کد خبر: 66327 A

تارانتینو

تارانتینو ۷ فیلم بی‌نقص تاریخ را معرفی کرد

تارانتینو ۷ فیلم بی‌نقص تاریخ را معرفی کرد

وقتی از تارانتینو سوال شد فیلم‌های بی‌نقص سینما کدامند، این کارگردان برجسته تنها از ۷ فیلم نام برد.

ایران آرت: کوئنتین تارانتینو پنجشنبه هفته پیش در مصاحبه با جیمی کیمل بی‌نقص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را برگزید. این کارگردان به تازگی کتاب «تعمق سینما» (Cinema Speculation) را منتشر کرده است.

تارانتینو در این کتاب می‌نویسد «فیلم‌های بی‌نقص بسیار اندکی» وجود دارند اما «کشتار با اره برقی در تگزاس» (Texas Chainsaw Massacre) یکی از این فیلم‌ها است. این اسلشر به کارگردانی «توبی هوپر» در سال ۱۹۷۴ اکران شد.

تارانتینو در پاسخ به این پرسش که چه فیلم‌های دیگری را بی‌نقص می‌داند می‌گوید: «خوب، زیاد نیستند – این نشان می‌دهد که فرم هنر سینما دشوار است.»

او ادامه می‌دهد: «ببینید، وقتی می‌گویید بی‌نقص در مورد زیبایی‌شناسی هر فردی حرف می‌زنید اما حتی سعی می‌کنید همه زیبایی‌شناسی‌ها را به حساب آورید... فیلم‌های بی‌نقص از همه انوع زیبایی‌شناسی‌ها کم و بیش عبور می‌کنند. ممکن است فیلم محبوب شما نباشد اما نمی‌توانید در رد آن چیزی بگویید.»

به گزارش ۳۰نما، این فیلمساز برنده اسکار سپس پنج فیلم را فهرست می‌کند:

۱. آرواره‌ها (Jaws)

۲. جن‌گیر (The Exorcist)

۳. آنی هال (Annie Hall)

۴. فرانکنشتاین جوان (Young Frankenstein)

۵. بازگشت به آینده (Back to the Future)

 

تارانتینو وسترن «این گروه خشن» (The Wild Bunch) را نیز اضافه می‌کند اما آن را پس می‌گیرد: «می‌توانم بگویم که «این گروه خشن» در این فهرست جا می‌گیرد – اما حتی یک فیلم بی‌نقص نیست. نواقص آن بخشی از شکوه آن است بنابراین اجازه دهید «این گروه خشن» را خارج کنم. اما هدف این است. فیلمی که هیچ بحثی در آن نباشد.»

تارانتینو در این مصاحبه ادعای سرقت ایده «جانگوی زنجیرگسسته» (Django Unchained) از «کانیه وست» را رد می‌کند.

کوئنتین تارانتینو تارانتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین