کد خبر: 33380 A

پول مشکوک کی بود کی بود من نبودم؛ سرمایه گذار در فیلم مخالف سرمایه گذاری؟!/ سید ضیا هاشمی درباره سرمایه فیلمش شفاف سازی می کند؟!

پول مشکوک کی بود کی بود من نبودم؛ سرمایه گذار در فیلم مخالف سرمایه گذاری؟!/ سید ضیا هاشمی درباره سرمایه فیلمش شفاف سازی می کند؟!

حالا که بعد این همه سال سابقه تهیه کنندگی خودش محتاج سرمایه گذار است چرا این همه برای سرمایه های نوآمده خط و نشان می کشد؟ یکی نوشته بود نکند دستش به گوشت نرسیده است این قدر پیف پیف می کند!

ایران آرت : وجود یک سرمایه گذار کنار سید ضیا هاشمی در تولید فیلم "آینده" که این روزها در دست ساخت است مایه تعجب اهالی سینما شده است.

آقای سید ضیا هاشمی چندی ست به صورت ناگهانی دل نگران سرمایه هایی شده که راه سینما و حتی تئاتر در پیش گرفته اند و در واکنش هایی بسیار تند، همه جور اتهامی حتی برچسب ناموسی به سرمایه گذاران می چسباند تا بلکه آنها را از وادی هنر فراری دهد، آن هم در روزگارانی که جیب دولت از همیشه خالی تر است و به موازات گوشت کیلویی یکصد هزار تومانی، بیکاری هم هنر را محاصره کرده است.

اکنون اهالی سینما حق دارند حضور یک سرمایه گذار کنار سید ضیا هاشمی را با دیده حیرت و تردید بنگرند و بپرسند: اگر سرمایه بد است و سرمایه گذار آمده" ارزش ها و آرمان های فرهنگی" را به تاراج برد( هاشمی در یادداشت شانزدهم دی در مهر چنین چیزی را مدعی شده بود) چرا در فیلم اخیر او، نام سرمایه گذار آمده است؟

هاشمی به صراحت هفتم دی ماه در یک برنامه تلویزیونی گفته بود:" من گیوه ام را کشیده ام و در مقابل این پول ها می ایستم."

آقای هاشمی در همان برنامه تلویزیونی مدعی شده بود چهل سال است تهیه کننده سینماست، حال آنکه او اولین فیلمش را سال 1369 ساخته که با کلی ارفاق این حضور سی ساله هم نمی شود، با این حال این روزها پست هایی در شبکه های مجازی دست به دست می شود که چگونه او با چهل سال تهیه کنندگی نمی تواند یک فیلم تولید کند و نیازمند سرمایه گذار است؟

حالا که بعد این همه سال سابقه تهیه کنندگی خودش محتاج سرمایه گذار است چرا این همه برای سرمایه های نوآمده خط و نشان می کشد؟ یکی نوشته بود نکند دستش به گوشت نرسیده است این قدر پیف پیف می کند!

اهالی سینما به کارنامه کاری آقای سید ضیا هاشمی نگاهی می اندازند، او از سال 1378 تا 1384 فیلمی نساخته، سپس چهار سال و بعدتر هشت سال  باز هم فیلمی نساخت و همین پارسال و امسال توانسته دو فیلم را کلید بزند، در کل 9 فیلم در 28 سال!

خوب حق دارند زمزمه کنند طرف از اقتصاد سینما به دور است و علم سرمایه گذاری بلد نیست، تهیه کنندگان قدیمی همین جوری سر شکم سیری فیلم ساخته اند که سالن های سینما از مردم خالی شد.

اکنون خانواده سینما منتظر است سید ضیا هاشمی برای تومان به تومان فیلم "آینده" شفاف سازی کند و چنانکه خودش بارها و بارها از دیگران خواسته بود به همه ثابت کند در فیلمش پول مشکوک وجود ندارد.

 

  • هیت شدن پرسش ها از سید ضیا

برخورد عجیب سید ضیا هاشمی با سرمایه گذاران فیلم های همکارانش بار دیگر پرسش های کانال تلگرامی سینما ایده آل را دست به دست چرخانده است، که ما در ایران آرت با تیتر " سید ضیا هاشمی اتهامات ناموسی می زند " برای تان شرح دادیم. همان پرسش هایی که تیترش گویا بود:" آقای هاشمی پول رنجکشان خوب بود اگر به شما میرسید؟"

در ادامه همین پرسش های بدون پاسخ است که برخی نوشته اند از پیف پیف کردن سید ضیا بوی سوختن می آید.

 

  • برچسب ناموسی

این اتهام ناموسی سید ضیا به سرمایه گذاران سینما را اغراق نکرده ایم، آقای هاشمی به خبرآنلاین گفته است:" چرا سرمایه‌گذاری چندین قرار با بازیگران زن سینمای ایران می‌گذارد؟"

ایران آرت چهاردهم اسفند به این بی اخلاقی آشکار او اعتراض کرده بود و نوشت:" تصور می کردیم دوره اتهام زنی جنسی و ناموسی برای از میدان به در کردن رقیب گذشته است و با آگاه شدن مردم از پلشتی چنین گفتارهایی دیگر دست کم تهیه کننده سینما به "قرار با بازیگران زن سینما" متوسل نمی شود؟ درآمد از سینما چقدر است که برای حفظ آن به خانه خصوصی همکار سرک می کشند تا ببینند جشن تولد است یا ختنه سوران!

آقای هاشمی سطح سواد و آگاهی در ایران رشد قابل ملاحظه ای یافته و اینگونه اتهام ها کارکردشان به نیم قرن پیش برمی گردد اگر واقعا مستنداتی دارید به جای روزی یک مصاحبه درباره پولشویی در سینما و قیافه حق به جانب گرفتن لطفا هوا را بیش از اینکه هست آلوده نکنید و مستنداتی که می گویید را به همه مراجع ذیصلاح ارائه دهید."

  • نظر سیاوش امین پور چیست؟

 

آقای سیاوش امین پور که برخی منابع خبری ایشان را دکتر خطاب کرده اند سرمایه گذار فیلم در دست ساخت سید ضیا هاشمی است. اکنون برای خیلی از مخاطبان سینما جالب است بدانند نظر سرمایه گذار فیلم آینده درباره اتهامات سید ضیا هاشمی به سرمایه گذاران چیست؟

آیا آقای امین پور اتهامات بدون سند و مدرک آقای سید ضیا هاشمی را تایید می کند؟

 

پاسخ نظارت ارزشیابی سازمان سینمایی به شائبه افکنی های امثال سید ضیا هاشمی

 

براهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که به جهت مسئولیت نظارتی اش به اطلاعات دسترسی بیشتری دارد در برنامه زنده اختیاریه درباره ورود پول‌های کثیف در سینما اعلام کرد: "اگر کسی آزادانه در کشور در حال تجارت است و پرونده‌ای نیز در دادگاه ندارد، از نظر ما حکم برائت دارد. آیا دغدغه‌های شخصی ما می‌تواند فراتر از قانون باشد؟ ما باید دغدغه اصلی‌مان رعایت قانون باشد. از آن سو در نظر بگیرید آیا من حق دارم شهروندی را که در سینما سرمایه‌گذاری می‌کند، چون ظن می‌برم ممکن است پولش سالم نباشد، از حقوق شهروندی‌اش محروم کنم یا به او تهمت بزنم. مگر کشور قانون ندارد؟!"

داروغه زاده با بیان آنکه مسئله پول کثیف در سینمای ایران یک مسئله انحرافی است، بیان کرد: "اگر واقعاً پول‌های زیادِ کثیفی در سینمای ایران وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی و قضائی ما رسیدگی نکردند و نمی‌کنند، خیلی بد است. این یک مسئله انحرافی است. کل سرمایه در گردش سینمای ایران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال است. وقتی کسی ۱۱ هزار میلیارد تومان اختلاس کرده، چطور این میزان را با ۱۰ میلیارد تومان می‌تواند پول‌شویی کند؟ پول‌شویی یعنی ما ۱۰ هزار میلیارد پول داریم ببریم جایی یک چرخشی انجام دهیم و برگردانیم."

وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: "اصلاً بحث پول‌شویی با پول کثیف دو بحث کاملاً متفاوت است. فردی ۱۱ هزار میلیارد متهم به اختلاس است، بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش متهم اصلی هستند اما جالب است که تمام رسانه‌ها آن ۱۱ هزار میلیارد و بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش و … را ول کرده‌اند، چسبیده‌اند به یک پروژه نمایش خانگی که کل این پروژه ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته و اتفاقاً بازگشت سرمایه نیز داشته است و همین را دستاویز کرده‌اند و به تمام هنرمندان سینما توهین می‌کنند که چرا پول گرفتید و فیلم خوب بازی کردید؟! هنرمند سینما باید پول بگیرد و فیلم بازی کند."


همچنان ایران آرت امیدوار است امثال سید ضیا هاشمی که مدعی ورود پول های کثیف به هنر هستند مستندات خود را در اختیار قانون قرار دهند و با مصاحبه های فرضی و ذهنی، بی اخلاقی های این روزگاران را دامن نزنند.
 

 

پولشویی در سینما سید ضیا هاشمی سیاوش امین پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین