کد خبر: 66555 A

عبدالرضا کاهانی، کارگردان، کارگردان ایرانی

کیهان: برخی فیلمسازان ایرانی بساط تکدی‌گری راه انداخته‌اند

کیهان: برخی فیلمسازان ایرانی بساط تکدی‌گری راه انداخته‌اند

روزنامه کیهان با اشاره به عبدالرضا کاهانی و برخی دیگر از سینماگران که کانون فیلمسازان مستقل ایران را راه‌اندازی کرده‌اند نوشت: «بساط تکدی‌گری جدیدی برای خود راه انداخته‌اند.»

ایران آرت: کیهان نوشت:گروهی از فیلم‌سازان سابق که با وجود مهاجرت و اقامت خارج از کشور اما در کار خود ناکام مانده‌اند، بساط تکدی‌گری جدیدی برای خود راه انداخته‌اند.

اتفاق جالب و طنزآمیز این است که این افراد که تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد، عنوان «کانون فیلم‌سازان مستقل ایران» را بر این دورهمی نام نهاده‌اند. این در حالی است که اغلب آنها سال‌هاست که پس از مهاجرت از ایران، دیگر کار فیلم‌سازی نمی‌کنند.

به نوشته کیهان، اکثر این افراد حتی برای سینمادوستان حرفه‌ای نیز ناآشنا هستند و برخی هم مانند عبدالرضا کاهانی بعد از چند فیلم ضعیف و بی‌مخاطب، مهاجرت کردند تا بتوانند به موفقیتی برسند اما بیشتر شکست خوردند. ضمن اینکه عنوان«مستقل» نیز وصله ناجوری بر آنهاست. چنان‌که خبر راه‌اندازی این کانون را رسانه‌های وابسته و دولتی چون بی‌بی‌سی و رادیو فردا منتشر کرده‌اند و هیچ رسانه و گروه مستقلی به استقبال آنها نرفته است!

کیهان می‌نویسد: این به اصطلاح کانون، احتمالا طرح جدیدی توسط این فعالان سابق سینمایی است تا با فحاشی علیه ایران، از نهادهای امنیتی و سیاسی خارج از کشور، مبلغی دریافت کنند تا جبران ناکامی در کار هنری باشد.

پایان مطلب روزنامه کیهان

 

سینمای ایران عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلمساز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین