کد خبر: 68875 A

هلن میرن| بازیگر زن

کلکسیون جوایز بازیگری هلن میرن تکمیل می‌شود

کلکسیون جوایز بازیگری هلن میرن تکمیل می‌شود

هلن میرن پیش از این جوایز افتخاری «چاپلین»، «بفتا»، و «اتحادیه بازیگران» را نیز دریافت کرده است.

ایران آرت: هلن میرن جایزه «سینماتک آمریکا» در سال ۲۰۲۳ را دریافت می‌کند. این جایزه ۴ نوامبر به این بازیگر برنده اسکار، امی و تونی اهدا می‌شود. میرن سی و هفتمین دریافت‌کننده این جایزه است. «رایان رینولدز»، «اسکارلت جوهانسن» و «اسپایک لی» در سه سال گذشته این جایزه را دریافت کرده بودند.

گروه «سینماتک آمریکا» می‌گوید «جایزه قدرت سینما» امسال به «کوین گوتس» و کمپانی «اسکرین انجین» او که پیشتاز بازاریابی و تحلیل داده در صنعت سرگرمی و رسانه است اهدا خواهد شد.

به گزارش ۳۰نما، میرن چهار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد و در سال ۲۰۰۷ برای بازی در نقش «ملکه الیزابت دوم» در فیلم «ملکه» (The Queen) برنده این جایزه شده است. او برای «مخاطب» (The Audience) در سال ۲۰۱۵ برنده جوایز تونی و الیور شده و در سال ۲۰۰۶ برای مینی‌سریال «الیزابت اول» (Elizabeth I) اچ‌بی‌او جایزه ایم را دریافت کرده است.

دیگر آثار میرن در طول پنج دهه گذشته فیلم‌های نامزد اسکار «گاسفورد پارک» (Gosford Park) و «آخرین ایستگاه» (The Last Station)، چند فیلم «سریع و خشن» (Fast and Furious) و اخیراً «گلدا» (Golda) و سریال «۱۹۲۳» (1923) پارامونت بوده است.

میرن جوایز افتخاری «چاپلین»، «بفتا»، و «اتحادیه بازیگران» را نیز دریافت کرده است.

 

بازیگر زن هلن میرن جایزه سینماتک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین