کد خبر: 70909 A

نهمین دیزاین ویک دبی | دبی کالچر | شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم

آغاز نهمین دبی دیزاین ویک طراحی دبی با بیش از 500 طراح، معمار و صنایع خلاق از 40 کشور/ برگ خرما، مروارید، شکر، خمیر کاغذ جایگزین های سیمان

آغاز نهمین دبی دیزاین ویک طراحی دبی با بیش از 500 طراح، معمار و صنایع خلاق از 40 کشور/ برگ خرما، مروارید، شکر، خمیر کاغذ جایگزین های سیمان

نهمین دبی دیزاین ویک در حالی امروز درهای خود را به روی مردم باز می کند که از تنوع و صحنه های هیجان انگیز پرشماری برخوردار است.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe خبر داد : با حمایت شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس اداره فرهنگ و هنر دبی Dubai Culture (فرهنگ دبی) و عضو شورای دبی و مشارکت منطقه طراحی دبی (d3)، عضو گروه TECOM نهمین دبی دیزاین ویک دوشنبه هفتم نوامبر به صورت خصوصی افتتاح شد و از امروز مردم می توانند از آن دیدن کنند.

هفته طراحی دبی یک رکن اساسی در جایگاه دبی به عنوان پایتخت طراحی و خلاقانه خاورمیانه و شهر طراحی یونسکو است.

برنامه حضور رایگان که در طول هفته اجرا می شود شامل نمایشگاه ها، رویدادهای پاپ آپ، بحث و گفتگو، کارگاه های آموزشی عملی و تاسیسات شهری در فضای باز است.

هفته طراحی دبی امسال میزبان جاه طلبانه ترین و متنوع ترین برنامه تا به امروز خواهد بود و قرار است پذیرای بیش از 500 طراح، معمار و متخصص خلاق از بیش از 40 کشور باشد.

بخش پرطرفدار طراحی مرکز شهر در دبی دیزاین ویک امروز چهارشنبه 8 نوامبر افتتاح می شود. نمایشگاه پیشرو برای طراحی معاصر و با کیفیت در خاورمیانه، Downtown Design طراحان، معماران و علاقه مندان به طراحی بین المللی و منطقه ای را گرد هم می آورد تا آخرین روندها و نوآوری ها را در دنیای طراحی به نمایش بگذارد.

این رویداد دارای مجموعه‌ای از برندها، طراحان و استودیوهای طراحی تثبیت شده و نوظهور است. فضایی برای شبکه‌سازی، یادگیری و کاوش در روندهای طراحی در صنعت طراحی از طریق برنامه‌ای از گفتگوها و کلاس‌های کارشناسی ارشد، علاوه بر برنامه‌نویسی شبکه‌ای که به عنوان Trade/Connect شناخته می‌شود، فراهم می‌کند.

خدیجه البستکی، Khadija Al Bastaki  معاون ارشد منطقه طراحی دبی، بخشی از گروه TECOM، گفت: "ما از دیدن شروع هفته طراحی دبی در اکوسیستم خلاق جهانی هیجان زده هستیم؛ ما برای یک نسخه بسیار موفق و الهام بخش دیگر آماده هستیم. مردم اغلب از روش های متعددی که طراحی بر زندگی ما تأثیر می گذارد نادیده می گیرند. این ویترین اجراها و تحولات مختلف طراحی را در بسیاری از رشته های خود از جمله مبلمان، دکوراسیون داخلی، معماری و غیره به طور عمومی جشن می گیرد. ما مفتخریم که شرکای استراتژیک این ویترین طراحی قطعی هستیم زیرا بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا از تنوع استعدادها از طریق نصب، نمایشگاه، فعال سازی، کارگاه آموزشی و گفتگو - از جمله چهارمین نمایشگاه معماری d3 قدردانی کنند. هر نسخه از هفته طراحی دبی نشان می دهد که جامعه خلاق دبی با چه سرعتی در حال رشد است و راه هایی را که دبی در حال تقویت جایگاه خود به عنوان شهر خلاق طراحی یونسکو است را نشان می دهد.

دبی دیزاین ویک Dubai Design Week

ناتاشا کارلا، Natasha Carella مدیر برنامه‌ریزی هفته طراحی دبی، اظهار داشت: «هفته طراحی دبی امسال، طراحان از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا ایده‌های خود را تبادل کنند و تأثیر مثبتی را که می‌توان از طریق طراحی ایجاد کرد، به نمایش گذاشت. همانطور که ما خود را در پیچیدگی های دنیای مدرن می یابیم، شیوه های پایدار با برنامه ریزی فکری که طراحی را در همه اشکال آن بررسی می کند: از مواد باستانی گرفته تا فناوری های نوظهور، و از مستندسازی فرهنگ بصری عرب گرفته تا راه حل های طراحی برای افراد آسیب پذیر، در کانون توجه قرار می گیرد.»

بازدیدکنندگان هفته طراحی می توانند بیش از 25 تاسیسات در مقیاس بزرگ را که با مواد غیر متعارف مانند برگ خرما، لوفا، شکر، خمیر کاغذ و جایگزین های سیمان ساخته شده اند، کشف کنند.

این مداخلات عمومی همه جانبه که توسط طراحان و استودیوهای طراحی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد شده‌اند، بر هم افزایی بین طراحی، علم و فناوری، کاوش گزینه‌هایی برای فرآیندهای مسئولانه، دایره‌ای و شیوه‌های پایدار تأکید دارند.

در قلب برنامه هفته طراحی دبی در فضای باز، کمیسیون Abwab به رهبری عبدالا المولا، معمار اماراتی Abdalla Almulla است که غرفه رنگارنگ و چشمگیر آن "Of Palm" استفاده از غرفه های درخت نخل را به عنوان نمونه ای برجسته از یک منبع پایدار در معماری بررسی می کند.

کمیسیون شهری امسال، مسابقه طراحی هفته طراحی دبی، به طراح مفهومی و معمار سوری احمد الکتان اهدا شد. پروژه او - Designest - مجموعه‌ای از فضاهای گردهمایی صمیمی است که به پرورش جوامع خرد و ترویج تبادل ایده‌ها نگاه می‌کند و "گوشه‌ها" و سرپناهی را به عنوان فضایی فراگیر زیستی برای انسان‌ها و غیرانسان‌ها ارائه می‌دهد.

نمایشگاه معماری d3 با عنوان «پایداری - گذشته، حال و آینده» که توسط منطقه طراحی دبی و با مشارکت RIBA Gulf Chapter برگزار می‌شود، در کنار تقویم هفته طراحی دبی بازخواهد گشت. این یک روایت متقاعد کننده در طول زمان و اخلاق همیشه در حال تکامل معماری پایدار در منطقه ارائه می دهد، در حالی که بر نقش مهم معماران در این سفر تأکید می کند.

در این نمایشگاه آثار دانشجویان و معماران نوظهور در کنار شرکت های معماری برجسته مانند فاستر + شرکا، معماران زاها حدید Foster + Partners, Zaha Hadid Architects and UN Studio به نمایش گذاشته می شود.

دبی دیزاین ویک Dubai Design Week

مجموعه ای از گفت و گوها و کارگاه های آموزشی به عنوان بخشی از نمایشگاه برگزار می شود. علاوه بر این، موسسه طراحی و نوآوری دبی (DIDI) مستقر در d3 میزبان مجموعه ای از کارگاه های طراحی جذاب، و دانشجویی خواهد بود.

در DIDI تحصیل کنید in5 دبی، یک پلتفرم توانمند برای کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها توسط گروه TECOM، ستاره شمالی، بزرگترین نمایشگاه پرینت سه بعدی منطقه را ارائه خواهد کرد.

این نصب که توسط استودیوی Nyxo خود in5 توسعه و ساخته شده است، نشان دهنده اصل هدایت افراد در اهدافشان است. اکنون در چهارمین سال خود، نمایشگاه طراحان امارات متحده عربی به سرپرستی فاطما آل محمود Fatma Al Mahmoud و با موضوع آینده فضاهای زندگی میزبان بیش از 30 استعداد استثنایی خواهد بود که محصولات طراحی خود را با تمرکز بر مواد سازگار با محیط زیست و تأثیرات اجتماعی به نمایش می گذارند. .

افراد در هر سن و سطوح مهارتی می‌توانند در برنامه کارگاه‌های اختصاصی هفته طراحی دبی شرکت کنند و از طیفی از کارشناسان، از جمله اساتید مؤسسات مشهور و متخصصان با تجربه در The Maker Space، شرکت کنند و از آنها بیاموزند. تافتینگ، طراحی بسته بندی پایدار، بازیافت، اصلاح و فیوزینگ شیشه از جمله مهارت هایی است که مخاطبان فرصت یادگیری و تمرین را خواهند داشت. برنامه آخر هفته با بازار از 11 تا 12 نوامبر غنی خواهد شد، بازاری در فضای باز واقع در یک محیط بیرونی مناسب برای عابران پیاده در قلب d3، که بیش از 80 مورد از بهترین مشاغل کوچک خانگی را گرد هم می آورد.

Dubai Culture دبی کالچر نهمین دبی دیزاین ویک دبی دیزاین ویک Dubai Design Week شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم ، Sheikha Latifa bint Moham
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین