کد خبر: 65129 A

مرلین مونرو، مریلین مونرو، کیم کارداشیان

جنجال‌های کیم کارداشیان و گران‌ترین لباس جهان

جنجال‌های کیم کارداشیان و گران‌ترین لباس جهان

موزه صاحب لباس مرلین مونرو در بیانیه‌ای اعلام کرد که "با وجود ادعاهای مطرح‌شده، کیم کارداشیان به‌هیچ‌وجه به لباس مرلین مونرو در مدت‌زمان کوتاهی که در مت گالا آن را پوشید آسیبی وارد نکرد."

ایران آرت: بعد از جنجال‌های فراوانی که بر سر پوشیدن لباس مرلین مونرو در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن برپا شد، حالا اعلام شده که کیم کارداشیان به آن لباس نمادین آسیبی نزده است. کیم کارداشیان، میلیاردر ۴۱ ساله، عصر دوشنبه دوم ماه مه، با پیراهن مرلین مونرو روی فرش قرمز شب‌نشینی موزه متروپولیتن رفت. او که بیش از هفت کیلوگرم وزن کم کرده بود تا بتواند این لباس را بر تن کند، به سختی در این لباس حرکت می‌کرد و پس از آن خبرهایی منتشر شد مبنی بر این‌که به "گران‌ترین لباس جهان" آسیب رسیده است.

به گزارش سی‌ان‌ان،‌ مجموعه موزه‌ و رویدادهای "باور کنید یا نه ریپلی!" Ripley's Believe It or Not که صاحب لباس مرلین مونرو است و آن را به کارداشیان قرض داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که "با وجود ادعاهای مطرح‌شده، کیم کارداشیان به‌هیچ‌وجه به لباس مرلین مونرو در مدت‌زمان کوتاهی که در مت گالا آن را پوشید آسیبی وارد نکرد."

ایندیپندنت نوشت این بیانیه پس از آن صادر شد که در اوایل هفته، تصاویری از خراب شدن پشت لباس معروف مرلین مونرو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. هواداران خشمگین مونرو به انتقاد از این حرکت پرداختند و گفتند که این لباس تاریخی و بسیار ظریف نباید در اختیار کیم کارداشیان قرار داده می‌شد.

با این حال آماندا جوینر، از مسئولان ریپلی که هنگام انتقال این لباس از فلوریدا به نیویورک حضور داشت و همچنین زمانی که کارداشیان آن را پوشیده بود، او را همراهی می‌کرد، گفت که کیم کارداشیان از پایین پله‌های مت گالا تا بالای پله‌ها آن را بر تن داشت و بلافاصله آن را باز‌پس فرستاد.
 

marilyn-monroe-dress-kim-kardashian-2-300x300


مجموعه ریپلی گفت که این لباس در زمانی که آن را در یک حراج در سال ۲۰۱۶ خریداری کردند، کمی آسیب دیده بود و تعدادی از درزها کشیده و فرسوده شده بودند. ریپلی گفت این لباس مشهور را به شرط آن‌که هیچ تغییری در آن اتفاق نیفتد به کیم کارداشیان قرض داده است، او هم این لباس را برای چند دقیقه پوشید و برای عکس‌های فرش قرمز ژست گرفت و سپس برای بقیه مراسم لباسی شبیه آن به تن کرد.

تصمیم کارداشیان برای پوشیدن این لباس به‌سرعت انتقاد نهادهای مرتبط با میراث فرهنگی، ازجمله شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) را برانگیخت. ایکوم ماه گذشته در بیانیه‌ای گفت: "لباس‌های تاریخی نباید از سوی هیچ‌کس، اعم از شخصیت‌های دولتی یا خصوصی پوشیده شود"

این پیراهن که "گران‌ترین لباسی است که تابه‌حال در حراجی فروخته‌ شده" در اصل از سوی باب مکی جوان روی کاغذ آورده شد و به‌وسیله ژان لوئیس، طراح فرانسوی هالیوود، طراحی شد. این لباس چسبان ‌که بنا به گزارش‌ها برای مرلین مونرو دوخته شده بود، با بیش از شش هزار بلوره دست‌دوز تزئین شده است. مونرو این لباس پرزرق‌وبرق را در سال ۱۹۶۲ هنگام اجرای آواز "تولدت مبارک" برای جان اف کندی، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده پوشیده بود. این لباس در حال حاضر در نمایشگاه "باور کنید یا نه ریپلی!" در معرض نمایش است.

 

 

مریلین مونرو مرلین مونرو کیم کارداشیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین