کد خبر: 63808 A

۷حاشیه جنجالی اختتامیه چهلمین فیلم فجر/ از شهاب حسینی اخمو تا پست عجیب رضا میرکریمی و کسی که برندگان را لو داد

۷حاشیه جنجالی اختتامیه چهلمین فیلم فجر/ از شهاب حسینی اخمو تا پست عجیب رضا میرکریمی و کسی که برندگان را لو داد

اگر چگونگی لو رفتن فهرست برندگان فیلم فجر چهلم را بدون اطلاع رسانی باقی گذاشتند ... حاشیه دیگر هم برای همه حیرت آور بود

ایران آرت: یک:  انتظار می‌رفت بعد از حاشیه های پیش آمده بر سر سیمرغ مردمی و درخواست انصراف تهیه‌کننده فیلم «ملاقات خصوصی» از داوری؛ دبیر یا رئیس سازمان سینمایی توضیحاتی ارائه کنند اما هیچ سخنی از حذف مهمترین جایزه جشنواره که از سوی تماشاگران اهدا می‌شد به میان نیامد!

ایسنا نوشت: انتظار می رفت با توجه به حواشی سیمرغ مردمی و لو رفتن آرا، دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر توضیحات شفافی در این زمینه بدهند اما گویا از زیر بار مسئولیت این اتفاقات که اتفاقا وظیفه اصلی شان بود شانه خالی کردند و همان طور که در رای گیری مردمی نتوانستند از آرا صیانت کنند و صورت مساله را با ندادن سیمرغ پاک کردند و در اختتامیه هم نتوانستند از لیست برگزیدگان تا زمان برگزاری مراسم صیانت کنند و این اتفاق کم سابقه را برای این رویداد چهل ساله رقم زدند، البته باز هم در روزهای آینده منتظر خواهیم بود تا شاید توضیحات شفافی از سوی دست اندرکاران این رویداد بشنویم.

دو

 با وجود تاکید زیادی که در شرایط فعلی کرونا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعها و مراسم این چنینی می‌شود هیچکدام از هیئت داوران هنگام اهدای جوایز ماسک نداشتند و حتی با برخی برگزیدگان، روبوسی هم می‌کردند.

سه
 در روزهای گذشته خبرهای مختلفی در فضای مجازی درباره تأثیر شهاب حسینی در داوری شنیده می شد و هنگام حضور در سالن زمانی که در جایگاه نشسته بود چنان اخمی بر پیشانی داشت که مانیتور سالن هم چند بار او را نشان داد و به سرعت در فضای مجازی دستمایه شوخی شد.

شهاب حسینی هنگام اهدای جوایز از برخی همکاران خود به ویژه امین حیایی و نیز تورج الوند که برای گرفتن جایزه رضا میرکریمی آمد، استقبال گرمی کرد.

چهار
 طولانی شدن زمان مراسم سبب حذف برخی تصاویر و ویدیوهای آماده شده برای این مراسم شد و جوایز بخش سیمرغ بی‌وقفه اهدا شدند تا زمان اهدای جایزه بهترین فیلم که در واقع آخرین جایزه هم بود و قرار شد در این بخش مروری بر اختتامیه های چهل دوره جشنواره شود، اما همین وقفه سبب خالی شدن سالن شد. چون با وجود لو رفتن جایزه ها تقریباً همه می‌دانستند که فیلم "موقعیت مهدی" برنده این جایزه شده و به جز برخی افراد، بخش زیادی از سالن خالی شد.

پنج:

رضا میرکریمی کارگردان فیلم "نگهبان شب" که سیمرغ بهترین کارگردانی را گرفت، در مراسم حاضر نبود و بازیگرش سیمرغ را گرفت اما بلافاصله بعد از اختتامیه پستی با این عنوان در فضای مجازی منتشر  کرد که " سیمرغ آخر و جشنواره ای که دیگر نیست!"

شش:

 نکته قابل تامل مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر نداشتن بیانیه هیات داوران بود!

هفت:

چه کس و یا چه کسانی مسئول لو رفتن اسامی برندگان سیمرغ بلورین چهلمین جشنواره فیلم فجر بودند؟ حتی محمد سلوکی هم هنگام اجرا اشاره کرد که تماشاچیان لیست برنده ها را دارند اما گویا مسئولی احساس نکرد باید توضیح دهد . شاید روزهای بعدتر!

چهلمین جشنواره فیلم فجر حاشیه های چهلمین جشنواره فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین