کد خبر: 58165 A

شاعر ۹۲ ساله رکورد زد

شاعر ۹۲ ساله رکورد زد

"۱۰۱ شعر" گوردن مک‌کالک پس از درخواست نوه‌اش از فالوورهای توییتر برای نگاه انداختن به کتاب پدربزرگش در آمازون به یک اثر موفق تبدیل شد.

ایران آرت: کتاب شعر خودنشر پدربزرگ ۹۲ ساله اسکاتلندی هفته گذشته بیش از آماندا گورمن و روپی کور در آمازون بریتانیا به فروش رفت. این اتفاق بعد از درخواست نوه آقای مک‌کالک از دنبال‌کنندگانش در شبکه اجتماعی توییتر برای بررسی کتاب پدربزرگش به وقوع پیوست.

گوردن مک‌کالک مجموعه شعر خود با عنوان "۱۰۱ شعر" را ۲۴ مارس منتشر کرد. این کتاب با در بر داشتن طیف گسترده‌ای از موضوعات نظیر عشق، روابط، مذهب، معنای زندگی، مرگ و رابطه با خدا، هفته گذشته در کمال شگفتی در رده نخست جدول مجموعه اشعار آمازون در بریتانیا قرار گرفت و بیش از هزار نقد پنج‌ستاره دریافت کرد.

به گزارش ایبنا، این کتاب در زمان انتشار در رتبه ۱۴ جدول شعر آمازون بریتانیا و رتبه ۸ ایالات متحده قرار داشت. این جهش در فروش پس از آن رخ داد که جسیکا کیچی، نوه آقای مک‌کالک ماه آوریل در توییتر از دنبال‌کنندگانش خواست نگاهی به کتاب پدربزرگش بیندازند. او نوشت: "بازدید شما بسیار خوشحالش خواهد کرد."

توییت او بسیار پربازدید شد، حدود ۳۰۰ هزار لایک دریافت کرد و خوانندگان از سرتاسر دنیا اعلام کردند که کتاب را خواهند خرید. کیچی پس از فروش فوق‌العاده کتاب در توییتر خود نوشت:‌ "آنچه تنها به عنوان پروژه‌ای خانوادگی آغاز شده بود و تلاش برای گرفتن چند بررسی از سوی خانواده و دوستان، تبدیل به رویایی غیرقابل‌تصور برای او شد. ما انتظار داشتیم تنها ۱۰۰ نسخه از کتاب‌ به فروش برسد، اما حالا شعرهای او در تمام دنیا جاری است. خوشحالم که توانستم لبخند را بر لبانش بنشانم، چون این تنها چیزی بود که می‌خواستم."

ویلیام، پسر آقای مک‌کالک، گفت پدرش به خاطر استقبالی که از کتابش شده، در آسمان‌ها سیر می‌کند. او گفت: "پدرم سال‌ها بود که شعر می‌نوشت و آن را به جاهای مختلف می‌فرستاد؛ اما همیشه رد می‌شد." گوردون، برادر ویلیام، کمک کرد تا کتاب پدرشان به‌صورت خودنشر منتشر شود. ویلیام گفت: "در سن و سال او این یکی از چیزهایی است که فکر نمی‌کرد اتفاق بیفتد. حالا برای جلد بعدی کتابش به دنبال شعرهایی است که استفاده نکرده." ویلیام معتقد است شعرهایی که پدرش در مورد زندگی و رابطه با همسر مرحومش نوشته، مردم را تحت تاثیر قرار داده؛ چون بسیار صادقانه است.

سایمون جانسون، مدیر کتاب‌های اتحادیه اروپا آمازون گفت: "دیدن عملکرد خوب این کتاب و جذب‌شدن خوانندگان به آن بسیار خارق‌العاده است. این دستاورد فوق‌العاده‌ای است؛ دستاوردی که بدون شک باعث الهام‌بخشیدن به بسیاری از نویسندگان دیگر خواهد شد که با چاپ کتاب خود به دنبال تحقق آرزویشان هستند."

 

شعر شاعر گوردن مک کالک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین