وجود دارد که در جزیره الریم ابوظبی واقع شده است و در ماه نوامبر و همزمان با پانزدهمین دوره نمایشگاه هنر ابوظبی در منارات السعدیات افتتاح شد.

_ درباره Rizq Art Initiative

 به‌ اختصار Rizq ، شاید هیجان‌انگیزترین سرمایه‌گذاری هنری جدید پایتخت امارات باشد فضایی بزرگ به وسعت 700 متر مربع که از هنر و هنرمندان منطقه، هند و شمال آفریقا حمایت می‌کند. Rizq زاده فکر بنیانگذار، مدیر اجرایی و مورخ شفینا یوسف علی Shafeena Yusuff Ali است.

او را مینا واری Meena Vari کیوریتور و مدیر هنری همراهی می کند. Rizq با هدف ارائه حمایت از هنرمندان، کیوریتور ، پژوهشگران و دیگر افراد خلاق نوظهور و با سابقه تاسیس شد.

گالری Rizq Art Initiative جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island

اولین نمایشگاه Rizq، "در مسیر تاریک یک رویا: یادداشت هایی از انتزاع واقعی " تا جمعه 23 فوریه ادامه دارد.

 این نمایشگاه با نمایش 60 اثر هنری از 27 هنرمند هندی، به بررسی «سولاستالژی» می‌پردازد که غم و اندوهی است که مردم در نتیجه تغییرات محیطی و همچنین نقش حافظه و هویت در ارتباط بین گذشته و آینده احساس می‌کنند.

هنرمندانی که شامل تکنیک‌ها و مدیوم‌هایی از جمله مجسمه‌سازی پارچه، سرامیک و برنز، رنگ و جوهر می‌شوند، شامل 

Gigi  Scaria، Surekha، Vivek Vilasini، Binoy Varghese و George Mart هستند.

گالری Rizq Art Initiative جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island

برنامه بعدی، گوش دادن به Traces و صدای تضاد از جمعه 23 فوریه تا چهارشنبه 20 مارس اجرا می شود.

این نمایشگاه تجربی که توسط کتی لین Cathy Lane و مینا واری مدیریت می شود، از قدرت صدا برای کشف تأثیر پایدار جنگ و صلح استفاده می کند. با هنرمندانی که ادواری بودن درگیری را منعکس می کنند.

Windings of the Labyrinth: Reconsidering the Landscape برای سه‌شنبه ۱۹ آوریل تا یکشنبه ۲۶ مه برنامه‌ریزی شده است که توسط Vari نیز مدیریت می‌شود، مفهوم یک منظره اجتماعی و فیزیکی و بازنمایی متمایز و چشم‌انداز منحصر به‌ فرد آن را بررسی خواهد کرد.

_ فعالیت های هنرمند/ کمک هزینه تحصیلی 12 هفته‌ای

ماموریت Rizq برای تبدیل شدن به یک مرکز خلاق و اجتماعی پیشرو فراتر از برپایی نمایشگاه هاست و قرار است ضمن نشست های پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی و دهها رویداد دیگر را نیز در برگیرد.

یکی از نکات برجسته مجموعه #RAIOpinions یک میزگرد منظم از دیدگاه‌های مختلف است که به مسائلی می‌پردازد که بر دنیای هنر تأثیر می‌گذارد. 

گالری Rizq Art Initiative جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island

پیش تر حدود 10 هنرمند، مورخ هنر و کیوریتور نمایشگاه را از هند و امارات دیده‌ایم که موضوعاتی را پیرامون موضوع «هنرمند به‌عنوان نویسنده: هنر به‌عنوان سند» مطرح کرده‌اند، همچنین از هنرمندان دعوت می‌شود تا دوره‌های اقامتی و کمک هزینه تحصیلی 12 هفته‌ای را آغاز کنند تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند و شبکه‌ها و ارتباطات مهمی را ایجاد کنند تا به آنها کمک کند مشاغل موفقی کسب کنند (اینها برای چهار نفر در یک زمان - سه هنرمند و یک کیوریتور/نظریه‌پرداز - آزاد است. شامل همه چیز از فضاهای زندگی، پروازها به ابوظبی، ویزا، استودیوهای باز، نقدها، بودجه مواد و موارد دیگر) است، در حالی که Rizq در سپتامبر امسال فاز دوم برنامه هایش را کلید می زند که استودیوهایی را شامل شود که هنرمندان بتوانند در آن کار کنند.

لوور ابوظبی ابوظبی ابوظبی آرت گالری Rizq Art Initiative جزیره الریم ابوظبی Al Reem Island شفینا یوسف علی Shafeena Yusuff Ali مینا واری Meena Vari
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین