کد خبر: 57929 A

علت اختلاف کریستوفر نولان با نتفلیکس فاش شد

علت اختلاف کریستوفر نولان با نتفلیکس فاش شد

به نظر می‌رسد علت دوری جستن کریستوفر نولان از نت‌فلیکس فراتر از درخواست او برای نمایش فیلم در سالن‌های سینماست.

ایران آرت: با توجه به تعهد "کریستفر نولان" به سالن‌های سینما، کسی انتظار ندارد که او فیلمی با همکاری نت‌فلیکس کارگردانی کند. اما علت دوری جستن این فیلمساز از نت‌فلیکس فراتر از درخواست او برای نمایش فیلم در سالن‌های سینماست. "اسکات استوبر" مدیر فیلم‌های اریجینال نت‌فلیکس به‌تازگی در مصاحبه با "وال استریت ژورنال" گفته است که شاید مهم‌ترین علت همکاری نکردن کارگردان "تنت" (Tenet) با نت‌فلیکس این باشد که ‌آن‌ها فیلم‌ها را در سراسر جهان اکران نمی‌کنند.

استوبر می‌گوید: "فکر می‌کنم هنوز جنبه‌هایی از پخش جهانی در [سالن‌های] سینما وجود دارد که هنوز جذاب است. من و کریس نولان کمی گفتگو کرده‌ایم… و این هنوز چیزی است که واقعاً می‌خواهد. اگر نتوانیم خواسته‌‌اش را اجابت کنیم، برای او یک مشکل محسوب می‌شود."

نت‌فلیکس بعضی از فیلم‌های اریجینال خود را پیش از پخش از سرویس استریمینگش به صورت محدود در ایالات متحده اکران می‌کند. "داستان زناشویی" (Marriage Story) "نوآح بامبک" و "ایرلندی" (The Irishman) "مارتین اسکورسیزی" از جمله این فیلم‌ها بوده‌اند که در آمریکا روی پرده رفته‌اند اما در سایر نقاط جهان نه. فیلم‌ها در کشور فرانسه باید به مدت ۳۶ ماه روی پرده بمانند و سپس به صورت دیجیتال امکان پخش دارند.

به گزارش 30نما، محدودیت اکران فیلم‌ها در فرانسه سبب شد که نت‌فلیکس از جشنواره کن خارج شود، چرا که فیلم‌های این شبکه تا سه سال امکان پخش از این شبکه را نداشتند. از این گذشته، دیگر علت عدم همکاری نولان و نت‌فلیکس این است که سینماهای زنجیره‌ای آمریکا از جمله ای‌ام‌سی حاضر به پخش فیلم‌های شبکه نیستند زیرا بازه زمانی تعیین‌شده برای ماندن روی پرده را رعایت نمی‌کنند.

با این حال، فیلمسازان بزرگ از جمله اسکورسیزی، بامبک، "دیوید فینچر" و "اسپایک لی" و بسیاری دیگر در برابر نت‌فلیکس مقاومتی نشان نداده‌اند. استوبر معتقد است که اسکار ابزاری کلیدی برای جذب کارگردانان بیشتر است. نت‌فلیکس برای دومین سال متوالی بیشترین نامزدی را در جوایز آکادمی کسب کرده و با ۳۶ مورد پیشتاز است.

استوبر در مورد اهمیت کسب نامزدی بیش از استودیوهای دیگر می‌گوید: "بسیار مهم است چون پیام شما به جامعه هنری این است: ما در واقع می‌توانیم رؤیای شما را محقق کنیم. همه ما تمایل داریم که همکاران بر ما ارج بگذارند. وقتی که من کارم را شروع کردم، هرگز نامزد نشده بودیم. این یک دستاورد عظیم است و به‌شدت به سود صنعت سینما برای اینکه نه فقط هنرمندان را توانمند می‌سازد، بلکه اطمینان حاصل می‌کند که کاربران ما متوجه تلاش‌های ما می‌شوند."

استوبر اضافه می‌کند که کسب نامزد سبب افزایش مشترکین خواهد شد. نت‌فلیکس امسال با "منک" (Mank) و "دادگاه شیکاگو ۷" (The Trial of the Chicago 7) برای اسکار بهترین فیلم رقابت می‌کند.

 

کریستوفر نولان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین