کد خبر: 44718 A

رابرت زمکیس کارگردان اثر ابرقهرمانی مارول شد/ "آرس" کلید خورد

رابرت زمکیس کارگردان اثر ابرقهرمانی مارول شد/ "آرس" کلید خورد

شرکت برادران وارنر، رابرت زمکیس، کارگردان سه‌گانهٔ "بازگشت به گذشته" را برای کارگردانی فیلم علمی-تخیلی "آرس" در نظر گرفته است.

ایران آرت، رابرت زمکیس، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ مطرح سینمای هالیوود، انتخاب اول شرکت برادران وارنر (Warner Bros) برای کارگردانی فیلم علمی-تخیلی "آرس"(آرس) است و مذاکرات بین شرکت برادران وارنر و این کارگردان به‌خوبی پیش می‌رود و احتمالاً در چند روز آینده قرارداد همکاری را امضاء خواهند کرد و این موضوع به‌صورت رسمی تأیید و اعلام خواهد شد؛ سایت خبری کلایدر مذاکرات صورت‌گرفته بین طرفین را تأیید کرده است. رابرت زمکیس برای کارگردانی شاهکار سینمایی Forrest Gump (فارست گامپ)، اسکار بهترین کارگردانی را در کارنامه دارد.

فیلم "آرس" براساس فیلمنامه‌ای از جنوا رابرتسون‌دوورت، فیلنامه‌نویس فیلم ابرقهرمانی Captain Marvel (کاپیتان مارول) ساخته خواهد شد و رابرت زمکیس علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این پروژه را نیز بر عهده دارد. داستان این فیلم در مورد فضانوردی است که کپسول فضایی‌ وی در صحرایی در قارهٔ آفریقا به‌زمین سقوط می‌کند. این فضانورد که برای پیوستن به‌خانواده خود بسیار عجله دارد، پس از مدتی متوجه می‌شود مأموریت وی بخشی از توطئه‌ای بزرگ بوده و وی حامل رازی بسیار مهم است که می‌تواند سرنوشت جهان را تغییر دهد. 

به گزارش زومیت، رولند امریش که برای تولید این پروژه در شرکت سنتروپولیس اینترتینمنت (Centropolis Entertainment) که متعلق به‌ وی است تلاش زیادی کرده بود، درنهایت درمقابل شرکت مترو گلدوین مایر (MGM) شکست خورد و تنها به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ در پروژه حضور خواهد داشت. رابرت زمکیس، جک رپکی، استیو استارکی، دن لین، جاناتان اریچ و کریستین وینکلر، تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.

گفتنی است تیر ماه سال گذشته بود که ساخت فیلم جدیدی براساس رمان The Witches (جادوگران) اثر رولد دال، رسماً تأیید و اعلام شد که رابرت زمکیس، کارگردان فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون سه‌گانهٔ Back to the Future (بازگشت به آینده)، فیلم Cast Away (دورافتاده) و فیلم Flight (پرواز)، قرار است کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد و ان هتوی اولین بازیگر تأییدشده برای حضور در این فیلم بود. در کتاب این مجموعه، جادوگر اعظم خود را در داخل بدن یک زن زیبا پنهان می‌کند و در اولین فیلم "جادوگران" که در سال ۱۹۹۰ اکران شد، آنجلیکا هیوستون نقش شخصیت جادوگر اعظم را بر عهده داشت. رمان "جادوگران"، اثر رولد دال، برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ به‌چاپ رسید و منتشر شد. این رمان تحسین‌شده داستان یک پسر بچه هفت ساله را دنبال می‌کند که با جادوگرهای واقعی مواجه می‌شود. این پسر هفت ساله با مادربزرگش در یک هتل در کشور انگلستان زندگی می‌کند. گفته می‌شود که نسخهٔ جدید فیلم "جادوگران" به‌کارگردانی زمکیس قرار است به منبع اصلی رمان نسبت به اقتباس سال ۱۹۹۰ وفادارتر باشد. شرکت برادران وارنر تاریخ اکران فیلم مورد انتظار The Witches را تغییر داده است و این فیلم که قرار بود در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹) اکران شود، حال یک هفته زودتر و در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ماه ۱۳۹۹) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

گفتنی است شرکت والت دیزنی (Walt Disney) مهر ماه امسال مذاکراتی با رابرت زمکیس برای کارگردانی فیلم Pinocchio (پینوکیو) داشت. اگرچه این توافق هنوز حاصل نشده است، اما شرکت والت دیزنی از تابستان امسال شرایط زمکیس را زیر نظر گرفته بود و حال با توجه به‌اینکه فیلم The Witches مراحل پایانی پس از تولیدش را سپری می‌کند، زمکیس در حال بررسی پیشنهادها برای انتخاب پروژه بعدی خود است که فیلم "پینوکیو" در صدر لیست پروژه‌های وی قرار دارد. اندرو میانو و کریس ویتز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور دارند و ویتز وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم "پینوکیو" را نیز بر عهده خواهد داشت. پیش از این پل کینگ، کارگردان فیلم Paddington (پدینگتون)، قرار بود وظیفه کارگردانی فیلم "پینوکیو" را بر عهده داشته باشد که به‌دلایلی نامشخص در سال گذشته میلادی این پروژه را ترک کرد. همچنین دیوید هیمن، تهیه‌کننده فیلم نیز دیگر در این پروژه لایو اکشن حضور ندارد.

 

رابرت زمکیس آرس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین