کد خبر: 66163 A

اعتراضات خیابانی، مهسا امینی

ناآرامی ها تولید فیلم را خوابانده است، فیلم فجر در وضعیت هشدار / تهیه کننده سینما: چگونه بازیگران را انتخاب کنم؟

ناآرامی ها تولید فیلم را خوابانده است، فیلم فجر در وضعیت هشدار / تهیه کننده سینما: چگونه بازیگران را انتخاب کنم؟

تهیه کننده سینما می گوید علاوه بر افت فاحش فروش فیلم ها، ناآرامی ها تولید فیلم را خوابانده است و فیلم فجر در وضعیت هشدار قرار دارد.

ایران آرت: محمود بابایی، تهیه‌کننده سینما به جام جم، روزنامه صدا و سیما گفته است: ما جشنواره فیلم فجر را پیش رو داریم و این‌موقع از سال هم فصل تولید فیلم‌های سینمایی برای حضور در این رویداد است. خیلی از تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها و دفاتر تولید معمولا در این موسم در مراحل پیش‌تولید و تولید به سر می‌برند، اما شرایط فعلی به بخش تولید بسیار آسیب رسانده و امکان فیلمبرداری بی‌دغدغه را به گروه‌های تولید نمی‌دهد. در این وضعیت فیلمبرداری سکانس‌های خیابان مشکلاتی دارد و یافتن لوکیشن‌هایی که دور از این سروصدا و ناآرامی‌ها باشند، سخت شده است.

تهیه کننده فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی که در آن پگاه آهنگرانی و مصطفی زمانی ایفای نقش می کنند افزود: تازه اگر بتوان شرایط این روز‌ها را در تولید، برنامه‌ریزی و مدیریت کرد باید به معضل انتخاب بازیگران و عوامل سینمایی هم در این وضعیت اشاره کرد. وقتی فضای هنری به‌شدت ملتهب است، من تهیه‌کننده چگونه می‌توانم کار و عوامل و بازیگران را انتخاب کنم؟ به هرحال هنرمندان آدم‌های احساسی‌تری هستند و وقتی در این شرایط قرار می‌گیرند، شاید هیجانات و احساسات‌شان بیشتر می‌شود؛ بنابراین تمرکز این‌که درباره فیلمنامه‌ها حرف بزنند و درباره آن تصمیم بگیرند و وارد یک فیلم بشوند را ندارند.

بابایی به تفاوت آمار فروش فیلم‌ها قبل و بعد از این اتفاقات اشاره کرد و گفت: با مقایسه و بررسی آمار فروش فیلم‌ها در قبل و بعد از این جریانات می‌بینیم این ماجرا‌ها چه ضربه اساسی‌ای به سینما‌ها زد. به‌هرحال حتی قبل از این جریانات هم سینمارفتن جزو سبد و اولویت اصلی خانواده‌ها نبود و حتی آن‌هایی هم که به سینما می‌رفتند، با هر اتفاقی می‌توانستند آن را از فهرست اولویت‌های‌شان خط بزنند و حذف کنند. چون مردم در این چند وقت اخیر بیشتر نگران تامین مایحتاج اساسی زندگی و مرغ و گوشت و برنج و روغن هستند و دیگر در این شرایط به سینما فکر نمی‌کنند.

اعتراضات خیابانی مهسا امینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین