کد خبر: 70098 A

وس اندرسون| جشنواره فیلم ونیز

سنگ تمام جشنواره ونیز برای وس اندرسون

سنگ تمام جشنواره ونیز برای وس اندرسون

وس اندرسون، کارگردان صاحب‌سبک آمریکایی پیش از نمایش جدیدترین فیلمش در جشنواره ونیز مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

ایران آرت: «وس اندرسون» جایزه افتخار یک فیلمساز (Cartier Glory to the Filmmaker Award) را از هشتادمین جشنواره فیلم ونیز دریافت خواهد کرد، جایزه‌ای که سالانه به شخصیتی که سهم ویژه ای در صنعت فیلم معاصر داشته است تعلق می‌گیرد.

وی این جایزه را پیش از نمایش فیلم جدیدش «داستان شگفت انگیز هنری شوگر» با بازی «رالف فاینز»، «بندیکت کامبربچ»، «دو پاتل» و «بن کینگزلی» دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، این فیلم ۴۰ دقیقه‌ای و محصول نتفلیکس که در بخش خارج از رقابت جشنواره نمایش داده می‌شود، از داستان نوشته «رولد دال» اقتباس شده و داستان یک مرد ثروتمند را روایت می‌کند که با یک معلم آشنا می‌شود که می‌تواند بدون استفاده از چشمانش ببیند. او تصمیم می گیرد تا این مهارت را کسب کند تا از این طریق در قمار تقلب کند.

از دیگر فیلم‌های «اندرسون» می‌توان به «راشمور»، «هتل بزرگ بوداپست»، «گزارش فرانسوی»، «دارجیلینگ محدود»، «آقای فاکس شگفت‌اتنگیز»، «قلمرو طلوع ماه» و «شهر سیارکی» اشاره کرد.

«آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره فیلم ونیز گفت: «وس اندرسون از معدود کارگردانانی است که سبک منحصر به فرد و بی‌نظیر او را تنها با یک فریم می‌توان شناخت. جهان او به زیبایی‌شناسی کودکانه و رویایی برمی‌گردد که رنگ‌های پاستلی و توجه وسواس‌گونه در تهیه سکانس‌های کاملاً متقارن با شخصیت‌های رمانتیک و شاد، در آن غالب است.

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد.

 

جشنواره فیلم ونیز وس اندرسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین