کد خبر: 65988 A

جی کی رولینگ، ایناریستو، هیلاری منتل

واکنش جی کی رولینگ، ایناریستو و سیاستمداران به مرگ ملکه ادبیات/ یک نابغه را از دست دادیم

واکنش جی کی رولینگ، ایناریستو و سیاستمداران به مرگ ملکه ادبیات/ یک نابغه را از دست دادیم

با اعلام خبر درگذشت «هیلاری منتل» نویسنده نامدار بریتانیایی و خالق سه‌گانه «تالار گرگ»، نویسندگان برجسته سراسر جهان و سیاستمدران به او ادای احترام کردند.

ایران آرت: پس از اعلام خبر درگذشت «هیلاری منتل» نویسنده سه‌گانه تحسین‌شده «تالار گرگ» و برنده دو دوره جایزه معتبر ادبی «بوکر»، موجی از پیام‌های ادای احترام از سوی چهره‌های سرشناس ادبی، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران منتشر شد.

«برناردین اواریستو» دیگر نویسنده جایزه ادبی «بوکر» درباره «منتل» نوشت: « از شنیدن خبر درگذشت «منتل» بسیار بسیار متاسفم. ما خیلی خوش‌شانس بودیم که با چنین انسان بااستعدادی هم‌عصر شدیم.»

به گزارش ایسنا، «جی کی رولینگ» نویسنده مشهور و خالق مجموعه رمان‌های محبوب «هری پاتر» نیز در واکنش به خبر درگذشت «منتل» نوشت: «ما یک نابغه را از دست دادیم.»‌

«نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند نیز درگذشت این نویسنده را «خبری بسیار غم‌انگیز» توصیف کرد و از سه‌گانه «تالار گرگ» به عنوان گل سرسبد دستاوردهای ادبی «منتل» یاد کرد.

«هارپرکالینز»، ناشر آثار «منتل»‌ نیز در واکنش به این خبر نوشت: « این یک فقدان‌ شوکه‌کننده است و ما فقط می‌توانیم سپاس‌گزار باشیم که او چنین آثار ادبی ارزشمندی را از خود به جای گذاشت.»

«مگی اوفارل» نویسنده اهل ایرلند شمالی که جایزه ادبیات داستانی زنان را در سال 2020 دریافت کرد در بخشی از پیام ادای احترامش به «منتل» نوشت: «ما یک حاکم دیگر را در هفته جاری از دست دادیم. «منتل»‌ ملکه ادبیات بود...»

ستون‌نویس‌ها و روزنامه‌نگاران مختلفی نیز با انتشار پیام‌هایی فقدان این نویسنده را تسلیت گفتند.

«منتل» که در ۷۰سالگی درگذشت، یک بار با رمان «‌تالار گرگ» در سال ۲۰۰۹ و یک بار با رمان «اجساد را بالا بیاورید» در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزه ادبی بوکر شد و نخستین نویسنده زن برنده دو جایزه «بوکر» محسوب می‌شود. او قسمت سوم این سه‌گانه تاریخی عاشقانه محبوب که به زندگی «‌توماس کرامول»‌ صدر اعظم هنری هشتم پرداخته‌ را با عنوان «آینه و نور» در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کرد

 

هیلاری منتل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین