کد خبر: 65693 A

ایناس طالب، بازیگر زن، بازیگر عرب

شکایت خانم بازیگر از نشریه‌ای که گفت زنان از مردان چاق‌ترند!/ جنجال بر سر یک عکس

شکایت خانم بازیگر از نشریه‌ای که گفت زنان از مردان چاق‌ترند!/ جنجال بر سر یک عکس

ایکونومیست ماه گذشته مقاله‌ای با موضوع چاق‌تر بودن زنان عرب نسبت به مردان عرب منتشر کرده است. در این مقاله از تصویر ایناص طالب بازیگر اهل عراق نیز استفاده شده است.

ایران آرت: یک بازیگر عراقی از نشریه «اکونومیست» (The Economist) به دلیل استفاده از تصویر او برای مقاله‌ای پیرامون زنان عرب «چاق» شکایت کرده است. «ایناس طالب» ۴۲ ساله در مصاحبه با «اسوشیتد پرس» می‌گوید عنوان مقاله «چرا در دنیای عرب زنان از مردان چاق‌ترند» به نظر «جمله‌ای عنادآمیز» می‌رسد. این بازیگر نشریه را به افترازنی متهم کرده است.

طالب می‌گوید: «آن‌ها از تصویر من در این زمینه به شکلی منفی و ناراحت‌کننده استفاده کردند. به نظر نباید بر اساس شکل بدن یک نفر ارزش انسانی او را تعیین کرد.»

بی‌بی‌سی گزارش داده است که طالب ادعا می‌کند «اکونومیست» بدون اجازه او از این تصویر استفاده کرده است. این بازیگر علاوه بر این مدعی است که این تصویر که اکتبر سال ۲۰۲۱ در جشنواره بین‌المللی بابل گرفته شده، با نرم‌افزار فتوشاپ ویرایش شده است.

به گزارش ۳۰نما، «اکونومیست» ماه گذشته سعی کرده بود علت چاقی بیشتر زنان نسبت به مردان در خاورمیانه را توضیح دهد اما با انتقاد مواجه شده بود. طالب می‌گوید: «اگر دانش‌آموزی به مدرسه رود و حرف‌های ناشایستی بشنود و دانش‌آموزان به خاطر چاق بودنش به او زورگویی کنند، چه احساسی پیدا می‌کند؟ این مقاله نه تنها به من توهین می‌کند بلکه حقوق همه عراقی‌ها و زنان عرب را زیر پا می‌گذارد.»

«اکونومیست» مدعی است که یکی از دلایل چاقی زنان عرب فقر و ماندن در خانه است.

 

بازیگر زن بازیگر عرب ایناس طالب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین