کد خبر: 55918 A

نامزدهای بهترین شعر ۲۰۲۰ معرفی شدند

نامزدهای بهترین شعر ۲۰۲۰ معرفی شدند

جایزه شعر تی.‌اس.الیوت هر سال به بهترین مجموعه شعر منتشر شده در بریتانیا 25هزار پوند جایزه نقدی اهدا می‌کند.

ایران آرت: سازمان‌دهندگان جایزه شعر تی.‌اس.الیوت قرار بود مراسم اعطای جوایز امسال جایزه را طی مراسمی در سالن رویال فستیوال شهر لندن در تاریخ 10 ژانویه برگزار کنند ولی این تاریخ به امروز یکشنبه 24 ژانویه موکول شده است. این جایزه هر سال به بهترین کتاب و مجموعه شعر منتشر شده در بریتانیا اعطا می‌شود.

امسال مسئولان جایزه اعلام کردند که به خاطر شرایط موجود جامعه مجبور هستند مراسم را با تعداد معدودی از حاضران در سالن شماره چهار الیزابت شهر لندن برگزار کنند که قرار است از شامگاه امروز یکشنبه اعلام شود.

تی‌.اس.الیوت شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی بریتانیایی بود. او با آثاری چون "خراب آباد" (۱۹۲۲) که به فارسی به نام های سرزمین هرز، بیابان برهوت و سرزمین بی‌حاصل نیر ترجمه شده است، و "چهار کوارتت" (۱۹۴۳)، از پیشتازان بزرگ جنبش نوسازی و مدرنیزم شعر غربی به‌شمار می‌رود. جایزه تی‌.اس.الیوت اولین بار در سال 1993 توسط بنیاد خیریه الیوت تاسیس شد.

سبک بیان، سرایش و قافیه‌پردازی وی، زندگی دوباره‌ای به شعر انگلیسی بخشید. انتشار "چهار کوارتت" الیوت، او را به عنوان برترین شاعر انگلیسی‌زبان در قید حیات در زمان خود، به دنیا شناساند و در سال ۱۹۴۸، نشان "مریت" و جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

به گزارش ایبنا جایزه شعر تی.‌اس.الیوت هر سال به بهترین مجموعه شعر منتشر شده در بریتانیا 25هزار پوند جایزه نقدی و به هر مجموعه راه یافته به مرحله نهایی این رقابت 1500 پوند اعطا می‌کند. طبق قانون تعیین شده از سوی سازمان دهندگان این جایزه داوران حتماً باید از بین شاعران مطرح انتخاب شوند.

بر اساس این گزارش امسال 153 مجموعه شعری چاپ شده در سال 2020 توسط هیئت داوران انتخاب شدند. امسال شاعری با اصلیت‌های اندونزی، چینی، و آمریکای لاتین نیز در جمع نامزدهای اولیه این جایزه حضور داشتند.

 

نامزدهای نهایی جایزه تی‌.اس.الیوت در سال 2020 طبق زیر اعلام شده است:

ناتالی دیاز : شعر عشق دوران استعمار / انتشارات فابر اند فابر

ساشا داگدیل: دگردیسی‌ها / انتشارات کارکانت پرس

الا فریرز : درخشش، عزیز / انتشارات آفورت رود بوکس

ویل هریس : رندانگ / انتشارات گراناتا

وین هالوی اسمیت: عشق منهای عشق / انتشارات بلوداکس بوکس

بانو کاپیل : چگونه یک قلب را شست / انتشارات پاویلیون

دیسی لافارگ : زندگی بدون هوا / انتشارات گراناتا

گلین مکسول : چطوری جهنمی / انتشارات پیکادور

شین مک‌کرای : گاهی‌‌اوقات هرگز تحمل نمی‌کنم / انتشارات کورسیر

جو. او. مورگان : سقوط مریخی / انتشارات کیپ

 

 

ادبیات شعر تی اس الیوت جایزه ادبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین