کد خبر: 44948 A

آمار تماشاگران سینما افت کرد

آمار تماشاگران سینما افت کرد

متوسط بهای بلیت سینما در آمریکا در حالی در سال ۲۰۱۹ به ۹.۳۷ دلار رسید که میزان فروش بلیت با کاهش ۴.۶ درصدی همراه شده است.

ایران آرت: میزان درآمد حاصل از نمایش فیلم در سینماهای آمریکا در سال ۲۰۱۹ با رسیدن به رقم ۱۱.۴ میلیارد دلار با نزول ۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته آن رو به رو شد و بنا بر اعلام آمار و ارقام،‌ مخاطبان آمریکایی نیز ۴.۶ درصد نسبت به یک سال گذشته آن کمتر به سینما رفتند. 

به گزارش ایسنا، انجمن ملی سینماداران آمریکا اعلام کرد در مجموع در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱.۲۴۴ میلیارد قطعه بلیت فروخته شده است که نسبت به امار مشابه سال ۲۰۱۸ (۱.۳۰۱ میلیارد بلیت) ۴.۶ درصد کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۷ نیز ۱.۲۳۴ میلیارد قطعه بلیت در سینماهای آمریکا فروخته شده بود.

همچنین متوسط بهای بلیت سینما در آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ نیز به ۹.۳۷ دلار رسید که ۳۶ سنت بیشتر از بهای بلیت در سه ماهه نخست سال بوده است. متوسط بهای بلیت سینما در کل سال ۲۰۱۹ نیز ۹.۱۶ دلار بوده است، این در حالی است که آبونمان اشتراک در سرویس اینترنتی نتفلیکس و دیزنی پلاس ماهانه به ترتیب ۸.۹۹ دلار و ۶.۹۹ دلار است. 

در میان ۱۰ فیلم پرفروش سال گذشته در آمریکا، هفت فیلم از محصولات کمپانی دیزنی بودند که شامل "انتقام جویان: آخربازی" (۸۵۸ میلیون دلار)، شیرشاه (۵۴۳ میلیون دلار)، "جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر" (۴۸۳ میلیون دلار)، "داستان اسباب‌بازی ۴" (۴۳۴ میلیون دلار) و "منجمد ۲" (۴۳۰ میلیون دلار) می‌شود.

علی‌رغم کاهش فروش سالانه سینمای آمریکا، فروش جهانی سینما با رسیدن به ۴۲.۵ میلیارد دلار به رکورد جدیدی رسید و ۹ فیلم اکران شده در سال ۲۰۱۹ به فروش بالغ بر یک میلیارد دلار رسیدند. فیلم "انتقام جویان: آخر بازی" نیز با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری با گذر از "آواتار"، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما نام گرفت.

 

سینمای جهان هالیوود سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین