کد خبر: 66538 A

آنجلینا جولی

افشاگری آنجلینا جولی درباره جنایات و خشونت‌های جنسی

افشاگری آنجلینا جولی درباره جنایات و خشونت‌های جنسی

آنجلینا جولی، هنرپیشه معروف هالیوودی و سفیر ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز (دوشنبه) از رهبران جهان خواست تا اقدامات لازم را جهت محاکمه "متجاوزان جنگی" روسیه برای "جنایاتی" که در اوکراین مرتکب می‌شوند، افزایش دهند.

ایران آرت: آنجلینا جولی در مصاحبه با نشریه "ایونینگ استاندارد" با اشاره به محاکمه متجاوزان جنگی روسیه اظهار کرد: «عصبانیت کافی نیست. حتی حمایت از بازماندگان به تنهایی کفایت نمی‌کند. هدف باید ایجاد یک عامل بازدارنده باشد؛ عاملی که مجرمان این جنایات را پاسخگو کند. اقدامات نصفه نیمه کارساز نیست.»

برخی مقامات و رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که سربازان روسیه طی جنگ روسیه - اوکراین مرتکب "جنایات و خشونت‌های جنسی" شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این ستاره هالیوود که یک دهه پیش کارزاری تاسیس کرد تا به خشونت‌های جنسی و تجاوز در جنگ خاتمه دهد، طی این مصاحبه گفت: «تجاوزهای جنسی که طی حمله روسیه به اوکراین گزارش شد، چنین الگویی را به دنبال داشت: سربازان وارد یک منطقه غیرنظامی می‌شوند و سپس به زنان حمله و تجاوز می‌کنند و با این اقدام خانواده‌ها و کل جامعه را به نابودی می‌کشانند.»

وی افزود: «افرادی که مرتکب چنین جرائمی می‌شوند، خیال می‌کنند کسی نمی‌تواند با آن‌ها کاری داشته باشد. جامعه بین‌الملل هنوز اقدامات کافی در راستای پاسخگو کردن این افراد انجام نداده است و در نتیجه هر بار در هر درگیری، غیرنظامیان بهای آن را می‌پردازند.»

آنجلینا جولی در پایان تاکید کرد: «برای پاسخگو کردن مجرمان، اولین گام فوری ایجاد یک کمیسیون ثابت و بین‌المللی است تا درخصوص خشونت‌های جنسی در این درگیری‌ها تحقیق و تفحص کنند و از بازرسان بین‌المللی که چنین پرونده‌هایی را برای اجرای عدالت بررسی می‌کنند، حمایت شود.»

همچنین، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس میزبان کنفرانس دو روزه‌ای است که از امروز آغاز شده تا با خشونت‌های جنسی در بسیاری از کشورهای درگیر از جمله اوکراین، اتیوپی و کلمبیا مقابله کنند.

کلورلی طی سخنرانی خود گفت: «خشونت‌های جنسی و تجاوز به عنوان سلاحی برای جنگ باید فورا توسط جامعه بین‌الملل محکوم و اقدامات فوری در راستای توقف چنین حملاتی اتخاذ شود.»

کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی که سال جاری میلادی به اوکراین سفر کرده بود نیز قرار است در این کنفرانس در لندن شرکت کند.

این دادستان تیم نظارتی را در اوکراین مستقر کرده تا شواهد کافی و لازم را در این راستا گردآوری کنند.

 

آنجلینا جولی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین