کد خبر: 66799 A

آواتار، جیمز کامرون

آواتار ۳ یک میلیارد دلار فروخت/ حمله به رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ

آواتار ۳ یک میلیارد دلار فروخت/ حمله به رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ

با گذشت ۱۴ روز از اکران فیلم دوم «آواتار» فروش این فیلم از مرز یک میلیارد دلار هم فراتر رفت.

ایران آرت: «آواتار ۲» با عبور از مرز یک میلیارد دلار نام خود را در فهرست استثناها ثبت کرد. این فیلم ساخته جیمز کامرون ششمین فیلمی است که در تاریخ سینما توانسته در ۲ هفته به این رقم برسد. پیش از آن «اسپایدر من: راهی به خانه نیست» در سال ۲۰۲۱ چنین موفقیتی کسب کرده بود.

این فیلم که محصول قرن بیستم و دیزنی است روز سه‌شنبه این مرز را پشت سر گذاشت.

به گزارش مهر، «آواتار: راه آب» که ادامه‌ای بر «آواتار» است و با بودجه‌ای بزرگ ساخته شده روز سه‌شنبه با فروش ۲۳.۸ میلیون دلار تنها در آمریکای شمالی و ۵۰.۸ میلیون دلار در دیگر کشورهای دنیا، آمار فروشش در آمریکا را به ۳۱۷.۱ میلیون دلار و آمار فروشش در بازار بین‌المللی را به ۷۱۲.۷ میلیون دلار رساند تا با رسیدن به رقم ۱.۰۲۹ میلیارد دلار، این مرز فروش را رد کند.

چین با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری پیشتاز استقبال در بازار بین‌المللی این فیلم بوده است.

کامرون وقتی هم‌زمان با شروع اکران این فیلم برایش تبلیغ می‌کرد گفته بود در صورتی که فروش فیلم به ۲ میلیارد دلار برسد می‌توان گفت به موفقیت رسیده است. ساخته دنباله آن بدون درنظر گرفتن هزینه‌های بازاریابی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

اولین فیلم «آواتار» ۱۳ سال پیش اکران شد و ۲.۹ میلیارد دلار فروش جهانی آن بود و از آن زمان تاکنون همچنان عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کرده است.

آواتار جیمز کامرون آواتار 3
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین