کد خبر: 63929 A

روزنامه دولت: معافیت مالیاتی هنرمندان ابقا شد/ نماینده تهران: برای اخذ مالیات از چند سلبریتی هنجارشکن مفت خور که به کمتر از ۵۰ نفر نمی‌رسند قانونی تصویب نکنیم که نقاشان، طراحان، خوشنویسان، فعالان قرآنی و تئاتر و سینما مالیات دهند

روزنامه دولت: معافیت مالیاتی هنرمندان ابقا شد/ نماینده تهران: برای اخذ مالیات از چند سلبریتی هنجارشکن مفت خور که به کمتر از ۵۰ نفر نمی‌رسند قانونی تصویب نکنیم که نقاشان، طراحان، خوشنویسان، فعالان قرآنی و تئاتر و سینما مالیات دهند

روزنامه دولت از ابقا معافیت مالیاتی هنرمندان خبر داد. این اتفاق در نوبت عصر مجلس رخ داد.

ایران آرت:  روزنامه ایران از ادامه معافیت مالیاتی هنرمندان برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بر اساس این خبر معافیت مالیاتی هنرمندان برای سال ۱۴۰۱ تمدید شد

مجلس شورای اسلامی در ادامه روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ به بقای معافیت مالیاتی هنرمندان رأی مثبت داد.عصر چهارشنبه چهارم اسفند نمایندگان مجلس برای یک سال دیگر معافیت مالیاتی هنرمندان را تمدید کردند.

 ایران نوشته است: اخیراً بسیاری از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی و هنری کشور نسبت به درنظر گرفتن مالیات برای فعالیت‌های هنری در گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ انتقاداتی را مطرح کرده بودند.

سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفت‌وگو با ایرنا از ضرورت حذف مالیات بر درآمد هنرمندانی سخن گفته بود که به لحاظ معیشتی در طبقه پایین یا متوسط جامعه قرار دارند و بازگرداندن مالیات برای این طبقه در بودجه سال آتی فشار زیادی را بر آنها وارد می‌کند.

او به این نکته نیز اشاره کرده بود که «شفاف‌سازی در نظام مالیاتی و لزوم اخذ مالیات از هنرمندانی که درآمدهای میلیاردی دارند اتفاق مبارکی است و بی‌شک امر عادلانه‌ای است که باید انجام پذیرد، اما باید حساب چهره‌های معدود هنرمندی را که درآمدهای میلیاردی دارند از قاطبه جامعه هنری جدا کرد.
دیروز عصر بالاخره نمایندگان مجلس در بررسی‌های بودجه‌ای دریافت مالیات از بخش فعالیت‌های هنری را به‌صورت معاف از پرداخت تصویب کردند.

مجتبی توانگر نماینده مجلس با اشاره به این تصمیم در نطق خود گفت: «حضرت آقا در سخنان اخیر خود بارها بر جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها تأکید داشتند. ایشان در دیدار اخیر خود با دست اندرکاران همایش حضرت حمزه(ع) وظیفه ایجاد شناخت را بر عهده هنرمندان دانستند. او افزود: «مجلس یازدهم به‌هوش باشد که برای اخذ مالیات از چند سلبریتی هنجارشکن مفت خور که تعداد آنها به کمتر از ۵۰ نفر هم نمی‌رسد قانونی تصویب نکند که هنرمندانی همچون نقاشان، طراحان، خوشنویسان، فعالان قرآنی و فعالان حوزه تئاتر و سینما از این معافیت محروم شوند. از یک‌سو برای تأمین معیشت این قشر بودجه تصویب می‌کنیم و از سوی دیگر قصد داریم مالیات در نظر بگیریم؟ افسران جهاد تبیین و جنگ روایت‌های مورد نظر آقا مگر غیر از این هنرمندان متعهد هستند؟ این موضوع در صورت تصویب برای نهادهای فرهنگی و هنری و برای دولت و وزارت ارشاد بار مالی به‌دنبال خواهد داشت.
با این کار بخش خصوصی متعهد به فرامین رهبری را از این فضا دور می‌کنیم.» توانگر همچنین گفت: برای مثال سینمادارانی که چند ده میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند و در طول سال ۱۵ درصد درآمد دارند را چگونه شامل مالیات ۲۵ درصدی کنیم؟ برای جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها ظرفیت سینماگران متعهد در کجا باید منعکس شود؟»

مجتبی توانگر
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تأکید کرد: بدانیم با در نظر گرفتن مالیات برای فعالیت‌های هنری سدی بر سر راه فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به جهاد تبیین و جنگ رسانه‌ها و فعالیت‌های هنرمندان قرار داده‌ایم. دود این موضوع نیز به چشم نظام و تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهد رفت.

او همچنین تأکید کرد: مگر نه اینکه با مطرح شدن این موضوع مالیات برای هنرمندان چند سلبریتی به جای عقد قرارداد ریالی بیت کوین و انتقال پول در خارج از کشور را تقاضا کرده‌اند.


مهدی طغیانی  ، نماینده اصفهان هم در جلسه نوبت عصر مجلس به این موضوع اشاره کرد که «آنچنان درآمدی شامل حال هنرمندان نمی‌شود که بخواهیم معافیت مالیاتی آنها را لغو کنیم. پس فعالیت‌های هنری باید در این قسمت حذف شود، اما انتشارات کمک درسی که درآمدهای نجومی دارند باید مالیات بپردازند.

 

مالیات هنرمندان معافیت مالیاتی هنرمندان سید محمد هاشمی مجتبی توانگر مهدی طغیانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین