کد خبر: 70417 A

جشنواره فیلم ونیز

آغاز جشنواره ونیز با طعم اعتصاب و اعتراض

آغاز جشنواره ونیز با طعم اعتصاب و اعتراض

در حالی که دمین شازل رییس هیات داوران امسال ونیز از اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوودی حمایت کرد، فیلم شب افتتاحیه که درامی جنگی بود با تشویق ۹۰ ثانیه‌ای همراه شد.

ایران آرت: هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز شب پیش کارش را شروع کرد.

در حالی که قرار بود فیلم لوکا گوادانینو آغازگر این جشنواره باشد، اما اعتصاب هالیوودی‌ها موجب شد جای فیلمی با محوریت تنیس را درامی از جنگ جهانی دوم با عنوان «فرمانده» ساخته ادواردو دی آنجلیس بگیرد.

پیش از شروع جشنواره این دمین شازل رییس هیات داوران امسال بود که از اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوودی حمایت کرد و تاکید کرد: هنر بیش از محتواست!

به گزارش مهر، در این شرایط نبودن بازیگران در شب افتتاحیه ونیز به شدت حس می‌شد و شمار جمعیتی که بیرون سالن تئاتر سالا گرانده صف کشیده بودند بسیار کم بود و در حالی که جین کمپیون، یکی از اعضای هیات داوری برای دادن امضا و سلفی گرفتن به میان جمعیت رفت، فضا با زمانی که لیدی گاگا یا تیموتی شالامه در برابر مردم بودند، کاملاً تفاوت داشت.

در کنفرانس مطبوعاتی روز نخست، شازل و مارتین مک‌دونا دیگر عضو هیات داوران از اعتصابات نویسندگان و بازیگران در هالیوود با پیراهنی با شعار «انجمن نویسندگان در اعتصاب» حمایت کردند.

شازل گفت: امروز صد و بیست و یکمین روزی است که نویسندگان هالیوود اعتصاب کرده‌اند و چهل و هشتمین روزی است که بازیگران در اعتصاب هستند. فکر می‌کنم یک ایده اساسی وجود دارد که هر اثر هنری برای خودش ارزشی دارد. اینکه چگونه هنر ساخته می‌شود و چگونه می‌توان هنر را برای افرادی که آن را می‌سازند پایدار کرد، در ۱۰ سال گذشته بسیار رنگ باخته است.

کارگردان «لالا لند» ادامه داد: مسائل زیادی در مورد اعتصاب‌ها روی میز هست، اما برای من این موضوع اصلی است. بحث در مورد پرداخت برای بازنمایش‌ها به این ایده مربوط می‌شود که افراد برای هر اثر هنری دستمزد بگیرند. بدیهی است دوران سختی در هالیوود است، به ویژه برای نویسندگان، بازیگران، و همچنین نیروهای پشت صحنه. همه تحت تأثیر این وضعیت هستند و من تنها تاکید می‌کنم که ما اینجا هستیم تا سینما را به عنوان هنر گرامی بداریم.

در نتیجه اعتصاب‌ها ستارگان مطرحی مانند بردلی کوپر در این جشنواره حضور نخواهند داشت.

 

جشنواره فیلم ونیز دمین شنزل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین